موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

از کجا بفهمیم قالب یک سایت چیست

از کجا بفهمیم قالب یک سایت چیست

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 09 اسفند 1399 ساعت 17:05

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان از کجا بفهمیم قالب یک سایت چیست را مطالعه خواهید کرد.

به نام خدا سلام به همه دوستان عزیز کیت وردپرسی خوشحالم که در حال خواندن این مقاله هستید امروز می خوهیم درباره چگونه بفهمیم قالب یک سایت وردپرسی چیست ؟ صحبت کنیم و چند راه مختلف به شما دوستان آموزش دهیم تا بتوانید قالب سایت های وردپرسی را تشخیص دهید این کار بسیار لذت بخش است و مزیت های زیادی برای شما دارد مثلا یکی از مزیت های این کار این است که شما بعد از پی بردن به قالب یک سایت وردپرسی اگر از آن خوشتان آمده باشد می توانید آن قالب را در پروژه های خود استفاده کنید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چگونه قالب یک سایت وردپرسی را تشخیص دهیم ؟

برای تشخیص قالب یک سایت وردپرسی راه های مختلفی وجود دارد که ما در این آموزش به سه راهی که بیشترین نتیجه را به ما می دهد اشاره خواهیم کرد و توضیحات لازم را خدمت شما عزیزان عرض خواهیم کرد در واقع اگر بخواهیم این سه روش رو در چند جمله خلاصه کنم به این صورت است :

  • تشخیص قالب سایت وردپرسی با استفاده از سایت
  • تشخیص قالب سایت وردپرسی به صورت دستی
  • و تشخیص قالب یک سایت وردپرسی با استفاده از افزونه

خب حالا می خواهیم این سه روش رو به صورت کامل توضیح دهیم. روش اول به صورت زیر است

۱. از کجا بفمیم قالب یک سایت چیست ؟ تشخیص قالب وردپرس با سایت

روش اول تشخیص قالب سایت وردپرسی با سایت است. یکسری سایت هایی وجود دارد که در این حیطه فعالیت می کنند و به ما کمک می کنند تا بفهمیم قالب یک سایت وردسی چیست ؟ دوتا سایت خوب برای این کار وجود دارد این سایت ها به صورت زیر است.

این دو سایت از بهترین سایت های تشیخص قالب وردپرس هستند که تا الان تجربه کردم سایت اولی بسیار تخصصی تر کار کرده است و بهتر می تواند تشخیص دهد که قالب یک سایت وردپرسی چیست و دیتابیسش از سایت دومی کامل تر است ولی سایت دومی خوبی که دارد این است که شما همزمان با نام قالب می توانید به افزونه های معروف استفاده شده در قالب و نام هاستینگ سایت پی ببرید.

در تصویر زیر یکی از تست های موفقیت آمیز سایت اولی را مشاهده می کنید که نام قالب سایت ، قالب معروف Enfold می باشد.

۲. تشخیص قالب سایت های وردپرسی به صورت دستی

روش دوم برای فهمیدن قالب سایت های وردپرسی روش دستی است در این روش شاید باید وارد سایت هدف شوید و روی صفحه آن کلیک راست کرده و inspect element بگیرید در مرورگر کروم با f12 به این محیط هدایت خواهید شد سپس دکمه های ctrl + F روی صفحه کیبورد خود را برای جستجو فشار دهید بعد از اینکه سرچ باکس در inspect برای شما پیدا شد کلمه themes را جستجو کنید و دکمه اینتر را بزنید تا نام قالب را پیدا کنید.

یا حتی می توانید این کار را با کلیک راست کردن روی صفحه و گزینه view page source انجام دهید و به دنبال کلمه themes و نام قالب بگردید.
شاید براتون سوال باشه به چه دلیل و ازکجا می فهمیم ؟ خب اگر از سیستم وردپرس استفاده می کنید باید بدونید ساختار وردپرس به چه شکل است ساختار آن را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.

در واقع ما دنبال نام قالب می گردیم و در وردپرس قالب ها در پوشه wp-content/themes قرار دارد که بعد از themes نام قالب ما است مثلا wp-content/themes /Enfold که در اینجا Enfold نام قالب ما است.

۳. تشخیص قالب سایت های وردپرسی با کمک افزونه

در ادامه آموزش چگونه قالب یک سایت وردپرسی را تشخیص دهیم ؟ می خواهیم روش سوم یعنی روش آخر در این مقاله را توضیح دهیم این روش با استفاده از افزونه مرورگر صورت می گیرد.

در واقع مرورگرها هم مانند وردپرس برای بیشتر شدن امکانات قابلیت نصب افزونه دارند و افزونه های زیادی برای مرورگرها نوشته شده است که یکی از این افزونه ها WhatRuns نام دارد این افزونه چند قابلیت دارد که یکی از قابلیت های این افزونه تشخیص نام قالب سایت است البته یک نکته اینکه این روش کمترین بازدهی را دارد و در بسیاری از مواقع قالب سایت ما را اشتباه تشخیص می دهد یا اصلا تشخیص نمی دهد مثلا زمانی که یک شخص یک قالب وردپرس را در سایت خودش نصب می کند ممکن است نام آن قالب را در سایت یا هاست خود تغییر دهد که افزونه WhatRuns نام تغییر داده را به ما نمایش می دهد و نمی تواند تشخیص دهد نام اصلی قالب چیست پس زیاد روی این روش حساب باز نکنید.

این روش صرفا آشنایی شما با افزونه WhatRuns است که قابلیت های خوب دیگری دارد می توانید این افزونه را نصب و استفاده کنید تا به قابلیت های آن پی ببرید. راستی به افزونه های مرورگرها extention هم گفته می شود پس اگر دنبال افزونه خاصی می گشتید نام افزونه را نوشته و سپس کلمه extention را اضافه کنید.

امیدوارم این آموزش براتون مفید واقع شده باشه اگر شما هم راهی مدنظر دارید خوشحال می شویم در قسمت کامنت ها با ما درمیان بگذارید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: kitwp.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر