موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تبدیل نمودار به عدد در متلب

تبدیل نمودار به عدد در متلب

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 21 مهر 1400 ساعت 22:09

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



Digitizer_cover1-614x445.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

Digitizer_cover.jpgیکی از نرم افزارهای پر کاربرد در سایر علوم مهندسی Engauge Digitizer و نرم افزارهای مشابه آن است. بسیاری از زمانها برای وارد کردن نموادارهای خاصی بر حسب فشار، دما، نیرو و … در نرم افزارهای مختلف (مانند آدامز، انسیس، متلب و … ) نیاز است که اطلاعات از یک عکس یا نمودار گرفته شود. از طرفی در بسیاری از  مقاله های علمی که مقایسه کار با نتایج دیگران ضروری است این نرم افزار بسیار پرکاربرد است. این نرم افزار را میتوانید از اینجا دانلود کنید. در ادامه مطلب طریقه ی استخراج داده ها از یک نمودار با کمک این نرم افزار آموزش داده شده است.

در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید سوالات خود را در بخش نظرات یا به تماس با ما و یا در قسمت نظرات بفرستید.

یکی از موضوعات مهمی که بسیار در نرم افزار Adams کاربرد دارد نحوه ی وارد کردن توابع بر اساس داده یا نقاط مختلف و همچنین تبدیل نقاط به اسپلاین و نیز استفاده از این نقاط به عنوان توابع مختلف بر حسب یکدیگر می باشد.
برای مثال فرض کنید که موتوری بر حسب زمان کار میکند .نیروی وارد بر پیستون این موتور به صورت تابعی از زوایه میل لنگ باشد. این داده ها به چه طریق باید وارد نرم افزار آدامز شود و پس از آن چگونه باید به عنوان تابعی از زمان یا هر متغیر دلخواه مورد استفاده قرار گیرد. در این پست  با یک مثال ساده یک تابع که متغیر مستقل آن زاویه حرکت و متغیر وابسته ی ان گشتاور موتور است بر روی یک مدل ساده اعمال می شود.

در صورت داشتن نمودار نیز برای تبدیل نمودار به داده جهت ایمپورت کردن آن به نرم افزار ادامز میتوانید از نرم افزاری که در پست قبل معرفی شد استفاده کنید.

به علت بالا بودن حجم عکس لطفا چند لحظه صبر کنید…

 Digitizer1.jpg

 در صورت داشتن هرگونه سوال، سوالات خود را در قسمت نظرات بفرمیید. همچنین  در صورت داشتن مشاوره و درخواست پروژه به در خصوص نرم افزارهای معرفی شده در سایت می‏‏توانید از قسمت تماس با ما در خواست خود را ارسال بفرمایید.

 ==========================================================

همه با هم در بالابردن سطح علمی ایران کمک کنیم
ایرانی شایسته است بهترین باشد.
مکانیک سافت

b40b3556ad63103ea9553d988f3a9763?s=100&d=mm&r=g

محسن رضایی

کارشناسی : مهندسی مکانیک جامدات، کارشناسی ارشد: مهندسی مکانیک طراحی کاربردی، دکتری: دانشجوی دکتری مکانیک گرایش دینامیک کنترل و ارتعاشات دانشگاه شیراز زمینه های تحقیقاتی: دینامیک، کنترل، ارتعاشات، دینامیک پرواز، دینامیک خودرو، آیروالاستیسته، بهینه سازی زمینه های کاری صنعتی: طراحی مکانیزم های خطوط تولید،طراحی جرثقیل ها،طراحی ماشین الات صنعتی،بررسی عیوب و بهینه سازی ماشین الات صنعتی نرم افزارهای مسلط: متلب-سیمولینک- سیم مکانیک-انسیس - انسیس ورکبنچ-آدامز-سالیدورکس-آباکوس سوابق کاری:استاد سابق دانشگاه ازاد اسلامی، دانشگاه علمی کاربردی،مدرس نرم افزارهای مکانیک مجتمع فنی تهران (شعبه ی شیراز) و آموزشگاه فواد، مشاور مهندسی و طراح در یک شرکت معتبر تلفن تماس: 09369074440 ایمیل : mechanic.soft[at]yahoo.com , info[at]mechanicsoft.ir نوشته‌های تازه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: mechanicsoft.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر