موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش asp net در ویژوال استودیو

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 29 بهمن 1400 ساعت 10:40

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



 قسمت سوم

در این مقاله بحث فن اوریASP.NET  را ادامه خواهیم داد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در مقالات  قبلی فن اوریASP.NET ، را تکنولوژی ای بر پایه دات نت فرم ورک (NET framework.) معرفی کردیم که به منظور ایجاد و توسعه برنامه های کاربردی وب (web application) توسط  شرکت ماکروسافت (Microsoft) به وجود امده است. و همچنین به معرفی کامپوننت ها ای در دات نت فرم ورک 3.5 (NET framework.) که از ان ها در پردازش صفحات وب (web pages) استفاده می شود ، پرداختم و در مورد استفاده هر کدام توضیح مختصری دادیم. در  این مقاله با ایجاد یک پروژه در ویژوال استدیو (visual studio) بحث را ادامه می دهیم.

شروع یک پروژه در برنامه کاربردی وب با فن آوری ASP.NET در ویژوال استدیو (visual studio)

بعد از نصب ویژوال استودیو (visual studio) برای ایجاد یک برنامه کاربردی وب (web application) با فن اوری ASP.NET  مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از  منو file -> new -> project  یک پروژه جدید ایجاد کنید
  2. و از میان انواع  نمونه های موجود  (templates) یک نمونه web را انتخاب کنید و پس انتخاب نام برای پروژه خود دکمه Ok  را کلیک کنید تا پروژه جدید ایجاد شود.

 در پروژه ایجاد شده ، asp.net به صورت پیش فرض فایل ها و پوشه های مورد نیاز برای شروع پروژه را ایجاد می کند. از جمله این فایل ها ، دو تا فایل برای  ایجاد اولین وب فرم (web form) در وب سایت است. فایلی با نام default.aspx حاوی کد های html ای و فایل با نام default.aspx.cs حاوی کد ها با زبان که در زمان ایجاد پروژه انتخاب شده است (که در این مقاله سی شارپ در نظر گرفته شده است) ، وجود دارد . پنچره اصلی در ویژوال استدیو (visual studio) پنجره web form designer است که از ان برای طراحی و کد نویسی وب فرم استفاده می شود بقیه پنجره ها در واقع به نوعی پنجره های کمکی هستند مثل پنجره جعبه ابزار (tool box) و ...

کار کردن با پنجره ها 

برای تغییر نما(view) در پنجره web form designer ، برای رفتن از حالت design به حالت کد کافی است روی دکمه های design , و یا source در پایین سمت چپ پنجره web form designer کلیک کنید.

برای بستن پنجره از علامت x در بالای سمت راست هر پنجره استفاده کنید.

برای نمایش هر پنجره می توانید پنجره مورد نظر خود را از منو view انتخاب کنید.

برای تغییر اندازه پنجره  کافی است ان را بکشید (drag).

برای مخفی کردن یک پنجره کافی است که دکمه auto hide که در بالای سمت راست هر پنجره قرار دارد را کلیک نمایید.

اضافه کردن فایل و پوشه به پروژه

پنجره solution explorer برای اضافه کردن هر فایل و پوشه ای  جدید و همین طور انتخاب فایل و پوشه های موجود استفاده می شود. برای اضافه کردن یک پوشه یا فایل جدید به پروژه خود کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای اضافه کردن یک پوشه  معمولی (standard) روی نام پروژه یا پوشه ای که می خواهید پوشه جدید به آن اضافه شود راست کلیک کنید و گزینه new folder را انتخاب کنید.
  2. برای اضافه کردن یک پوشه asp.net روی نام پروژه که می خواهید پوشه جدید به ان اضافه شود راست کلیک کنید و گزینه add asp.net folderرا انتخاب کنید.
  3. برای اضافه کردن یک آیتم موجود ، روی نام پروژه یا پوشه ای که می خواهید آیتم موجود به آن اضافه شود راست کلیک کنید و گزینه add -> Existing item  را انتخاب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: clicksite.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر