موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شناسایی قالب سایت

شناسایی قالب سایت

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 11 اسفند 1399 ساعت 19:39

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



همه ما روزانه بیشتر وقت خود را در اینترنت صرف می‌کنیم. دلایل مختلفی هم برای این امر وجود دارد. از کار گرفته تا سرگرمی و گذران وقت. در این بین ممکن است به تعدادی سایت بر‌خورد کنیم رابط کاربری و قالب جالبی داشته باشند.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آیا برایتان سوال پیش آمده که چطور می‌توانید قالب وردپرس آن‌ها را تشخیص دهید؟ در ادامه این مطلب به موضوع تشخیص قالب وردپرس یک سایت و روش‌های تشخیص آن می‌پردازیم. 

انتخاب قالب مناسب یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در راه‌اندازی یک وبسایت است. در یک قالب مناسب شما می‌توانید به خوبی المان‌ها و محتویات مورد نظرتان را جا دهید و کاربر به راحتی می‌تواند آن‌ها را پیدا کند. بررسی و الهام گرفتن از قالب‌ سایت‌های دیگر زیاد به کمکتان می‌آید.

در این صورت چطور می‌توانید قالب استفاده شده در آن سایت را تشخیص دهید تا بتوانید از تمام یا بخشی از آن استفاده کنید؟ در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم. در نظر داشته باشید بحث ما در این آموزش درباره‌ی سایت‌هایی است که از سیستم مدیریت وردپرس استفاده کرده‌اند. 

روش اول: شناسایی قالب وردپرس از طریق WP Theme Detector

یکی از بهترین ابزارهایی که برای تشخیص قالب وردپرس به صورت آنلاین وجود دارد WP theme detector است.

کافیست لینک سایت مورد نظرتان را در در این سایت جستجو کنید. در نتایج این ابزار اسم قالب و توسعه دهنده آن را خواهید دید. از قابلیت‌های دیگر این ابزار تشخیص افزونه‌هایی است که در سایت استفاده شده است. 

wp-theme-detector-1024x495.jpg

اگر قالب مورد نظر سایتی که وارد کرده‌اید پیدا نشد یک پیغام دریافت می‌کنید. پیغامی مبنی بر اینکه امکان دریافت جزئیات قالب این وبسایت وجود ندارد یا این قالب به صورت دستی توسعه داده شده است.

روش دوم: تشخیص قالب وردپرس از طریق IsItWP

پیش از این در مقاله‌ی شناسایی سایت وردپرس ابزار IsItWP را به شما معرفی کردیم. IsItWP یک ابزار آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید قالب و افزونه‌هایی که در یک وبسایت وردپرسی استفاده شده است را شناسایی کنید. 

همان طور که در بالا اشاره کردیم برای تشخیص قالب وردپرس یک وبسایت، باید اول مطمئن شوید سایت وردپرسی است. به لطف ابزار IsItWP می‌توانید با وارد کردن لینک وبسایت مورد نظر این کار را انجام دهید. یعنی اگر وبسایت مورد نظر از وردپرس استفاده نکرده باشد هم در این ابزار نمایش داده می‌شود. 

isitwp.png

اما اگر سایت مورد نظر وردپرسی باشد، قالب و لیستی از افزونه‌های استفاده شده در آن را نمایش داده می‌شود.

فراموش نکنید که این سایت قالب‌هایی که به صورت دستی توسعه داده شده باشند یا جزء قالب‌های Child باشند را تشخیص نمی‌دهد تنها نام قالب استفاده شده را نمایش می‌دهد. اما اگر قالب مورد نظر در آرشیو قالب‌های موجود برای وردپرس قرار داشته باشد به راحتی قابل تشخیص است. 

روش سوم: پیدا کردن نام قالب وردپرس به صورت دستی

روش دیگر برای تشخیص قالب وردپرس یک وبسایت پیدا کردن نام قالب به صورت دستی است. گاهی مالکین وبسایت به دلایل مختلف نام قالب استفاده شده را تغییر می‌دهند.

به همین خاطر ابزارهایی مانند IsItWP یا WP Theme Detector قادر به شناسایی قالب وبسایت نیستند. اما خوشبختانه راه دیگری برای تشخیص قالب وردپرس وبسایت وجود دارد و آن پیدا کردن نام قالب به صورت دستی است. 

همان طور که می‌دانید تمامی قالب‌های وردپرس فایلی به نام Style.css در خود دارند. این فایل شامل جزئیات مربوط به قالب استفاده شده است. 

از اطلاعات فایل Style.css می‌توان به نام قالب، توسعه دهنده آن، نسخه قالب و همچنین لینک‌های موجود در آن اشاره کرد. فایل دیگری به اسم CSS در این فایل وجود دارد که حاوی کدهای مربوط به ظاهر قالب است. 

برای پیدا کردن این فایل، سایت مورد نظر را در مرورگر کامپیوتر خود باز کنید. در هر جایی از صفحه کلیک راست کنید. از منوی باز شده گزینه View Page Source را انتخاب کنید. با این کار سورس کد سایت نمایش داده می‌شود. بعد از باز شدن سورس کد در یک تب جدید، باید به دنبال قطعه کدی مشابه به کد زیر بگردید:

<link rel='stylesheet' id='themename_style-css'  href='http://example.com/wp-content/themes/theme-name/style.css?ver=1.1.47' type='text/css' media='all' />

برای باز شدن فایل Style.css بر روی لینک قرار گرفته در این قطعه کد کلیک کنید تا فایل Style قالب وردپرس برایتان باز شود. 

در ابتدای فایل Style.css اطلاعات و جزئیات مربوط به قالب را مشاهده می‌کنید که شبیه به جزئیات زیر است:

 Theme Name:     Theme Name  
 Theme URI:      https://example.com 
 Author:         ThemeAuthorName 
 Author URL:     https://example.com 
 Description:    My Theme is a flexible WordPress theme designed for portfolio websites 
 Version:        1.1.47 
 License:        GNU General Public License v2 or later 
 License URI:    http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html 
 Text Domain:    hestia 

 Tags: blog, custom-logo, portfolio, e-commerce, rtl-language-support, post-formats, grid-layout, one-column, two-columns, custom-background, custom-colors, custom-header, custom-menu, featured-image-header, featured-images, flexible-header, full-width-template, sticky-post, theme-options, threaded-comments, translation-ready

بسیاری از وبسایت‌های وردپرسی از قالب‌های Child برای وبسایت خود استفاده می‌کنند. در این حالت در هدر قالب وبسایت اطلاعات مربوط به قالب Parent نمایش داده می‌شود. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: betterstudio.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر