موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش آنالیز سایت

آموزش آنالیز سایت

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 09 اسفند 1399 ساعت 22:37

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



اگر یک وب سایت دارید و برای افزایش جذابیت کسب و کار آنلاین خود، شروع به تولید محتوای با کیفیت کرده اید. در عین حال، با انتشار محتوا، قصد دارید تخصص خود را از طریق پست های وبلاگ به اشتراک بگذارید و در تلاشید تا محتوا و سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید. حتما دچار این مشکل شده اید که مطمئن نیستید آیا این تلاش ها منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما شده است یا خیر؟ در این آموزش سعی می کنیم نحوه آنالیز سایت را به کمک ابزارهای آنالیز شرح دهیم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تعداد زیادی از شرکت ها وجود دارند که ادعا می کنند با اجرای کلیه تکنیک های بازاریابی لازم، نتوانستند با مخاطبان خود ارتباط مناسب برقرار کنند. منبع اصلی این مشکل این است که استراتژی بازاریابی شما به طور کامل به نحوه ارتباط کاربران با وب سایت شما بستگی دارد. به عبارت دیگر چگونه کاربران با وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند؟ باید برای یادگیری و آموزش یک استراتژی مفید، آنچه را که در جهت افزایش عملکرد وب سایت خود انجام داده اید را آنالیز کنید.

آموزش شناسایی صفحات پر بازدید جهت آنالیز سایت

اگر می خواهید نحوه عملکرد وب سایت خود را پیگیری کنید، افزودن گوگل آنالیز (Google Analytics) به وب سایت یک قدم مهم و اساسی به شمار می رود. این ابزار به شما اجازه می دهد به داده هایی دسترسی پیدا کنید که منجر به کشف راه هایی برای بهبود عملکرد سایت می شود.

برای ایجاد یک حساب Google Analytics به وب سایت خود، به حساب Gmail نیاز دارید. بنابراین جهت فعالسازی Google Analytics روی وب سایت تان ابتدا باید با اکانت Gmail خود لاگین کرده باشید و سپس توی گوگل عبارت Google Analytics را سرچ کنید.

1-1-1.jpg

بعد از ورود به این صفحه روی دکمه Sign Up کلیک کنید. پس از پر کردن فرم ثبت نام در Google Analytics، بر روی دکمه “Get Tracking ID” کلیک کنید. با این کار یک سری اطلاعات مربوط به وب سایتتان را در اختیارتان قرار می دهد مانند شناسه ردیابی.

2-5.jpg

کد ردیابی (gtag.js) را در تگ “head” وب سایت خود اضافه کنید. پس از 24 ساعت، می توانید به هر یک از صفحات وب سایت خود سر بزنید و عملکرد بلادرنگ (Real-Time) سایت خود را در Google Analytics بررسی کنید. اگر موقعیت مکانی شما و صفحه ای که بازدید کرده اید را توانستید مشاهده کنید، حساب Google Analytics شما به درستی تنظیم شده است.

پس از آن، می توانید صفحاتی که بیشتر بازدید شده را بررسی کنید. روی منوی «Behavior» در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید و سپس به مسیر «Site Content»>«All Pages» بروید. با انجام این کار بهترین صفحات سایت از نظر عملکرد و بازدید نمایش داده می شود.

4-4.jpg

در همین بخش بر روی URL یکی از صفحات سایت کلیک کنید و در «Secondary Dimension» گزینه «Source/Medium» را انتخاب کنید. در این بخش همه مجراهایی که بیننده از طریق آن از صفحه بازدید کرده است، نرخ کلیک ها، میانگین زمان پاسخ دهی و میزان بازدهی را نمایش می دهد. این اطلاعات به شما می گوید که چه نوع محتوایی کاربران بیشتر دوست دارند و به شما امکان ایجاد یک استراتژی ایجاد محتوا را می دهد.

5-5.jpg

در بخش “Audience” می توانید به شناخت کاملی از مخاطبان وب سایت خود برسید. این بخش یکی از مهمترین و جذاب ترین بخش های گوگل آنالیتیکس است که خیلی از مدیران وب سایت ها، گزارش های این قسمت را تحلیل می کنند.

3-9.jpg

از طریق همین بخش در نوار کناری سمت چپ، می توانید علاقه یا ” Interests” کاربران خود را بررسی کنید. همچنین می توانید یک ابزار پولی مانند AHREF را برای شناسایی صفحات پربازدید خود استفاده کنید. در صورت استفاده از AHREF، لازم است فقط به حساب خود در AHREF وارد شوید، نشانی اینترنتی خود را وارد کنید و «Top Pages» یا صفحه هایی که دارای رتبه بالایی هستند را بررسی کنید.

آموزش آنالیز میزان دیده شدن سایت توسط موتور جستجو

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) یک ابزار مفید دیگر برای ارزیابی حضور موتور جستجو در وب سایت شما است. فقط کافی است به حساب سرچ کنسول خود وارد شوید و آدرس وب سایت خود را از طریق “Add Property” وارد کنید. در صفحه ای که باز می شود، راه های مختلفی برای افزودن کنسول Search به وب سایت شما را خواهید دید. “Alternative Methods” را انتخاب کنید و سپس “HTML tag” را انتخاب کنید. در نهایت یک کد را دریافت می کنید که باید در تگ Head صفحه اصلی خود وارد کنید. پس از آن، روی “Verify now” کلیک کنید.

6-1.jpg

برای اینکه Google Search Console به شما داده های مربوط به وب سایت تان را نشان می دهد، چندین روز طول می کشد. هنگامی که گوگل کنسول شروع به نمایش اطلاعات کرد، “Index Status” وب سایت خود را از گزینه “Google Index” در نوار کناری سمت چپ بررسی کنید.

7-3.jpg

این بخش به شما تعداد URL هایی را که قبلا توسط Google ایندکس شده است نشان می دهد. اگر فکر می کنید که برخی از URL های مهم هنوز ایندکس نشده اند، می توانید آنها را به صورت دستی با کلیک روی «Crawl» > «Fetch as Google» ارسال کنید.

8-1.jpg

Google Search Console می تواند URL های خراب در وب سایت شما را نشان دهد. برای این کار به گزینه “Crawl Errors” بروید و برای رفع آنها، این لینک ها را به لینک صحیح صفحات مرتبط تغییر دهید.

9-2.jpg

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره حضور موتور جستجو در وب سایت خودتان، به بخش «Search Analytics» در «Search Traffic» بروید.

10-4.jpg

در این بخش در مورد بازدید مکرر کاربر، دستگاه هایی که آنها استفاده می کنند، کشورهایی که از آن ها بازدید می کنند و از صفحاتی که بیشتر بازدید می کنند اطلاعات می دهد. شما همچنین می توانید در مورد کلیک، میزان کلیک، رتبه، نمایش و موقعیت وب سایت خود اطلاعات کسب کنید.

سرعت صفحه و وب سایت

Insights Google PageSpeed ​​بهترین راه را برای بهینه سازی سرعت بارگذاری وب سایت شما در اختیارتان می گذارد. اگر دامنه خود را در آن قرار دهید، تصاویر، جاوا اسکریپت، HTML و CSS را که باید بهینه سازی شوند، به شما نشان می دهد. همچنین شما را در فرآیند بهینه سازی راهنمایی و آموزش می دهد. GTmetrix نیز یکی دیگر از ابزار های مفید برای آنالیز سرعت صفحه وب سایت است. همچنین این روش فرایند افزایش سرعت بار سایت شما را نشان می دهد.

بررسی فنی SEO

SEO CheckUp می تواند در مورد سلامت کلی وب سایت شما اطلاعات بدهد. آدرس وب سایت خود را در SEO CheckUp برای کشف عوامل مثبت و منفی موثر بر وب سایت خود و نحوه بهینه سازی رتبه بندی آن، قرار دهید. شما همچنین می توانید از ابزارهایی مانند WooRank و SEMRush استفاده کنید تا درک بیشتری در مورد نمره SEO از وب سایت خودتان کسب کنید.

فقط به یاد داشته باشید که وب سایت خود را براساس شهود خود تحلیل نکنید. برای تحلیل و آنالیز، برقراری ارتباط مخاطبان شما با سایت باید هدف قرار گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: momtazserver.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر