موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کاربرد پایگاه داده اوراکل

کاربرد پایگاه داده اوراکل

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 09 اسفند 1399 ساعت 12:03

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان کاربرد پایگاه داده اوراکل را مطالعه خواهید کرد.

اوراکل یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای است که توسط شرکت Oracle ایجاد و اداره می شود. در حال حاضر، از چندین مدل داده مانند سند، نمودار، رابطه ای و مقدار-کلید در پایگاه داده واحد پشتیبانی می کند. در آخرین نسخه های خود، مجدداً در محاسبات ابری مورد استفاده قرار گرفت. مجوز موتور دیتابیس اوراکل کاملاً اختصاصی است و گزینه های رایگان و پولی در دسترس است.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

Oracle-1.jpg

مزایایOracle

نوآوری هایی برای جریان کاری روزانه

با استفاده از Oracle 12c به عنوان نرم افزار ابر ترکیبی، روزانه فناوری های نوین محاسبات ابری ظاهر می شوند. در عین حال، بر امنیت اطلاعات متمرکز است. علاوه بر محافظت از داده های فعال، پارتیشن بندی، پشتیبان گیری بهبود یافته و بازیابی، Oracle پیشنهاد ارتقاء موازی برای کاهش خرابی در هنگام به روزرسانی پایگاه داده را ارائه می دهد.

پشتیبانی و مستندات فنی قوی

اوراکل پشتیبانی از مشتری مناسب را تضمین می کند و مستندات جامع فناوری را در منابع مختلف ارائه می دهد. بنابراین، به احتمال زیاد برای هر مسئله ای که ظاهر می شود، راه حل پیدا خواهید کرد. همچنین ممکن است انتظار حمایت جامعه را داشته باشید.

ظرفیت زیاد

 راه حل چند مدلی اوراکل امکان ذخیره و پردازش حجم عظیمی از داده ها را فراهم می آورد. با تشکر از ویژگی چند اجاره ای (multi-tenancy) که اخیراً منتشر شده است، در حال حاضر، معماری پایگاه داده بسته بندی بسیاری از پایگاه داده ها و مدیریت آنها را ساده کرده است. در ترکیب با قابلیت پردازش داده های حافظه داخلی (in-memory)، موتور محکمی برای پردازش داده همزمان ایجاد می کند.

Oracle-ERP-Product-Family-.png

معایب Oracle

هزینه بالا

اگرچه اوراکل 12c نسخه های رایگان دارد، اما از نظر عملکرد بسیار محدود هستند. نسخه استاندارد، که تمام ویژگی های موجود را شامل نمی شود، 17،500 دلار برای هر واحد هزینه دارد. نسخه Enterprise بیش از 47000 دلار در هر واحد است.

مصرف کننده

پایگاه داده اوراکل به زیرساخت های قدرتمند نیاز دارد. نصب آن نه تنها به فضای دیسک زیادی احتیاج دارد، بلکه باید در صورت استقرار در محل، به روزرسانی های سخت افزاری ثابت را نیز در نظر بگیرید.

منحنی یادگیری سخت

پایگاه داده اوراکل سیستمی نیست که بلافاصله بتوان از آن استفاده کرد. بهتر است به مهندسان Oracle DB مجوز دهید تا آن را اجرا کنند. مستندات اوراکل، در حالی که بسیاری از موضوعات را پوشش می دهد، بعضی اوقات می تواند بسیار زیاد و حتی گیج کننده باشد. بنابراین، برای نصب و راه اندازی پایگاه داده اوراکل، باید استخدام متخصصان اختصاصی را در نظر بگیرید.

Solutions-Oracle-E-Buisness-Suite-Converted.png

موارد کاربرد

با توجه به همه این موانع و مشکلات، می توانید Oracle RDMS را به عنوان یک راه حل مناسب برای OLTP آنلاین، انبارداری داده ها و حتی برنامه های پایگاه داده مختلط (OLTP و DW) در نظر بگیرید. اگر یک میلیارد رکورد برای نگهداری و مدیریت دارید – و بودجه کافی برای پشتیبانی از آن – نرم افزار ابر ترکیبی Oracle گزینه مناسبی برای انتخاب است.

oracloe-and-r-sized.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: dtscientist.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر