موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دستور حلقه for در متلب

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 07 فروردین 1401 ساعت 19:06

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نویسنده علیرضا گلمکانی

شماره کلید 30

گزینه ها full_width.png

گاهی اوقات، تعدادی دستور داریم که باید به دفعات زیاد اجرا شوند، اگر بخواهیم به صورت معمولی آنها را بنویسیم، مجبور می شویم کدهای مربوط به آنها را به دفعات زیاد تکرار کنیم، اما انتخاب مناسب برای اجرای دستورات تکراری، ساخت یک حلقه می باشد. در متلب، ساده ترین روش برای ساخت حلقه، استفاده از for می باشد. در مثال زیر، نحوه استفاده از for را برای ساخت یک حلقه شرح داده ایم :

مثال

فرض کنید بخواهیم حاصل 10*9*8*7*6*5*4*3*2*1=!10 را با نرم افزار متلب محاسبه کنیم، برای این منظور، کدهای زیر را می نویسیم :


k=1;
for m=2:10
    k=k*m;
end
k

نتیجه :


در کدهای فوق، مشخص کرده ایم که مقدار m از 2 تا 10 باید باشد و در هر بار اجرای دستورات حلقه، m برابر مقدار یکی از اعداد این بازه خواهد بود (2 و 3 و ... و 9 و 10). ابتدا مقدار k را، قبل از شروع حلقه، برابر 1 تعریف کرده ایم. سپس حلقه for شروع می شود. ابتدا مقدار m برابر 2 ، که اولین عدد است، قرار داده می شود، k در m=2 ضرب می شود و چون دستورات حلقه تمام شده است، مقدار بعدی m=3 در نظر گرفته می شود و این بار مقدار جدید k در m=3 ضرب می شود و همین طور این روند ادامه می یابد تا زمانی که m=10 نیز در مقدار جدید k ضرب شود و چون دیگر مقدار جدیدی برای m وجود ندارد، حلقه پایان می یابد و در آخر مقدار k نمایش داده می شود.

کپی برداری از محتوای سایت کلیدستان، ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. (تنها استفاده شخصی کاربر، مجاز است) (کپی برداری توسط سایر وب سایت ها = حرام) (بیشتر بدانید)

گزینه ها full_width.png

به اشتراک گذاری (Share) در شبکه های اجتماعی

نظرات 3 3 0

محمد

با سلام
من به کمک دستور fopen می خوام 50 تا فایل که اسم فایل ها به صورت out1-out2-out3...out50 هست رو بخونم. در واقع می خوام در یک حلقه for هر فایل باز شه و یه سری محاسبات برا محتویات فایل انجام بشه و بعد فایل بعدی باز شه تا آخر،چجوری می تونم این کاررو بکنم ?
با تشکر

هادی

اگه بخوایم یک تابع زیگما به صورت حلقه بنویسیم بعد شکلشو رسم کنیم, چه دستوری ادامه اش بنویسیم؟

سینا

با سلام . خسته نباشید . واقعا ممنونم. خیلی محیط سایتتون جذاب و خوب هست  و آموزشاتون واقعا کاربردی و مفید هست.

ارسال نظر جدید (بدون نیاز به عضو بودن در وب سایت)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.kelidestan.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر