موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش جاوا اسکریپت pdf

آموزش جاوا اسکریپت pdf

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 11 بهمن 1400 ساعت 13:48

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در ادامه آموزش های کاربردی برنامه نویسی سی، بعد از حدود ۱ هفته گشت و گذار در اینترنت و از بین ده ها کتاب و جزوه، یک مجموعه ۳ تایی بی نقص و کامل  را برای یادگیری سریع زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (JS) گلچین کرده ایم. این مجموعه کامل برای شروع از صفر و برای همه سطوح مناسب می باشد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

توضیحاتی راجب جاوا اسکریپت

جاوااسکریپت (به انگلیسی: JavaScript‎) با مخفف JS نوعی زبان برنامه‌نویسی است که با ویژگی‌های ارائه شده در مشخصات اکما اسکریپت مطابق می‌باشد. جاوااسکریپت نوعی زبان سطح بالا، کامپایل درجا، و چندالگویی است. جاوااسکریپت نحو آکولادی دارد، نوع دهی آن پویا است، نوع شیءگرایی اش بر پایه پیش‌نمونه است، و دارای توابع کلاس اول می‌باشد. (ویکی پدیا)

علیرغم اشتباه عمومی، زبان جاوااسکریپت با زبان جاوا ارتباطی ندارد،دلیل این نام گذاری محبوبیت زبان جاوا در هنگام تولد جاوااسکریپت بود; اگر چه ساختار این زبان به سی پلاس پلاس (++C) و جاوا شباهت دارد که این امر برای یادگیری آسان در نظر گرفته شده‌است. از همین رو دستورهای متداول مانند if, for, try..catch ,”while” و… در این زبان هم یافت می‌گردند.

این زبان می‌تواند هم به صورت ساخت یافته و هم به صورت شی گرا مورد استفاده قرار گیرد. در این زبان اشیاء با اضافه شدن متدها و خصوصیات پویا به اشیاء خالی ساخته می‌شوند، بر خلاف جاوا. بعد از ساخته شدن یک شی به روش فوق، این شی می‌تواند به عنوان نمونه‌ای برای ساخته شدن اشیاء مشابه مورد استفاده قرار گیرد. به علت این قابلیت زبان جاوااسکریپت برای ساختن نمونه از سیستم، مناسب است.

کاربرد گسترده این زبان در سایت‌ها و صفحات اینترنتی بوده و به کمک این زبان می‌توان به اشیاء داخل صفحات HTML دسترسی پیدا کرد و آن‌ها را تغییر داد. به همین علت برای پویانمایی در سمت کاربر، از این زبان استفاده می‌شود.

  • در کنار HTML و CSS، جاوااسکریپت یکی از فن‌آوری‌های هسته‌ای وب جهان‌گستر است
  • تقریبا در اکثر وب سایت‌ها کاربرد دارد
  • به وسیله آن وب سایت هایی با صفحات داینامیک را ایجاد کرد که باعث می‌شود که تا وب سایت شما روح داشته باشد و کاربر با ورود به آن احساس خوبی پیدا کند
  • می‌تواند برخی از مسائل ساده را در سمت کاربر حل کند
  • جاوا اسکریپت تنها زبان برنامه‌نویسی بومی برای مرورگر وب است
  • توسعه دهندگان می‌‌توانند از فریم‌ورک‌های مختلف جاوا اسکریپت برای توسعه و ساخت برنامه‌های وب و موبایل استفاده کنند

دانلود

   دانلود هر ۳ جزوه PDF

   حجم: ۱۰ مگابایت

   سطح: از صفر تا صد

   نسخه آموزش داده شده: مناسب برای نسخه ها

  برای دانلود رایگان سایر آموزش های برنامه نویسی جاوا اسکریپت کلیک کنید!

هر گونه سوالی در زمینه برنامه نویسی جاوا اسکریپت دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا ما یا سایر هموطنان عزیز به آن پاسخ دهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: sariasan.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر