موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چرا سی شارپ

چرا سی شارپ

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 09 اسفند 1399 ساعت 00:31

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



اگر شما هم به زبان برنامه نویسی سی شارپ (C#) علاقه مند هستید و دوست دارید آن را یاد بگیرید و یا نه فقط مایلید کمی بیشتر در مورد سی شارپ بدانید و هنوز مطمئن نیستید که آن را یاد بگیرید، این مطلب مخصوص شماست. بادانش قصد داره تا توی این مطلب شما رو با زبان برنامه نویسی سی شارپ که یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی جهان هست آشنا کنه. برای اینکه دلایل محبوبیت جهانی این زبان برنامه نویسی رو بدونید و اینکه آیا این زبان مناسب شما هست و ارزش این رو داره که برای یاد گرفتنش زمان بگذارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. مواردی که در ادامه بررسی خواهد شد:

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مختصری درباره زبان برنامه نویسی سی شارپ

زبان برنامه نویسی C# در سال 2000 میلادی، توسط شرکت مایکروسافت توسعه و معرفی شد و از همان ابتدا تا کنون جز « 10 برتر برنامه نویسی دنیا » بوده است. دلیل اصلی محبوبیت و برتری سی شارپ اینه که در عین سادگی بسیار قدرتمند است و با آن تقریبا هر کاری میتوانید انجام دهید. C# از زبان های C++ و Java تاثیر گرفته و از نظر ساختار دستورات (Syntax) بسیار نزدیک به آنها است بطوری که جز خانواده زبان های برنامه نویسی سی محسوب می شود؛ یعنی اگر شما یکی از زبان های این خانواده (مثل C، C++، Java، PHP و Swift) را بلد باشید احتمالا براحتی میتوانید C# را هم یاد بگیرید و با آن برنامه نویسی کنید.

ویژگی های اصلی زبان برنامه نویسی سی شارپ

در این قسمت قصد داریم برخی از ویژگی های جالب سی شارپ را با شما یادآوری کنیم که انگیزه بیشتر به سراغ یادگیری این زبان برنامه نویسی محبوب بروید

سادگی و راحتی کدنویسی

یکی از ویژگی های اصلی سی شارپ، ساده بودن کار با آن است. بطوری که اگر یکی از زبان خانواده سی را بدانید براحتی می تونید این زبان برنامه نویسی رو هم یاد بگیرید. سی شارپ یک زبان سطح بالا هست یعنی دستورات آن به زبان انسان نزدیک هست و براحتی با کمی تمرین میتونید متوجه کدها بشید.

ابزارهای قدرتمند

خوشبختانه شرکت مایکروسافت ابزارهای فوق العاده قدرتمند و عالی را در اختیار برنامه نویسان سی شارپ قرار داده است. نرم افزار ویژال استودیو (Visual Studio) برای ساختن پروژه ها و کدنویسی سی شارپ و نرم افزار SQL Sever برای مدیریت پایگاه داده ها.

توانایی ساخت هر نوع برنامه ای

ویژگی بعدی و مهم سی شارپ، قدرتمند بودن اون هست. همان طور که اشاره شد C# از دو زبان قدرتمند Java و C++ تاثیر گرفته و با استفاده از میتونید برای پلتفرم های مختلف، از موبایل تا سرورها برنامه نویسی کنید. علاوه بر آن میتونید هر نوع برنامه ای رو با استفاده از سی شارپ بنویسید از برنامه های تحت ویندوز تا بازی ها.

حمایت مایکروسافت

وجود غول دنیای نرم افزار یعنی مایکروسافت، در کنار زبان سی شارپ خیال آدم را تا حدی راحت میکند که قرار نیست براحتی و به این زودی از رده خارج شود. در حال حاضر نسخه 7.3 این زبان نیز منتشر شده است.

تعداد زیاد برنامه نویسان سی شارپ

همان طور که گفتیم زبان سی شارپ یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است. برنامه نویسان زیادی در سراسر دنیا با زبان C# برنامه نویسی میکنند. همین موضوع باعث می‌شود اکثر اوقات به سادگی راه حل مشکلات خود را در اینترنت پیدا کنید، چون احتمالا قبل از شما افرادی با آن مشکل روبرو شده است.

فرصت های شغلی زیاد

بدون شک C# یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در ایران نیز هست. در حال حاضر در مدارس و دانشگاه ها زبان برنامه نویسی C# تدریس می شود. همچنین تقاضای بازار کار برای برنامه نویسان این زبان بسیار مناسب است و فرصت شغلی زیادی برای برنامه نویسان سی شارپ فراهم است.

با سی شارپ چه کاری میتوان انجام داد

C# یک زبان برنامه نویسی همه منظوره هست و تقریبا با اون میشه هر کاری انجام داد. از توسعه پروژه های تحت ویندوز تا نرم افزارهای بزرگ تجاری و برنامه های تحت وب، شبکه، بازی و حتی کامپایلرهای جدید را میتوانید توسط سی شارپ برنامه نویسی و طراحی کنید.

سخن پایانی به علاقه مندان به یادگیری سی شارپ

مطالبی که در بالا گفته شد برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با زبان برنامه نویسی سی شارپ بود که بتوانید با دید بازتر به سراغ یادگیری آن بروید. اگر شما هم از علاقه مندان این زبان برنامه نویسی هستید و عزمتان را جزم کرده اید که آن را یاد بگیرید، خیالتان راحت. ما همه چیز را در بادانش یادگیری سی شارپ برای شما عزیزان فراهم کردیم ایم. کافی است به سراغ «نقطه شروع یادگیری برنامه نویسی سی شارپ» بروید. در آنجا همه چیز به زبان ساده و لذت بخش توضیح داده شده است. آستین هاتون رو بالا بزنید و از یادگیری لذت ببرید. تیم بادانش از شما حمایت میکند.

[تعداد: 4    میانگین: 5/5]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: badanesh.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر