موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نمونه سوالات تستی پایتون

نمونه سوالات تستی پایتون

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 16 اسفند 1400 ساعت 18:05

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



معرفی کتاب سوالات چهار گزینه‌ای پایتون (1200 تست و پاسخ تشریحی آن‌ها)

کتاب سوالات چهار گزینه‌ای پایتون (1200 تست و پاسخ تشریحی آن‌ها) نوشته‌ی یوسف عباس نژادورزی و علی رضا علی زاده حاجی به پرسش و پاسخ‌هایی پیرامون آشنایی با پایتون، ساختارهای تصمیم و حلقه‌های تکرار، توابع و ماژول‌‌ها و ... می‌پردازد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عصر حاضر از نظر بسیاری از روشنفکران، انقلاب ارتباطات و اطلاعات نام‌ گرفته است. در واقع کلیه کارهای روزمره‌ی انسان با سیستم‌های ارتباطی نوین و فناوری اطلاعات گره‌خورده است. لذا اهمیت علم کامپیوتر به عنوان نمود اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر کسی پوشیده نیست.

بدون تردید برنامه‌نویسی از مهم‌ترین مهارت‌های دنیای امروز به شمار می‌رود که ‌تنها برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر ضروری نیست، بلکه برای سایر رشته‌ها و زمینه‌ها مورد نیاز است. هر سال، بر تعداد موقعیت‌های شغلی مرتبط با برنامه‌نویسی و یا مشاغلی که پیش‌نیاز برنامه‌نویسی برای آن‌ها مورد نیاز است، افزوده می‌شود.

برنامه‌نویسی پایتون چیست؟

طراحی پایتون در سال 1991 توسط خودو فان روسوم انجام شد و امروزه به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، شیءگرا و مفسری شناخته می‌شود که هدف از ایجاد آن بالا بردن خوانایی برنامه‌هایی که نوشته ‌شده و رسیدن به بازدهی بیشتر است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به‌ صورت حداقل هستند.

با وجود استقبال فراوان فعالان حوزه‌ی کامپیوتر از زبان پایتون، اما همچنان کتاب‌های زیادی به زبان فارسی در زمینه آموزش این زبان پرکاربرد وجود ندارد و همینطور پیش از کتاب حاضر، کتاب چهارگزینه‌ای آموزش پایتون نیز به زبان فارسی موجود نبود؛ اما اکنون کتاب سوالات چهار گزینه‌ای پایتون، خلاء موجود در این زمینه را از بین برده است.

کتاب سوالات چهار گزینه‌ای پایتون (1200 تست و پاسخ تشریحی آن‌ها) به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی مهندسی کامپیوتر و همینطور فعالان و علاقه‌مندان به حوزه‌ی برنامه‌نویسی پایتون پرکاربرد و مفید خواهد بود.

فهرست مطالب

فصل اول: آشنایی با پایتون
فصل دوم: ساختارهای تصمیم و حلقه‌های تکرار
فصل سوم: توابع و ماژول‌‌ها
فصل چهارم: لیست‌ها، مجموعه‌ها و دیکشنری‌‌ها
فصل پنجم: رشته‌ها
فصل ششم: کلاس‌ها و وراثت
فصل هفتم: فایل‌ها
فصل هشتم: Turtle
فصل نهم: مباحث پیشرفته

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.ketabrah.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر