موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مثال های برنامه نویسی c

مثال های برنامه نویسی c

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 29 آبان 1400 ساعت 13:15

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



مثال‌ های برنامه‌ نویسی ++C

همانطور که در مقاله نحوه‌ی برنامه‌نویسی شبکه با ++C گفتیم که زبان برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس یک زبان شی‌گرا است که توسط مردی به نام Bjarne Stroustrup در سال 1979 در آزمایشگاه‌های بل ساخته شد. این زبان در واقع به عنوان یک زبان سطح میانه در نظر گرفته می‌شود، چون ترکیبی از ویژگی‌های سطح بالا و سطح پایین است. در این مبحث شما با مثال ‌های برنامه‌ نویسی ++C سروکار خواهید داشت.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

این زبان برنامه‌نویسی بر روی سیستم عامل‌های مختلفی مانند ویندوز، مک و نسخه‌های مختلف UNIX اجرا می‌شود و سازگاری بالایی با انواع سیستم عامل‌ها دارد. اما در ادامه این مقاله می‌خواهیم شما را با مثال ‌های برنامه‌ نویسی ++C آشنا کنیم و مثال‌هایی از این برنامه ارائه دهیم.

یادگیری زبان برنامه‌نویسی ++C

یادگیری زبان برنامه‌نویسی ++C آنچنان سخت نیست، اما در اصل یادگیری صحیح آن شاید کمی پیچیده باشد. به طور کلی اسناد رسمی ++C، پیگیری و درک آن برای مبتدیان ممکن است سخت باشد. مقدار زیادی کد برنامه‌نویسی ++C وجود دارد که تنها روشی که می‌توانید برنامه‌نویسی را یاد بگیرید نوشتن کد زیاد و تمرین است. سعی کنید کدهای مختلف ++C را مطالعه کنید و به پروژه‌های منبع باز Github بپیوندید و کدنویسی افراد دیگر را بخوانید.

روش‌های دیگری نظیر مطالعه کتاب‌های ++C و شرکت در کلاس‌های آنلاین هست که به سرعت یادگیری شما کمک می‌کند و موجب می‌شود در این مسیر موفق شوید. اما مسئله مهم پیوسته و مکرر تمرین کردن است. اگر می‌خواهید یک توسعه دهنده سی پلاس پلاس حرفه‌ای شوید، باید کدنویسی متنوع را نگاه کنید و از آنها الگو بگیرید.

این تازه شروع داستان آموزش زبان برنامه‌نویسی ++C است؛ شما باید نکات مهمی که در کدنویسی فرا گرفته‌اید را به طور عملی پیاده سازی کنید و با دستان خود شروع به کدنویسی کنید. تنها مقالات و مطالب تئوری به شما کمک نمی‌کنند، بلکه در کنار آنها کد زدن هم امر مهمی است و تاثیر آن در رشد شما قابل چشم‌پوشی نخواهد بود. در نتیجه تئوری و عملی را در کنار هم شروع کنید و بعد از خبره شدن، پروژه بگیرید.

C-1-Introduction.jpg

پروژه‌های برنامه‌نویسی ++C

اگر می‌خواهید یک برنامه نویس ماهری شوید باید از پروژه‌های کوچک و ساده شروع کنید. انواع مختلف پروژه‌ها در فضای گوگل موجود است که با پیروی از آنها و کدنویسی می‌توانید فردی قابل شوید. به یاد داشته باشید اگر در آغاز مسیر هستید و هنوز با پیچ و خم کار آشنا نیستید، نیازی نیست پروژه‌های بزرگ و سخت دریافت کنید.

حتی با کدنویسی برای یک باز دو نفره ساده نیز می‌توانید آموزش زبان برنامه‌نویسی ++C را شروع کنید. خبر خوب برای شما توسعه دهندگان که در حین یادگیری سی پلاس پلاس هستید این است که کدنویسی محدود به یک برنامه خاص نمی‌شود.

از طراحی گرافیک و هنرهای دیجیتالی گرفته تا مدیریت رسانه و بانکداری از این زبان برنامه‌نویسی بهره می‌برند و به نوبه خود دنیای بزرگی دارد. حتی انیمیشن ها رفته رفته به سمت دو بعدی و سه بعدی بودن می‌روند و دامنه انیمیشن رو به افزایش است.

اما تا به حال فکر کرده‌اید، چطور ممکن است یک کارتون دو بعدی یا سه بعدی باشد؟ با چه نرم افزار یا برنامه‌ای چنین چیزی ممکن است؟ در حقیقت، حتی در فیلم‌های معمولی از این فناوری استفاده شده و تمام این ها زیر سایه زبان برنامه‌نویسی و کدهای ++C ممکن خواهد بود. آموزش زبان برنامه‌نویسی ++C چیزی فراتر از یک پروژه است و در اصل نیمی از شبکه‌ها و اپلیکیشن‌ها مانند ویکی پدیا، یوتیوب، ناسا، نتفلیکس، آیتونز و اسپاتیفای بر اساس آن طراحی شده‌اند.

نمونه سوالات برنامه‌نویسی ++C

در آموزش ++C و اولین مراحل یادگیری یک زبان جدید، افراد اصولا کدنویسی معرفی سایت یا خوش آمدگویی به سایت را به اجرا درمی‌آورند. در اینجا کدنویسی برای عبارت ” به مکتب خونه خوش آمدید” در C ++ ارائه شده است.

<span style="font-size: 16px;">#include <iostream>

using namespacestd;

intmain()

{

// print output to user

cout<<"به مکتب خونه خوش آمدید"<<endl;

return0;

}

</span>

بعد از نوشتن این چند خط کد، آن را باید کامپایل کنید. یعنی شما برنامه‌ای به نام کامپایلر را در سیستم اجرا کرده و بررسی می‌کنید که آیا برنامه از کدهای ++C پیروی می‌کند یا خیر. اگر خطایی پیدا کند، آنها را فهرست می‌کند. اگر خطایی وجود نداشته باشد، برنامه ++C را به یک برنامه زبان ماشینی ترجمه می‌کند که بتوانید آن را اجرا کنید. مثال دیگر در آموزش زبان برنامه‌نویسی ++C، متغیر ها هستند.

این متغیرها با مقداری که قابل تغییر است، همراه خواهد بود. به عنوان مثال: وقتی int num = 20 می‌نویسم؛ در اینجا نام متغیر num است که با مقدار 20 نشان داده می‌شود. همچنین int یک نوع داده است که نشان می‌دهد این متغیر می‌تواند مقادیر عدد صحیح را در خود نگه دارد. در نتیجه نحو اعلام متغیر در ++C به روش زیر می‌باشد.

<span style="font-size: 16px;">data_type variable1_name=value1,variable2_name=value2;

</span>

برای مثال:

<span style="font-size: 16px;">intnum1=20,num2=100;

همچنینبهشکلزیرهممی‌توانکدنویسیکرد:

intnum1,num2;

num1=20;

num2=100;</span>

آخرین نمونه در مورد انواع داده ها در ++C است. انواع داده ها به روش‌های مختلفی در زبان برنامه‌نویسی سی پلاس پلاس نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال یک متغیر عدد صحیح می‌تواند داده‌های صحیح را در خود نگه دارد، یک متغیر نوع کاراکتر می‌تواند داده‌های کاراکتر و غیره را در خود داشته باشد. این داده‌ها دارای سه طبقه هستند که در عکس زیر به شما نشان داده‌ایم.

1.jpg

داده‌های Built in

دارای علامت char و سایز یک بایتی است.

<span style="font-size: 16px;">charch='A';

</span>

دارای علامت int و سایز 2 بیتی است.

<span style="font-size: 16px;">intnum=100;

علامتfloatوسایز4بایتی

floatnum=123.78987;

علامتdoubleوسایز8بایت

doublenum=10098.98899;

علامتboolبههمراهمتغیرtrueیاfalse

boolb=true;</span>

در این مثال‌های ساده متوجه شده‌اید، آموزش زبان ++C آنچنان سخت نیست و تنها باید با تمرین و حل مسئله آن را به اتمام برسانید. اگر می‌خواهید در این مسیر موفق شوید، پیشنهاد ما این است مانند بالا دروس تئوری و عملی را در کنار هم مطالعه کنید و در یک پلتفرم پیاده سازی کنید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب در خصوص مثال ‌های برنامه‌ نویسی ++C صحبت کردیم و نکات مهمی را ارائه دادیم. این نکات به شما کمک می‌کند با دید باز این آموزش را شروع کنید و در انتها به فردی قابل در حوزه برنامه‌نویسی تبدیل شوید.

5dfbeabe0658a-bpfull.jpg

چند سالی میشه که در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ در حال فعالیت هستم. به موسیقی و فلسفه علاقه ی خاصی دارم و بیشتر زمان رو صرف مطالعه و نوازندگی می کنم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: maktabkhooneh.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر