موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سیستم مورد نیاز برنامه نویسی کامپیوتر

سیستم مورد نیاز برنامه نویسی کامپیوتر

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 10 اسفند 1399 ساعت 21:41

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

افرادی که تازه برنامه نویسی را شروع می‌کنند معمولا در شروع کار یک سوالی ذهنشان را مشغول می‌کند. سیستم موردنیاز برای برنامه نویسی چیست؟ این افراد نگران هستند که شاید سخت افزار فعلی آنها پاسخگوی نیازهای برنامه نویسی آنها نباشد. البته همین اول کار بهتر است مشخص کنید که در چه حوزه‌ای دوست دارید برنامه نویسی کنید. به طور کلی برنامه نویسی به 3 بخش موبایل، وب و دسکتاپ تقسیم می‌شود. البته این تقسیم بندی نسبی بوده و برنامه نویسی در جاهای دیگر هم حضور دارد، اما عمده بازار را این 3 حوزه تشکیل داده اند. در ادامه سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی موبایل و وب را به طور تخصصی بررسی می‌کنیم و چند سخت افزارو لپ تاپ مناسب هم پیشنهاد خواهیم داد.

سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی موبایل

گوشی‌های هوشمند به بخش جدانشدنی از زندگی مردم تبدیل شده اند. به لطف پیشرفت تکنولوژی، موبایل‌ها از یک وسیله برای برقراری تماس تبدیل به یک کامپیوتر کوچک قابل حمل شده اند. اندروید و iOS دو سیستم عامل مطرح در گوشی‌های هوشمند هستند و بیشتر از 80% سهم بازار موبایل را تصاحب کرده‌اند. بعد از حضور گسترده اندروید و پیشرفت گوشی‌های آیفون برنامه نویسی موبایل وارد بخش جدیدی شد.

برنامه نویسان اندروید چون از اندروید استدیو استفاده می‌کنند نیاز به کامپیوتر پیشرفته و حرفه‌ای دارند. محیط توسعه Android Studio به خاطر قابلیت‌های متنوعی که دارد به منابع سخت افزاری بیشتری نیز نیاز خواهد داشت. همینطور برای ساخت اپلیکیشن‌های iOS نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی Swift و محیط توسعه Xcode دارید. همینطور برای تست اپلیکیشن‌های خود معمولا از یک شبیه ساز استفاده خواهید کرد که منابع سخت افزاری زیادی می‌طلبد. سخت افزاری که در ادامه معرفی می‌کنیم تجربه کاربری لذت بخشی را برای شما به همراه خواهد داشت:

  • پردازشگر: i5 یا i7 از اینتل با حداقل فرکانس 2 تا 2.5 گیگاهرتز در ثانیه
  • حافظه موقت یا (RAM): حداقل 8 گیگابایت و ترجیحا 16 گیگابایت
  • هارد دیسک: یک هارد HDD معمولی کافی است اما ترجیحا استفاده از هارد SSD با حجم 120 یا 256 گیگابایت
  • کارت گرافیک: استفاده از گرافیک‌های Nvidia حداقل نسخه 940MX و ترجیحا Nvidia GTX 1060

مانیتور مناسب و با کیفیت بالا می‌تواند برنامه نویسی را لذت بخش‌تر کند. اندروید استدیو به خاطر پنجره‌ها و بخش‌های مختلفی که دارد در مانیتورهای بزرگ نمایش بهتری خواهد داشت. توصیه می‌کنیم از مانیتور 22 اینج یا بزرگتر با وضوح Full HD استفاده کنید. همینطور نباید فراموش کنید که پلی ارتباطی شما با کامپیوتر کیبرد و ماوس است. انتخاب یک کیبرد خوب می‌تواند نوشتن کدهای شما را آسان‌تر کند. پیشنهاد می‌کنیم از کیبردهای نرم و روان استفاده کنید. همینطور LED Backlight به شما کمک می‌کند شب‌ها هم دید مناسبی روی کیبرد داشته باشید و به آسانی کدهای خود را تایپ کنید. انتخاب ماوس به اندازه کیبرد مهم و حساس نیست و با توجه به سلیقه خود می‌توانید یک ماوس معمولی یا پیشرفته را انتخاب کنید. ترجیحا از ماوس هایی متناسب با ابعاد دست خود استفاده کنید تا راحت‌تر بین بخش‌های مختلف برنامه خود جا به جا شوید.

بیشتر بدانید:  سیر تا پیاز مهاجرت از طریق برنامه نویسی

سیستم موردنیاز برای برنامه نویسی وب

امروزه طراحی و برنامه نویسی وب یکی از پرطرفدارترین مشاغل دنیا است. در سال‌های گذشته با بهبود زیرساخت‌های اینترنت در دنیا، بستر مناسبی برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی فراهم شد. در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و پردرآمد دنیا متکی به اینترنت هستند و اختلال در شبکه اینترنت می‌تواند مشکلات جدی در زندگی روزمره مردم به وجود بیاورد. شرکت‌های زیادی نیاز به متخصص و برنامه نویس وب دارند به همین خاطر بازار برنامه نویسی وب از مدت‌ها قبل در جهان و ایران داغ بوده است.

برای برنامه نویسی وب سخت افزار خیلی قدرتمندی نیاز ندارید. با یک کامپیوتر قدیمی، یک مرورگر و یک ویرایشگر متن ساده هم می‌توانید صفحات وب مدنظر خود را طراحی کنید. برنامه نویسی با زبان‌های HTML، CSS، Javascript و کتابخانه هایی مثل Jquery و زبان سمت سروری مانند PHP به کمک یک سخت افزار ساده قابل انجام است و نیاز به منابع سخت افزاری قدرتمند ندارد. برای ساخت صفحات ساده وب سخت افزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم کفایت می‌کنند:

  • پردازشگر: Intel Celeron
  • RAM: 1 یا 2 گیگابایت
  • هارد: مهم نیست
  • گرافیک: نیازی ندارید

پس اگر در شروع کار برنامه نویسی وب هستید لازم نیست نگران سخت افزار خود باشید. اما می‌دانید که به مرور زمان ابزارهای طراحی وب بسیار گسترده شدند. مثلا بسیاری از طراحان برای دیزاین اولیه صفحات خود از فتوشاپ استفاده می‌کنند. یا بسیاری از برنامه نویسان وب از محیط‌های توسعه یکپارچه (IDE) مثل Jetbrains PHPStorm، Adobe Dreamweaver و غیره برای نوشتن کدهای خود استفاده می‌کنند. همینطور می‌دانیم که سایت‌های حرفه ای محدود به HTML و CSS نیستند و برنامه نویسان شاید در یک پروژه وب بخواهند چندین تکنولوژی، فریم ورک، کتابخانه و ابزارهای دیگر را کنار هم قرار دهند. پس در این حالت به سیستم پیشرفته‌تری نیاز خواهیم داشت.

معرفی 5 لپ تاپ پیشنهادی برای برنامه نویسی موبایل و وب

GV62 7RD Apache Pro - A

GV62 7RD Apache Pro - A یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ و بسیار قدرتمند شرکت MSI است که توانسته حضور موفقی در بازار داشته باشد. پردازشگر این دستگاه Intel Core i7 با فرکانس بسیار خوب 2.8 GHz است که در زمان نیاز تا 3.8 GHz هم ارتقاء پیدا می‌کند. 8 گیگابایت RAM لپ تاپ به خوبی نیازهای برنامه نویسی شما را پاسخگو می‌باشد. هارد SSD به کار رفته در این لپ تاپ از فناوری NVME استفاده می‌کند و سرعت بسیار خوبی را هنگام کدنویسی تجربه خواهید کرد. این مدل لپ تاپ MSI در رنج قیمتی 14 تا 15 میلیون تومان است.

MacBook Air MQD32 2017

اگر طرفدار محصولات اپل هستید و دوست دارید در محیط مک اواس به برنامه نویسی بپردازید، مدل MacBook Air MQD32 2017 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. یک لپ تاپ سبک و زیبا که به راحتی قابل حمل می‌باشد و از پس کارهای متوسط به آسانی برمی آید. کیبورد جزیره ای این مک بوک استاندارد QWERTY را رعایت کرده و هنگام تایپ کدها احساس خوبی به شما دست خواهد داد. همینطور باتری این دستگاه نسبت به مدل‌های قبلی قوی‌تر شده و می‌تواند مدت زمان بیشتری شارژ نگه دارد. قیمت تقریبی این محصول اپل بین 9 تا 10 میلیون تومان است.

Microsoft Surface Pro 6

نوبتی هم باشد نوبت مایکروسافت است. با دیدن Surface Pro 6 - B احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که مگر می‌شود با تبلت هم برنامه نویسی کرد. مایکروسافت با ارائه سری‌های Surface مفهوم تبلت را تغییر داد و محصولی ارائه کرد که یک سر و گردن بالاتر از رقبایش بود. Surface Pro طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد و در کنار ظاهر زیبا سخت افزاری قدرتمند این دستگاه را همراهی می‌کند. صفحه نمایش Surface Pro کیفیت بسیار بالایی دارد و به جز برنامه نویسی در طراحی هم می‌توانید از آن استفاده کنید. قیمت Surface Pro 6 مدل B بین 11 تا 12 میلیون تمام است.

VivoBook Flip TP410U - A

ایسوس لپ تاپ‌های خوش ساخت و متنوعی دارد. یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت VivoBook Flip TP410U - A نام دارد که با قابلیت‌های متنوعی که دارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای برنامه نویسان باشد. صفحه نمایش 14 اینچی این لپ تاپ با قابلیت چرخش 360 درجه می‌تواند کاربر را وسوسه به خرید کند. همینطور ایسوس در این مدل از صفحه نمایش لمسی استفاده کرده است که در این بازه قیمتی نکته قابل توجهی به حساب می‌آید. تنوع پورت‌های این دستگاه بسیار زیاد است و هیچ مشکلی از لحاظ پورت نخواهید داشت. VivoBook Flip TP410U - A در بازه قیمتی 12 تا 13 میلیون عرضه شده است.

Legion Y530 - F

لنوو در این محصول خود واقعا گل کاشته است. یک لپ تاپ بسیار قدرتمند که تمام نیازهای برنامه نویسی شما را برطرف می‌کند. 16 گیگابایت حافظه RAM در کنار CPU قدرتمند Core i7 8750h یک ترکیب بسیار قدرتمند ساخته است. ظرفیت ذخیره سازی این دستگاه 2 ترابایت هارد دیسک به همراه 256 گیگابایت حافظه SSD می‌باشد. باتری 3 سلولی قوی، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، گرافیک نیمه حرفه ای، تنوع پورت‌ها، ارزش خرید بالا،بعضی از مزایای Legion Y530 هستند. این لپ تاپ حرفه ای لنوو کمی از موارد قبلی که معرفی کردیم گران‌تر بوده و قیمت آن در حدود 15 تا 16 میلیون تومان است.

جمع بندی

در این پست سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی وب و موبایل را بررسی کردیم. درست است که داشتن سخت افزار خوب سرعت و لذت برنامه نویسی را بیشتر می‌کند، اما می‌توان با سخت افزارهای ضعیف‌تر هم کارهای زیادی انجام داد. اگر کامپیوتر پیشرفته یا لپ تاپ قدرتمندی نداریم، به جای بهانه تراشی و گلایه کردن از زمین و زمان می‌توانیم با همان چیزی که داریم کار خود را شروع کنیم. فراموش نکنید که موفقیت همیشه رابطه مستقیمی با امکانات زیاد ندارد و بسیاری از مواقع فقط باید شروع کرد. برای برنامه نویس شدن هم بهتر است با هر سخت افزاری که دارید زودتر کار خود را شروع کنید و دست به کد شوید. اگر پیشنهادی دارد خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما و کاربران سون لرن آن را در میان بگذارید.

چه امتیازی به این مقاله می دید؟

1 2 3 4 5

نویسنده

زندگی کردن در لحظه انقدر سخت است که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند در حسرت گذشته و رویای آینده باقی بمانند. به نظر من رسیدن به خوشحالی فرمول پیچیده ای ندارد و فقط باید به تک بیت زیر پایبند بود: سعدیا دی رفت و فردا همچنان موجود نیست در میان این و آن ، فرصت شمار امروز را

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: 7learn.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر