موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 10 اسفند 1399 ساعت 21:40

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان لپ تاپ مناسب برنامه نویسی را مطالعه خواهید کرد.

به خاطر علاقه‌ای که به تکنولوژی دارم معمولا دوستام وقتی میخوان یه محصول الکترونیکی بخرن (از هارد اکسترنال گرفته تا گوشی و لپ‌تاپ) همیشه از من نظر میخوان.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

به دلایل مختلف اکثر برنامه نویس‌ها داشتن لپ تاپ رو به کامپیوتر ترجیح میدن. درسته که شما روی هر لپ تاپی می‌تونید کد بنویسید اما لپ تاپ خوب خیلی میتونه به راحتی و افزایش کارائیتون کمک کنه.

m5ySR1ayFCvs.jpeg

وقتی شروع به سرچ کردن واسه انتخاب لپ تاپ کنید مطمئنا از انتخاب‌های مختلف گیج میشید. برای همین من قصد دارم مهم‌ترین المان‌هایی که لپ تاپ یه برنامه نویس باید داشته باشه رو بگم.

خیلی مهمه که از قبل بدونید چقدر قراره لپ تاپ رو با خودتون حمل کنید. اگر هر روز باید جا به جا بشید و لپ تاپ رو اینور اونور ببرید از فکر لپ‌تاپ بزرگ بیاید بیرون. بهتره که یه لپ تاپ ۱۳ یا نهایتا ۱۴ اینچی بخرید. چون این لپ‌تاپ ها به خاطر صفحه نمایش کوچکتر و همچنین سخت افزار (بخصوص CPU پایین تر) جوابگویی باطری بهتری دارند.

اما اگر زیاد اهل جا به جایی و سفر نیستید و همیشه به پریز برق دسترسی دارید لپ تاپ ۱۵ اینچ گزینه بهتری هست. لپ‌تاپ های ۱۵ اینچی صفحه بزرگتری دارند و برای مالتی تسکینگ و پنجره‌های کنار هم خیلی بهترن. علاوه بر اینکه سخت افزار قوی‌تری نسبت به ۱۳‌اینچی‌ها دارن.

شاید بگید برای برنامه نویس صفحه نمایش موضوع مهمی نیست اما کاملا اشتباه فکر می‌کنید. برنامه نویس‌ها ساعت‌های طولانی همینطوری به لپ‌تاپ نگاه کنن برای همین مانیتور خوب خیلی برای ما الزامیه.

سعی کنید مانیتور لپ‌تاپ حتما رزولیشن بالایی داشته باشه. چون توی رزولیشن‌های پایین فضای کافی برای وجود ۲ یا چند پنجره وجود نداره و همچنین تکست‌ها هم شارپ نیستند و شما بعد از مدتی کار کردن خسته میشید.

یه مورد دیگه که توی بحث صفحه نمایش هست اینه که شما لپ‌تاپ را برای برنامه نویسی می‌خرید و پول اضافه دادن واسه صفحه نمایش تاچ یه کار اشتباهه. با پولی که بابت این کار میدید میتونید سخت افزار لپ‌تاپتون رو بهتر کنید.

علاوه بر این صفحات تاچ میزان مصرف باطری زیادتری هم دارن.

درسته که نیاز به توضیح نداره ولی تکرارش بد نیست که اصلا سراغ لپ تاپ با Ram کمتر از ۸ گیگ نرید چون از زندگی پشیمونتون میکنه. اگر هزینه‌اش براتون مشکلی نداره حتی سراغ رم ۱۶ گیگ برید و مطمئن باشید هیچ وقت ازش پشیمون نمیشید.

تک تک خصوصیات CPU توی لپ تاپی که می‌خواین بخرین مهمه و اصلا ازش ساده رد نشید. CPUها انواع مختلفی دارند و شاید کمی گیج کننده باشن مثلا CPU فرکانسش بالاست ولی مقدار کش پایینی داره و بعدا اذیتتون میکنه.

توی خرید لپ تاپ حتما به این توجه کنید که فرکانسش بیشتر از ۲.۵ گیگاهرتز باشه (GHz)، مقدار کش بالایی داشته باشه (زیر ۴مگ اصلا نباشه) و همینطور تعداد هسته‌هاش هم بالا باشه.

توی گزینه‌هاتون فقط و فقط جای هارد SSD بزارین و به جز اون به هیچی فکر نکنید. هر کاری که فکرش رو بکنید روی حافظه‌های SSD اجرایی بهتری دارند. از بوت سیستم عامل بگیر تا باز شدن برنامه‌ها، کامپایل و... .

به هیچ وجه سراغ هارد‌های قدیمی SATA نرید. همینطور یه مدت یک سری لپ‌تاپ‌هایی مد بودن که نمیدونم هنوز هستند یا نه یه هارد SSD داشتند و یه هارد SATA. اون لپ‌تاپ‌ها هم گزینه مناسبی نیستند. لپ تاپی بخرید که همون هارد SSD را داشته باشه و برای فایل‌های حجیمتون از هارد اکسترنال استفاده کنید.

یه برنامه نویس بیشترین استفاده را از کیبورد داره واسه همین حتما قبل از خرید لپ تاپ دکمه‌هاش رو تست کنید. کیبوردها با دکمه‌های کامپکت بهترین گزینه هستند.

مورد دیگه‌ای هم که مهمه اینه که کیبورد لپ‌تاپ بک لایت داشته باشه (چراغ زیر دکمه های کیبورد) تا توی شب و محیط‌های تاریک بتونید از اون استفاده کنید.

این مورد باز هم به شرایط کاری شما بستگی داره که توی مورد اول گفتم. اگر زیاد اهل جا به جایی نیستین عمر باطری زیاد گزینه واجبی براتون نیست. ولی اگر زیاد جای ثابتی ندارید این هم گزینه خیلی مهمیه.

به عمر باطری هم که کارخانه‌ها توی تبلیغات میگن اعتماد نکنید. سعی کنید همیشه از ریویوهایی که توی سایت‌ها می‌نویسن استفاده کنید.

کارت گرافیک از اون مواردیه که اصلا برای ما مهم نیست. کارت گرافیک توی لپ‌تاپ‌ها ۲ نوع هستند. یک سریشون Dedicated هستند و یک سری هم Integrated که از CPU , GPU استفاده می‌کنند. کارت گرافیک‌های Integrated برای برنامه نویس‌ها گزینه مناسب و بهتری هستند تا هزینه اضافه‌تری هم برای لپ تاپ پرداخت نشه.

این از اون مواردیه که خیلی نمیشه راهنمایی خوبی روش انجام داد. اینکه شما برای چه پلتفرمی و چه زبانی برنامه نویسی می‌کنید روی اینکه از چه سیستم عاملی استفاده کنید تاثیر گذاره و هیچ کس بهتر از خود شما نمی‌تونه این رو تشخیص بده.

امیدوارم با کمک این ۹ مورد بتونین لپ‌تاپ مناسبی برای خرید انتخاب کنید.

با توجه به درخواست دوستان، تصمیم گرفتم از این پس مدل‌های لپ‌تاپ مناسب برای برنامه‌نویسی را در انتهای پست معرفی کنیم.

پیشنهاد اول) MacBook Pro 2019

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود برای برنامه‌نویسان سری پرو لپ‌تاپ‌های اپل است. البته پس از افزایش نرخ دلار، قیمت این لپ‌تاپ‌ها به نسبت گذشته بسیار گران شده اما در صورتی که محدودیتی برای هزینه ندارید، سری لپ‌تاپ‌های Pro اپل، همیشه یکی از بهترین گزینه‌های این لیست است.

فقط توجه داشته باشید که در صورتی که قصد خرید لپ‌تاپ‌های اپل یا همان مک‌بوک را دارید حتما سری Pro آن را خریداری کنید.

لینک دیجی‌کالا لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 13inch

پیشنهاد دوم) Lenovo Ideapad 330 - NXB

یکی از ارزان‌ترین مدل‌های لپ‌تاپ مناسب که در حال حاضر می‌توانید بخرید Ideapad 330 است که توسط شرکت لنوو تولید شده است. اگرچه هارد این دستگاه Sata است اما رم ۸ گیگابایتی آن، این لپ‌تاپ را به گزینه مناسبی تبدیل کرده است.

لینک دیجی کالا لپ‌تاپ lenovo Ideapad 330 - NXB

پیشنهاد سوم) لپ‌تاپ Ideapad 330 - MR

این لپ‌تاپ با توجه به رم ۸ گیگابایتی و پردازنده‌ی Core i7 یک لپ‌تاپ قدرتمند است و گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان برنامه نویسی است. مخصوصا اگر قصد برنامه نویسی برای سیستم‌عامل‌های موبایل یا هوش مصنوعی و یادگیری ماشین دارید.

لینک دیجی کالا لپ‌تاپ Lenovo Ideapad 330 - MR

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: virgool.io



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر