موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کنسول در سی شارپ چیست

کنسول در سی شارپ چیست

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 09 اسفند 1400 ساعت 12:03

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

قسمت اول سوالتون رو دوستان پاسخ دادند اما در مورد قسمت دوم سوا شما : ما در VB یک VAL داریم به معنای Value و یک VAR داریم به معنای Variable که البته منظور شما VAL هست ، اینکه در سی شارپ معادلش چیه رو نمیدونم ولی کار VAL در VB اینه که به برنامه یا به کامپایلر میفهمونه ما با عدد سر و کار داریم یعنی VAL رو پشت یک textbox.tex مینویسن و میگن محتویات این textbox رو میخواییم باهاش معادلات ریاضی رو انجام بدیم همونطور که میدونید روی string که در Textbox هست شما نییتونید محاسبات ریاضی رو کار کنید پس این عبارت VAL این کار رو برای ما انجام میده . در #C نیز برای همین منظور از Convert یا int.parse استفاده میکنن در ادامه مثال هایی رو میزنم.

در VB:

txtsum.text=val(num1.text)*val(num2.text)

در مثال بالا num1 و num2 هر کدوم دارای یک عدد هستند که قراره با هم ضرب شوند و در نهایت جواب این ضرب داخل txtsum بره اگر عبارت val رو شما ننویسید خروجی ضرب شما اشتباه است ، حاصل ضرب ۲*۲ عدد ۲۲ را نشان می دهد که این غلط است ولی اگر VAL را بنویسید 4 خروجی شما است.

در #C:

int x;
x=convert.toint32(textbox1.text);
OR
x=int.parse(TextBox1.Text);

مثال بالاهم معلومه x یه متغیر از نوع int هست یعنی عدد داخلش قرار میگیره ولی textbox که از نوع string هست نمیتونه محتویاتش داخل یک int قرار بگیره که توسط دستوراتی که پشت textbox قرار میگیره محتویات string رو به int تبدیل میکنه و شما میتونید اونو داخل x قرار بدید البته کلی داستان داره من فقط یه مثال خیلی خیلی ساده زدم.

در نهایت ازتون میخوام هر سوال رو داخل یک تاپیک جداگانه قرار بدید و از ارسال دو تا سوالات در یک صفحه خودداری کنید تا کیفیت پاسخ دهی هم بالا بره . ضمناً برچسب های مناسب با موضوع رو انتخاب کنید برچسب هایی مثل"لطفاً راهمایی کنید " رو قرار ندید در غیر این صورت سوالات شما حذف خواهد شد لطفاً موارد اینچنینی رو بهش احترام بگذارید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص حتماً لینک زیر رو مطالعه کنید فقط 30 ثانیه برای لینک زیر وقت بزارید.

خداوند برکتے عظیم به نام "زندگے" به تو بخشیده است . تو چه چیزے به او تقدیم می کنے ؟ هر روز چیــزے هر چند کوچک به او تقدیم کن ، مقداری عشق به مخلوقاتش . . .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر