موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

محیط برنامه نویسی پایتون

محیط برنامه نویسی پایتون

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 09 اسفند 1399 ساعت 12:19

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



بهترین محیط های توسعه پایتون در سال ۲۰۱۸

Best Python IDEs for 2018

همانطور که میدانید تعداد بسیار زیادی بالغ بر صدها محیط توسعه مجتمع یا همان IDE وجود دارد، ایجاد لیستی از محصولات بالقوه موجود هم خسته کننده و هم بسیار زمان بر است. پارامترها و عواملی هستند که در هنگام انتخاب بهترین IDE مورد توجه قرار میگیرند. ولی زبان برنامه نویسی اولین فیلتری است که انتخاب های ما را به طور قابل توجهی محدود می کند. در این مقاله بخصوص در رابطه با IDEهایی صحبت می کنیم که برای زبان پایتون استفاده میشوند.
برای نوشتن کد های ساده پایتون استفاده از IDLE یا Python Shell عالی است، اما این ابزار هنگام برنامه نویسی پروژه های بزرگتر بسیار نا امیدکننده و مشکل است. با استفاده از IDE یا یک ویرایشگر کد خاص، برنامه نویسی بسیار سرگرم کننده خواهد بود، اما کدام یک از IDE های موجود مطلوب تر است؟

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نکته: در صورتی که می خواهید راجع به زبان پایتون اطلاعات بیشتری کسب کنید لطفا اینجــــــــا را کلیک کنید.

قابل ذکر است که در این مقاله به دنبال کمک به  شناسایی بهترین گزینه از میان صدها گزینه موجود هستیم. در واقع من نمیتوانم آنچه را که برای شما و فرآیند شما مناسب است، انتخاب کنم، اما می توانم جوانب مثبت و منفی هر یک را توضیح داده و به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنم.
در ابتدا بد نیست به یک سوال اساسی پاسخ دهیم. IDE ها و یا Code Editor ها چیستند؟
IDE (یا محیط توسعه مجتمع) یک برنامه اختصاصی برای توسعه نرم افزار است. همانطور که از نامش پیداست، IDE چندین ابزار را به طور خاص برای توسعه نرم افزار طراحی و ایجاد کرده است. این ابزارها به طور معمول عبارتند از:

     •    ویرایشگر طراحی شده برای کد نویسی (with, for example, syntax highlighting and auto-completion)
     •    ابزارهایی برای build, execution and debugging
     •    تعدادی از انواع Source Control ها

بهترین IDE های پایتون در سال ۲۰۱۸:

     ۱٫    PyCharm
     ۲٫    AWS Cloud9
     ۳٫    Komodo IDE
     ۴٫    Codenvy
     ۵٫    KDevelop
     ۶٫    Anjuta
     ۷٫    Wing Python IDE

طبق گفته Stackify، در حال حاضر یعنی سال ۲۰۱۸ پایتون چهارمین زبان برنامه نویسی رایج دنیاست است. پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که بر خوانایی کد تمرکز دارد و در اکثر کشورهای توسعه یافته به اغلب برنامه نویسان تازه کار آموزش داده می شود.
همانطور که در مقاله پایتون چیست ذکر شد، از پایتون عمدتا برای توسعه برنامه های وب و برنامه های دسکتاپ مبتنی بر GUI استفاده می شود. با این حال، محبوبیت تولید نرم افزارهای کاربردی در زمینه تحلیل داده در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است. بسیاری از برنامه نویسان از پایتون برای machine learning، تجزیه و تحلیل داده ها یا همان data analysis و تجسم یا همان visualization استفاده می کنند.
فهرست عنوان شده محصولاتی هستند که از تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۸ بیش از ۶،۰۰۰ comment از کاربران قابل اعتماد در G2 Crowd داشته اند. این IDE ها تنها بخشی از ۹۰ IDE موجود است.

PyCharm-nzg5ljqyf9x2sxdprnv7j1yi4doc7gxozcgpv9gin0.png

PyCharm یک IDE اختصاصی برای پایتون است که توسط شرکت JetBrains تولید شده است. این شرکت تولید کننده نرم افزارهای IntelliJ IDEA, WebStorm و PhpStorm نیز بوده است. PyCharm یک نرم افزار اختصاصی برای پایتون است که ویژگی هایی پیشرفته دارند. به طور مثال intelligent code editing  و  smart code navigation.
PyCharm  ابزاری out-of-the-box است که قابلیت هایی چون اشکالزدایی، تست، استقرار و دسترسی به پایگاه داده را فراهم می کند. این برنامه بر روی سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب است و قابلیت ادغام با ده ها پلاگین مختلف را نیز دارد.

PyCharm-1024x598.jpg

برای مطالعه نظرات کاربران در خصوص این IDE اینجا را کلیک کنید.

AWS-nzg616sa51btzcnvfx8qilvly6l7a60wsr8kc09p3w.jpg

AWS Clouding یک IDE بر پایه محیط ابری است. این IDE توسط Amazon Web Services طراحی و تولید شده است و زیان های بسیاری را منجمله پایتون، PHP و جاوا اسکریپت را پشتیبانی می کند. از ویژگی های مهم آن این است که بر پایه Browser بوده و می تواند بر روی EC2 instance و یا سرور لنوکس نیز اجرا شود.
این ابزار برای توسعه دهندگانی طراحی شده است که در حال حاضر از سرویس های ابرهای AWS استفاده می کنند و با اکثر ابزار توسعه دیگر آن ادغام شده است.Cloud9  دارای IDE کاملی برای نوشتن، اشکال زدایی و اجرای پروژه ها است.
علاوه بر ویژگی های یکIDE استاندارد، Cloud9 همچنین دارای قابلیت های پیشرفته تری مانند ترمینال داخلی، اشکال زدایی یکپارچه و ابزار تحویل مداوم است. همچنین تیم ها می توانند با هم در Cloud9 کار کرده و با استفاده از قابلیت چت، با تبادل نظر مناسب با هم همکاری نمایند.

AWS.png

برای مطالعه نظرات کاربران در خصوص این IDE اینجا را کلیک کنید.

Komodo-nzg6bj0dbfhdoxn72e4zxzy56rmjyb2m7xkudkxsnw.jpg

Komodo IDE یکی از نرم افزارهای چند زبانه است که توسط شرکت Active State تولید شده است. این IDE از زبان هایی همانند Python, PHP, Perl, Go, Ruby پشتبانی کرده و همچنین برای توسعه وب مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت محصولاتی همچون Komodo Edit و ActiveTcl را نیز توسعه داده است.
این محصول مجهز به code intelligence برای تسهیل تکمیل خودکار و refactoring است. همچنین ابزارهایی برای اشکالزدایی و تست فراهم می کند. این پلت فرم از چندین فرمت Source Control مانند Git،    Mercurial و Subversion پشتیبانی می کند.
تیم ها می توانند از ویژگی های همکاری در برنامه نویسی استفاده کنند و گردش کارهایی را برای ناوبری فایل و پروژه تعریف کنند. همچنین با استفاده از یک مجموعه گسترده از پلاگین ها برای سفارشی کردن تجربه کاربر و گسترش قابلیت های مورد استفاده قرار گیرد.

Komodo-IDE.png

برای مطالعه نظرات کاربران در خصوص این IDE اینجا را کلیک کنید.

Codenvy-nzg6nuo6x8cpwvqr3pwwmvzpkmvsvfzx8xi0w6nz30.png

Codenvy محیط توسعه ای است که برمبنای ابزار متن باز Eclipse Che تولید شده است. طراحی و تولید و پشتیبانی این IDE بر عهده شرکت Red Hat است.این ابزار برای تیم های کوچک (تا ۳ نفر) رایگان است. ولی برای تیم های بزرگ تر طرح هایی را برای پرداخت ارائه می دهد.
این IDE دارای ابزارهایی است که از ترکیب ویژگی های IDEها همراه با ویژگی های مدیریت پیکربندی در یک محیط مبتنی بر مرورگر است ایجاد شده است. فضاهای کاری از تهدیدات خارجی محافظت می شود.
ویژگی های برنامه نویسی عبارتند از تکمیل خودکار، بررسی خطا و اشکال زدایی. علاوه بر این، محصول Docker runtimes، دسترسی از طریق SSH و دسترسی ترمینال root را تسهیل می کند.

Codenvy-IDE.png

برای مطالعه نظرات کاربران در خصوص این IDE اینجا را کلیک کنید.

KDevelop-nzg7ftdc8smtb94gtb2cbbydsb1wva0g3c71vj7bz0.png

KDevelop یک نرم افزار مجای و نسخه باز است که قادر به عملکرد در کلیه سیستم عامل ها و پشتیبانی از زبانهای برنامه نویسی C, C++, Python, QML/JavaScript و PHP را داراست. این IDE قابلیت پشتیبانی از Source Control هایی مانند Git, Bazaar و subversion را می دهد. تولید کننده آن یعنی شرکت KDE محصولات دیگری چون Lokalize, Konsole و Yakuakeرا نیز تولید کرده است.

KDevelop-IDE.png

برای مطالعه نظرات کاربران در خصوص این IDE اینجا را کلیک کنید.

AnjutaLogo-nzg862151ajzfd0al5eef7kmsjpsr36op7u16mao9o.png

Anjuta یک استودیو توسعه نرم افزار و در حقیق IDE است که برنامه نویسی در C, C++, Java, JavaScript, Python و Vala را پشتیبانی می کند. دارای رابط کاربر انعطاف پذیر و سیستم docking است که به کاربران اجازه می دهد تا تعدادی از اجزای UI  خود را سفارشی کنند.
این محصول مجهز به ویژگی های یک IDE استاندارد برای ویرایش، کنترل نسخه و اشکالزدایی است. علاوه بر این، دارای ویژگی های پشتیبانی از مدیریت پروژه و مدیریت فایل نیز می باشد و با طیف گسترده ای از پلاگین ها جهت توسعه سازگار است.

Anjuta-1024x582.png

برای مطالعه نظرات کاربران در خصوص این IDE اینجا را کلیک کنید.

Wing-Python-IDE-nzg8dkqnpkukb232oeeydb9dvinibx1dqfpveb5aho.jpg

Wing Python IDE به طور خاص برای پایتون طراحی شده است. این در سه نسخه منتشر می شود، ۱۰۱, Personal, Pro. نسخه ۱۰۱ ساده با اشکال زدایی مینیمالیستی، به علاوه ویرایشگر و ویژگی های جستجو است.
نسخه Personal پیشرفت تر است. شامل یک ویرایشگر متن کامل است. به علاوه شامل نسخه محدودی از کنترل محدودیت کد و ویژگی های مدیریت پروژه است.Wing Pro تمام این ویژگی ها به علاوه توسعه از راه دور، تست واحد، refactoring، پشتیبانی از چارچوب و بیشتر را نیز ارائه می دهد.

Wing-Python.png

برای مطالعه نظرات کاربران در خصوص این IDE اینجا را کلیک کنید.

IDE هایی با قابلیت توسعه برای زبان پایتون

VS-nzg8la11ppe5g0wap89wavad46osemm74k63yxq5i4.jpg

Visual Studio یک محیط توسعه نرم افزار است که قابیلت بسیاری در توسعه دارد. امروزه یکی از IDE هایی است که بسیارمورد استفاده قرار می گیرد. در واقع Visual Studio یک IDE قدرتمند که از زبان های C, C++, Visual Basic .NET, C#, F#, Java Script, Type Script, XML, XSTL, HTML و CSS پشتیبانی می کند. همچنین با نصب پلاگینهایی برای برنامه نویسی پایتون، روبی، Node.js و M قابل استفاده می باشد.
مزیت ادغام Azure به کاربران اجازه می دهد تا به آسانی و با استفاده از محیط پایگاه داده های ابری، اطلاعات خود را ذخیره سازی و بازیابی کنند. همچنین می توانند با استفاده از خطوط DevOps از طریق ابزارهای Integration و همچنین برنامه های کاربردی از برنامه های موجود در سرویس Azure استفاده کنند.
 

VS-1024x825.png

برای مطالعه نظرات کاربران در خصوص این IDE اینجا را کلیک کنید.

Eclipse-nzg8qu8o5f084yth84tfjyrjn99yy5p0w34j6vhaos.png

Eclipse نیز یکی از رایج ترین IDE های موجود است. در واقع این IDE برای برنامه نویسی C و C++ تولید شده است. ولی طیف گسترده ای از پلاگین ها برای توسعه پایتون با استفاده از آن وجود دارد.
Eclipse یکی از سفارشی ترین IDE های موجود در بازار است. بیش از هزاران تابع و ابزار در بازار برای این IDE وجود دارد.

Eclipse-IDE.png.jpg

برای مطالعه نظرات کاربران در خصوص این IDE اینجا را کلیک کنید.

NetBeans-nzg8uvxnkqjo4ixuldslsfzzpzbv38rf448skrh9wc.jpg

NetBeans یک IDE رایگان برای Java است که به صورت پیش فرض از PHP, C/C++, JavaScript و … پشتیبانی می کند. این محصول دارای یک کتابخانه های وسیعی است که از پایتون همچنین زبانهای دیگر پشتیبانی می کند.
ویژگی های استاندارد از این IDE عبارتند از: ویرایش کد، قابلیت اشکالزدایی و تست. برای اکثر زبان ها، ویژگی هایی اضافی برای تسهیل ساخت، راه اندازی و refactoring نیز وجود دارد. سایر ابزارهای مفید این IDE عبارتند از : مدیریت پروژه، پشتیبانی چارچوب و توانایی تجزیه و تحلیل کد.
 

NetBeans.png

برای مطالعه نظرات کاربران در خصوص این IDE اینجا را کلیک کنید.

امیدوارم با مطالعه این مقاله بتوانید در انتخاب یک  IDE مناسب برای Python تصمیم گرفته و در اولین فرصت شروع به آموزش و یادگیری این زیان محبوب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: pythonhome.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر