موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

راه های کسب درامد مهندس عمران

راه های کسب درامد مهندس عمران

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 11 اسفند 1400 ساعت 09:14

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کسب و کار مهندسی عمران ومعماری

کسب کار مهندسی عمران ، استخدام مهندس عمران و… این روزها کلماتی بسیار جداب برای تمامی ما مهندسین عمران میباشد و به شما قول میدهم که در انتهای این مقاله جهت گیری بسیار موفقی در مورد طرح کسب کار مهندسی عمران پیدا میکنید و با آموزش های این مقاله میتوانید به ایده های خود جامه ی عمل بپوشانید. اجازه بدید در ابتدا با یکدیگر  آماری رسمی را در مورد کسب کار مهندسی عمران بررسی کنیم آماری که شاید ما را بترساند و یا حتی مقداری به خود ناسزا بگوییم که چرا بعد از این مقدار درس خواندن با همچین آینده ای در مورد کسب کار خود روبرو شده ایم:

نماینده ی مردم اردبیل در محلس اعلام کرد که ۵۵ درصد مهندسان عمران بیکار هستند و ۱۵ درصد افراد دارای شغل در مشاغل غیر مرتبط مشغول هستند.

اما اجازه بدهید یک مقدار طرز فکر خود را اصلاح کنیم و این نکته را خدمت شما عرض کنم که این آمار اصلا ترسناک نیست و ما  اگر مقداری هوشمندانه عمل کنیم میتوانیم حتی در این زمانه از تمام ظرفیت های بازار استفاده کنیم و با توجه به متد های روز بازار، کسب کاری برای خود به راه بندازیم.

آینده ی کسب کار مهندسی عمران :

دیجی کالا به جای بسیاری از بازار ها، اسنپ به جای تاکسی تلفنی ها ، الوپیک به جای بنگاه های پیک موتوری ،دیوار و شیپور و … به جای بنگاه های خرید وفروش مسکن و خودرو و بسیاری از این موارد را همه ی ما در اطرافمان مشاهده میکنیم.
همانطور که می بینید روز به روز به کسب و کارهای اینترنتی اضافه می شود و به شما قول میدهم که کسب کار مهندسی عمران نیز به همین سمت هدایت میشود.
از تاکسی یاب های آنلاین بگیرید تا هایپر مارکت های آنلاین. تمام کسب و کارهای سنتی تبدیل به کسب و کارهای آنلاین شده اند. پایه و اساس راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی رفع نیاز افراد با قیمت کمتر و سرعت بیشتر و استفاده لذت بخش از نزدیک ترین وسیله امروزی دنیا یعنی گوشی تلفن همراه است. به خاطر همین هم روز به روز شاهد موفقیت های کسب و کارهای اینترنتی هستید که تنها علت آن سودمند بودن برای مردم است.

و اما یک سوال مهم :چگونه میتوانیم کاری انجام دهیم که کسب کار مهندسی عمران خودمان در آینده رونق بیشتری داشته باشد؟به همان سبک سنتی ادامه دهیم و یا ترفند های جدیدی را امروز در پیش بگیریم که نام کسب کار ما جزء آن شرکت های برشکسته نباشد.این مقاله به شما کمک میکند تا بتوانید در آینده در ردیف مهندسانی باشید که کسب کار عمرانی شما رونق پیدا خواهد کرد.

اینترنتی شدن کسب کار عمرانی :

کسب و کار مهندسین عمران

اینترنتی شدن کسب کار مهندسی عمران به نفع و یا ضرر ما میباشد؟ مگر میشود که کسب کار مهندسی عمران اینترنتی شود؟ ساخت و سار با اینترنت؟ و هزار سوال دیگه در مورد اینترنتی شدن کسب کار مهندسی عمران…

اجازه بدید در ایتدای کار در مورد اینترنتی شدن کسب کار مهندسی عمران یک مقدار انگیزه به شما بدهم.تصور کنید که یک شرکتی را دارید که در طول شبانه روز قادر به این است که مشتریان را به درون خود را دهد.شرکت شما به ازای هر یک نفر مشتری یک کارمند دارد که به طور تمام و کمال مشتری شما را راهنمایی میکند و نکته ی بسیار مهم در این میباشد که شرکت شما در مکانی قرار دارد که خیابانی بسیار شلوغ میباشد و تقریبا میتوان گفت شلوغ ترین خیابان در کل جهان است که هر کس که در آن خیابان است به مهندس عمران نیاز دارد. در کسب کار مهندسی عمران این خیابان نامش اینترنت میباشد.

فکر میکنید یک کسب کار مهندسی عمران که در اینترنت باشد چقدر درآمد دارد؟

میتوانم به شما قول دهم که کسب کار مهندسی عمران اینترنتی اگر امروز ایجاد شود و دو سال برای آن زحمت بکشیم ، بعد از آن دو سال آن کسب کار مهندسی عمران بیشتر از هر شرکت عمرانی و ساخت و ساز سود مالی دارد و دقیقا به همین دلیل است که مهندسین هوشمند سعی میکنند تا کسب کار مهندسی عمران خود را به سمت اینترنت هدایت کنند و در یک کلام میتوانم بگویم که اینترنتی شدن کسب کار مهندسی عمران به معنای کار کمتر ، کیفیت بیشتر ، وقت آزاد تر و درآمد یشتر میباشد.

کسب کار اینترنتی مهندسی عمران

در مشاره های خودم زمانی که به بسیاری از شرکت هایی که مربوط به کسب کار مهندسی عمران هستند مشاوره میدهم در ابتدای کار از آن ها میپرسم که ” چرا کسب کار مهندسی عمران خود را به سمت اینترنت نبردید؟” و یا حتی میپرسم “چرا برای معرفی شرکت خودتان حداقل یک سایت ساده ندارید؟” و اکثر جواب های افراد به یک سمت و سو میره که من اسم آن را میگذارم ترس.

بسیاری از رییس های کسب کار های مربوط به مهندسی عمران ترس از سروع کردن دارند که این عامل دقیقا در بسیاری از دانشجویان رشته های مهندسی عمران دیده میشود.بسیاری از دانشجویان هیچگاه نرم افزار های تخصصی را یاد نمیگیرند فقط به یک دلیل و آن هم ترس از باز کردن نرم افزار میباشد و بسیاری از مهندسان عمران کسب کار مهندسی عمران خود را به سمت اینترنت نمیبرند چون ترس از نداشتن علم در این باره دارند و از همه بدتر حاضر به آموزش دیدن هم نیستند.

هزینه ی اینترنتی کردن کسب کار مهندسی عمران :

اگر ترس از هزینه دارید و فکر میکنید که کسب کار اینترنتی مهندسی عمران شما گران میشود باید بگویم اشتباه میکنید زیرا شما تنها با کمتر از پنج میلیون تومان میتوانید کسب کار مهندسی عمران خود را که بر پایه ی اینترنت باشد شروع کنید و شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر نوین عمران ومعماری در ابتدا کسب و کار خود را در اینترنت شروع کرد و سپس در کمتر از دو سال دفتر حضوری زد.

شمامیتوانید از سایت ساز های عالی و رایگانی مثل وردپرس استفاده کنید.

پس دوستان عزیزم این نکته را بدانید که ایجاد کسب کار ایننتی مربوط به مهندسی عمران بسیار کم هزینه تر از ایجاد یک شرکت حضوری میباشد.

سخت بودن اینترنتی کردن کسب کار مهندسی عمران :

امیدوارم که این اشتباه را هیچگاه مرتکب نشوید زیرا شما میتوانید تنها در سه دقیقه کسب کار مهندسی عمران خود را به انترنت منتقل کنید.

بسیاری از ما از کدنویسی های پیشرفته میترسیم و چون هیچگاه یاد نگرفته ایم فکر میکنم که اگر قرار بایشد برای کسب کار مهندسی عمران خود سایت ایجاد کنیم باید متحمل رنجش های بسیار بشویم.در صورتی که اصلا اینگونه نیست و ما میتوانیم از سایت ساز های کاملا رایگان وردپرسی استفاده کنیم که نصب آن تنها سه دقیقه به طوی میانجامد و درطول سه دقیقه کسب کار مهندسی عمران ما به اینترنت منتقل میشود.

پس اینترنتی کردن کسب کار مهندسی عمران اصلا کار سختی نمیباشد.

تا اینجا ی کار در مورد اینتنرتی کردن کسب کار مهندسی عمران صحبت کردیم اما در مرحله ی بعدی نکته ی بسیار مهم طرح کسب کار مهندسی عمران میباشد که هیچگاه هیچ شرکتی به آن توجه نکرده است و یکی از عواملی که شرکت ما در مدت زمان کمی توانست به این جایگاه برسد استفاده از همین قانون بود.

این قانون به حدی مهم است که میتوانم بگویم اگر شما هیچ یک از قوانین بازاریابی را انجام ندهید ولی تنها به این موضوع توجه کنید میتوانیددرآمد فوق العاده ای را برای خود رقم بزنید.

در طرح کسب کار مهندسی عمران ما باید هرم پولسازی را برای خود مشخص کنیم.بسیار مشاهده کرده ام که بسیاری از دوستان در کسب کار مهندسی عمران خود به اشتباه به سراغ طراحی یک ساختمان و یا اجرای ساختمان و پروژه های عمرانی میروند و بعد از مدتی با نارضایتی کامل از کسب کار مهندسی عمران خود بیرون میآیند.

در این قسمت میخواهم با شما یکی از بزرگترین رازهایی را که موجب ثروتمند شدن بسیاری از مهندسان میباشد را بیان کنم و باید به شما بگویم که همه ی ما باید یک هرم پولسازی در کسب کار مهندسی عمران خودمان داشته باشیم.

هرم پولسازی کسب کار مهندسی عمران :

این ایده که برای اولین بار در یک شرکت بازاریابی انگلیسی متوجه آن شدم بیانگر این موضوع است که ما باید ابتدا  محصولات و یا اجناس و یا خدمات کاملا رایگانی را برای مشتریان خود داشته باشیم و سپس در محصولات رایگان خودمان کاری کنیم که مستریان به سراغ محصولات ارزان ما بیاییند و در ادامه ی کار در محصولات ارزان خودمان کاری میکنیم تا مشتریان ما به سراغ محصولات گرانتر بیاییند و همینطور این هرم پولسازی را ادامه میدهیم تا اینکه مشتریان ما به طور ناخواسته ذر این هرم قرار بگیرند.در زیر برای درک بهتر این موضوع برای شما دو مثال از طرح کسب کار مهندسی عمران بیان کرده ام.

هرم پولسازی کسب کار عمرانی

مشاورین املاک :

شاید بهترین روش برای کسب کار مهندسی عمران این باشد که ما ابتدا مخاطبینی با توجه به منطقه ی خودمان پیدا کنیم و بعد از آن مقالات و یا کتاب های الکترونیک بسیاری را به رایگان منتشر کنیم و در آن ها به آموزش افراد بپردازیم.به عنوان مثال میتوانیم مقاله ای تحت نام اینکه “۷ نکته که باید موقع خرید منزل به آن هاتوجه کنیم “ را آماده کنیم و سپس در این مقاله از آن ها بخواهیم که برای آموزش های بیشتر در سایت ما نام نویسی کنند و با پرداخت مبلغ ناچیزی از خبر نامه ی ما در مورد منزل های لوکس سطح شهر مطلع شوند.

و در ادامه ی کار در هنگام فرستادن خبرنامه ها و آگاهی دادن از منازل خوب سطح شهر از آن ها بخواهیم که به دفتر ما مراجعه کنند و ما کار مشاوره و انتقال منزل را بر عهده بگیریم.

شرکت های ساخت و  ساز :

مدتی قبل به عنون مشاور در یکی از شرکت های قدرتمند ساخت و ساز مشغول به کار بودم که وظیفه ی اصلی ما بازسازی منازل بود.با مقداری پرس و جو متوجه شدم که هیچ کس از مشتریان ما در ابتدای کار به دنبال شرکتی نیستند که منزلشان را بازسازی کند و تنها دنبال ترمیم قسمت های کوچک هستند.

مثلا یک نفر برای بهبود ظاهر به دنبال کناف میباشد و یا موارد دیگر…

ما تنها کاری که کردیم این بود که در سزح یک استان تراکت هایی را منتشر کردیم که اصلا در آن از بازسازی منازل حرفی نزده بودیم و تنها در آن تراکت نوشته بودیم که ما به شما مشاوره ی رایگان در مورد قسمت های ساختمان میدهیم.و اما نتیجه ما را متحیر کرد.از روز سوم تماس های تلفنی ما شروع شد و حدودا در روز بیشتر از ۱۰۰ نفر از ما مشاوره میخواستند و ما کارشناسان خود را در اختیار این افراد میگذاشتیم و متوجه شدیم در روز حدود ۱۸ در صد از افرادی که با ما تماس میگرفتند از خود ما خواهش میکردند که اگ تیم اجرایی داریم به آن ها پیشنهاد کنیم و اینگونه بود در زمانی که همه از اوضاع اقتصادی کشور ناراحت بودند ما مدام به کار های بیشتر میرسیدیم و در انتهای یک ماه به گونه ای رسیده بودیم که نوبت های مشاوره ی ما به ۴ ماه و ۵ ماه آنطرف تر میرسید.

ناوبری نوشته


منبع: civilercity.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر