موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پکیج رایگان آموزش برنامه نویسی اندروید

پکیج رایگان آموزش برنامه نویسی اندروید

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 08 دی 1400 ساعت 14:46

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش برنامه نویسی اندروید را از کجا شروع کنیم؟

شاید ایده ای در ذهن شما است که تصمیم گرفته اید برای پیاده سازی آن به سراغ آموزش برنامه نویسی اندروید بیایید. بعضی ها هم تصمیم دارند متخصص برنامه نویسی اندروید شوند تا بتوانند پس از یادگیری، در یک شرکت و یا به صورت دور کاری شروع به نوشتن برنامه های اندرویدی کنند. بنابراین پیشنهاد می شود در دوره آموزش رایگان برنامه نویسی اندروید ما شرکت و مبانی این تخصص را به زبانی ساده و به صورت رایگان یاد بگیرید.

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل نصب اندروید استودیو

روش های کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید:

https://code-academy.net/wp-content/uploads/2020/06/Android-Developers-Income.mp3

یادگیری برنامه نویسی چقدر طول میکشد؟

https://code-academy.net/wp-content/uploads/2020/06/video_to_audio__1591929121876.mp3

در هر صورت، بهتر است یک نقشه راه در مورد آموزش برنامه نویسی اندروید داشته باشید. نقشه راهی که شما را در کوتاه ترین زمان تبدیل به یک برنامه نویس اندروید کند.

آیا شخصیت شما مناسب برنامه نویس شدن است؟

شاید خیلی از دوستانِ مدرس برنامه نویسی اندروید از اینکه این پاراگراف را می نویسم ناراحت بشن! لطفا در نظر داشته باشین که برنامه نویسی برای همه نیست! اگر شما دارای شخصیت برون گرا هستین اون هم به صورت شدید احتمالا برنامه نویس موفقی نمیشین. چون باید ساعت ها پشت سیستم بشینین و با یک موجود کاملا منطقی به اسم (کامپیوتر، رایانه یا هر چیز دیگه ای که دوست دارین اسمشو بذارین) سر و کله بزنین.

البته نقطه روبروی این قضیه هم هست. چون اگر قرار باشه به صورت تیمی برنامه نویسی کنین، باید روحیه کار تیمی رو هم داشته باشین.

همینطور اگر آدمی هستین که می خواین خیلی خیلی زود از چیزی نتیجه بگیرین باز هم باید بگم این فیلد مناسب شما نیست. چون مرتبا باید دنبال راه حل های جدید برای مسائل جدید باشین. پس صبور بودن جز باید های این رشته و تخصص هست.

ولی اگر لذت می برین که یه چیزی خلق کنین جای درستی اومدین. اگر حل مساله اون حسِ شکست ناپذیریتون رو قلقلک میده برنامه نویسی برای شماست. اگر دنبال یه ورزش مناسب برای قوی کردن منطقی فکر کردن ذهنتون هستین، اگر آدم خلاقی هستین و یا می خواین این خلاقیت رو پرورش بدین، برنامه نویسی و مخصوصا طراحی اپ اندرویدی برای شماست.

سوای همه این مواردی که اشاره کردم، یک پیشنهادی واستون دارم. و اون اینکه یک دوره رایگان مقدماتی خوب پیدا کنید. در مورد برنامه نویسی اندروید یا هر چیز دیگه ای که علاقه دارین. چند روزی رو سرگرم اون آموزش بشین. خودتون بعد از چند روز متوجه میشین که باید ادامه بدین یا نه. ببینید قلبتون چی میگه!

این دوره مقدماتی که در این صفحه در نظر گرفتم واستون، به همین دلیل هست. اینکه در وهله اول ببینین آیا اصلا برنامه نویسی مناسبتون هست؟! و همینطور می خواستم شما به طرز آموزش دادن منِ (بهنام خانی) آشنا بشین.

کمی تخصصی تر به قضیه نگاه کنیم

خوب اگر این رو در خودتون میبینید که برنامه نویس اندروید بشین، احتمالا یک سری سوالات در این رابطه دارین. من قبلا در این صفحه چند سوال احتمالی شما را پاسخ دادم. در اینجا کمی بیشتر این بحث رو باز می کنم.

مدرک دانشگاهی خاصی برای برنامه نویسی لازم هست؟

نه اصلا! چه برای شروع برنامه نویسی و چه برای استخدام شدن نیازی به مدرک دانشگاهی خاصی ندارین.

من نوجوان/میانسال/متاهل/زن/مرد/دانش آموز هستم. برنامه نویسی برای من زود/دیر/نامرتبط نیست؟

خیر! منتها در نظر داشته باشید زمان مناسب و کافی برای اینکار در نظر بگیرید.

صحبت زمان شد، چه میزان زمان برای یادگیری لازم هست؟

بین 2 تا 3 ماه با روزی 3 تا 4 ساعت می تونین برنامه نویسی اندروید رو یاد بگیرین.

آیا باید دستورات برنامه نویسی را حفظ کنم؟

نیازی به این کار نیست. حرفه ای ترین برنامه نویس ها هم گاهی لازم هست دستورات (Syntax) برنامه نویسی رو نیم نگاهی بندازن. مساله مهمتر از حفظ کردن این هست که شما بتونین مفهوم رو متوجه بشین.

مفهوم رو متوجه شدم، اما موقع نوشتن اپ اندرویدی نمی دونم از کجا شروع کنم!

فقط شروع کن! از هر جا! منظورم رو دقیق تر بخوام بگم این هست که به همه مساله در آنِ واحد فکر نکن.

یک شروع پر قدرت!

در این دوره آموزشی سعی کردم خیلی سریع شما رو با مقدمات آشنا کنم، تا بتونین اولین برنامه اندرویدی خودتون رو بنویسین. سوال و نظری اگر دارین می تونین در همین صفحه و در قسمت نظرات ارسال کنید. موفق باشید!

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل نصب اندروید استودیو

نکات مهم درباره اندروید استودیو:

1- یک باگی که ممکن هست همان اول با آن مواجه شوید، عدم تشخیص ID ویجت ها (مثلا دکمه) هست، که روش رفع این مشکل را در این ویدیو توضیح داده ام.

2- نسخه جدید Android Drawable Importer رو از اینجا دانلود کنید. باید به صورت دستی وارد اندروید استودیو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: code-academy.net



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر