موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش رایگان html و css به صورت پروژه محور

آموزش رایگان html و css به صورت پروژه محور

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 11 اسفند 1399 ساعت 17:55

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش html و css اولین قدم برای یادگیری طراحی سایت است. اگر در فکر ورودی قدرتمند به حوزه برنامه نویسی و طراحی وب هستید یادگیری html و css پایه کار است. در این دوره از صفر کار شروع میکنیم و آموزش html و css را از ابتدا تا مباحث پیشرفته براحتی یادمیگیرید. این دوره جدید تولید شده و فعلا بصورت رایگان ارائه میشود.

آموزش html و css به زبان ساده

کاربرد html css در طراحی سایت : بطور کلی هر چیزی که در ظاهر یک وبسایت میبینید و قابل دیدن هست با استفاده از کدنویسی html css ایجاد شده. پس شما برای طراحی یک وبسایت زیبا و کاربرپسند در ابتدی کار نیاز به این دو بزرگوار دارید.

نقش html و css در طراحی سایت : اگر وبسایت را به یک ساختمان تشبیه کنیم، بدنه و اسکلت ساختمان را با کدهای html میسازن، رنگ و لعاب زیبایی دکوراسیون و نمای آن ساختمان را هم با استایل های css انجام میدهند. نکته : بنابراین برای اینکه در نهایت به یک نتیجه و محصولی دست پیدا کنیم باید از html و css با هم بصورت ترکیبی استفاده کنیم و هیچ کدام به تنهایی برای ما کاربردی ندارد.

html-and-css.png

چگونه html را یاد بگیرم؟

آموزش html رایگان : یک اشتباه بزرگی که افراد تازه کار مرتکب میشوند این است که html و css را جدا، جدا یاد میگیرند مثلا فکر میکنند اول باید html را یادبگیرند و تمام کنند و سپس اقدام به یادگیری css کنند که این کار کاملا اشتباه است. دوستان یادتان باشد html و css مکمل هم هستند و هیچ کدام به تنهایی برای ما کاربرد و نتیجه ای ندارند بنابراین حتما باید باهم یادگرفته شوند تا نتیجه بخش باشد.

یادگیری html به تنهایی به دلیل اینکه نتیجه و محصولی ندارد بسیار سخت میشود و متاسفانه آموزش های زیادی هم در سطح نت وجود دارد که اینها را مجزا آموزش داده اند که این باعث گمراهی و دلزدگی افراد تازه کار از یادگیری این موضوع مهم میشود. اما اگر html و css را باهم یادبگیرید چون در حین کار پروژه های کاربردی و نتایج ملموس تری دارید هم از یادگیری لذت میبرید و هم بصورت کاملا اصولی و استاندارد و در زمان بسیار کمتری میتوانید به تخصص برسید.

چرا باید html و css را بصورت پروژه محور یادبگیرم؟

اینکه شما صرفا بیاید و تمام تگ های html و تمام استایل های css را یادبگیرید در نهایت چه کاربردی برای شما دارد؟ هیچی! فقط ما با کلی تگ و استایل آشنا شدید اما نمیتوانید یک وبسایت را به واسطه اطلاعاتی که بدست آوردید کدنویسی کنید، اما اگر آموزش بصورت پروژه محور باشد شما ضمن یادگیری کدها، نحوه استفاده و بکارگیری کدها در طراحی یک سایت یا صفحه وب را هم یادمیگیرید. (آقا شما هدفتون اینه که در نهایت بتونید با html css یک وبسایت طراحی کنید دیگه! پس وقتتون رو صرف موارد تئوری و اکادمیک نکنید! بیاید پروژه محور و کاربردی بر اساس نیاز بازارکار یاد بگیرید )

روند دوره به چه شکل هست؟

روند دوره آموزش رایگان html به این شکل هست که ما از صفر شروع میکنیم و یک پوشه برای پروژه html css مان ایجاد میکنیم و پایه تمام نکات مقدماتی که چطور یک سند html ایجاد کنیم، مفهوم تگ و نحوه نوشتن تگ های html به جه شکل هست، چطور یک فایل css برای استایل دهی ایجاد کنیم، ارتباط بین سند html و فایل css چگونه است، اصول کدنویسی html و نحوه ایجاد المان های مورد نیاز به همراه استایل دهی، نحوه ایجاد فرم های با فیلدهای مختلف مثل تکست فیلد، ایمیل فیلد، پسوردفیلد، لیست باکس، باکس های تک انتخابی، چند انتخابی و چک باکس و… را بطور کامل در قالب مینی پروژه های کوچک با تمام جزئیات یادمیگیرید.

مشاهده آنلاین جلسه دوم

درنهایت هم به عنوان پروژه اصلی و نهایی دوره، آموزش طراحی یک سایت حرفه ای را از صفر تا صد با تمام جزئیات یادمیگیرید. سایتی که در نظر گرفتیم همین سایت وبسافت۳ هست که دقیقا مشابه این سایت را با html css طراحی میکنیم. (البته این پروژه در بخش بعدی دوره انجام میشود)

جلسات دوره آموزش html رایگان

جلسه ۱ - html css چیست و چه کاربردی دارد؟ تفاوت کدنویسی فرانت اند و بک اند!

ویدئو ۴:۲۹

جلسه ۲ - آماده سازی محیط کار و نحوه ایجاد سند html و تگ های اولیه

ویدئو ۱۱:۰۲

جلسه ۳ - معرفی و استفاده از تگ چند تگ html و نحوه ارتباط با css برای استایل نویسی

ویدئو ۱۶:۰۴

جلسه ۴ : ادامه کدنویسی html css و نحوه استفاده از ابزار کاربردی inspect element

ویدئو ۱۸:۰۸

جلسه ۵ - خنثی سازی استایل های پیشفرض مرورگر و css reset و ادامه کدنویسی html css

ویدئو ۱۶:۱۷

جلسه ۶ - تفاوت تگ های بلاک لول و اینلاین لول، نحوه لینک گذاری - درج تصویر و...

ویدئو ۱۶:۲۴

جلسه ۷ - ایجاد فرم (تکست فیلد - ایمیل فیلد - پسورد فیلد) value - placeholder

ویدئو

جلسه ۸ - ادامه ایجاد فرم (فیلد های تک انتخابی - چند انتخابی - متن طولانی)

ویدئو

جلسه ۹ - ادامه ایجاد فرم (listbox - button) و معرفی ادامه استایل های css

ویدئو

جلسه ۱۰ - معرفی و استفاده از تگ های ul li و ایجاد منوی بالای سایت

ویدئو

جلسه ۱۱ - مفهوم و کاربرد position های relatevi و absolute و ادامه معرفی استایل های css

ویدئو

جلسه ۱۲ - معرفی خصوصیت id و تفاوت آن با کلاس و روش های دیگر استایل دهی

ویدئو

دانلود کدهای استفاده شده در دوره بصورت تفکیک شده جلسه به جلسه فایل های ضمیمه

سورس پروژه

آموزش html و css چه کاربردی دارد و جزء کدام بخش از طراحی یک وبسایت است. کدنویسی فرانت اند چیست در فرانت اند چه کارهایی و چه بخش هایی پروژه انجام میشود. فرانت اند چه تفاوتی با بک اند دارد. اینها مباحثی هستند که در جلسه اول مورد بررسی قرار میگیرند تا شما یک درک کلی از مهارت هایی که قرار است یادبگیرید را پیدا کنید.

در جلسه دوم یادمیگیرید چطور که فایل html بسازید، مفهوم تگ در html چیست؟ یک سند html از چه تگ هایی ایجاد شده است؟ هر کدام از تگ ها چه معنا و کاربردی دارند؟ کدهای html چطور اجرا میشوند؟ معرفی و استفاده از تگ head | مشخص کردن تایتل صفحه وب با استفاده از تگ title | معرفی و تگ body

در جلسه سوم با تگ معروف div آشنا میشوید و استفاده میکنیم | نحوه ایجاد و معرفی فایل استایل های css به html را یادمیگیریم | نحوه استفاده از تگ link را بررسی میکنیم | نحوه استایل نویسی با استفاده از کلاس را در css یادمیگیریم | معرفی و ویژگی تگ های هدینگ در صفحه | استفاده از استایل های متداول مثل backgroung – width – height و… | چگونه المان های تودرتو بنویسیم و…

در جلسه چهارم معرفی استایل margin – padding – text-align – color – font-size – box-sizing – float را داریم و سپس نحوه استفاده از ابزار inspect element را که یکی از مهم ترین ابزارها در طراحی وب و کدنویسی html css است آموزش میدهیم.(ابزار inspect element در همه مرورگرها وجود دارد که توسط آن میتوانیم در خوده مرورگر کدنویسی کنیم و نتیجه تغییرات را زنده و آنی مشاهده کنیم) این ابزار به سرعت کار ما در کدنویسی بسیاااار کمک میکند.

در جلسه پنجم به مبحث مهم css reset میپردازیم. یکی از اصول طراحی وب این است که طراح ما در همه مرورگرها نمایش یکسانی داشته باشد و ما برای رسیدن به این مهم با استفاده از کدهای css reset استایل های پیشفرضی که مرورگرهای مختلف روی المان های صفحه اعمال میکنند را خنثی میکنیم. ضمن اینکه در همین جلسه نحوه کامنت گذاری در css و یکسری نکات کاربردی در استفاده از float و height بیان میکنیم تا با جزئیات آنها بصورت کامل آشنا شوید.

در جلسه ششم آموزش html و css با مفهوم تگ های اینلایل لول (inline level) و بلاک لول (block level) و خصوصیات و تفاوت های آن آشنا میشوید. معرفی و استفاده از تگ a بهمراه خصوصیت های آن برای ایجاد لینک گذاری را بطور کامل یادمیگیرید و در آخر هم با معرفی تگ img نحوه نمایش تصاویر مختلف را (با جزئیات آن مثل کنترل ابعاد، استایل های مورد نیاز در بخش css و…) در صفحه وب یادمیگیرید.

جلسه هفتم :

جلسه هشتم :

جلسه نهم :

جلسه دهم :

جلسه یازدهم

جلسه دوازدهم :

برای یادگیری html به چه ابزارهایی احتیاج دارم؟

برای یادگیری html در شروع کار به ابزار خاصی احتیاج ندارد صرفا یک ادیتور کد که بتوانید کدهای html را داخلش بنویسید و یک مرورگر که خروجی کار را نمایش دهید همین. برای ادیتور میتوانید حتی از notepad خوده ویندوز هم استفاده بکنید هیچ فرقی نمیکند اما پیشنهاد میکنم در شروع کار از یک ویرایشگر مناسب تر مثل notepad++ استفاده کنید notepad++ بسیار ساده است و حجم بسیار کمی هم دارد (حدود ۳ مگابایت) که میتونید براحتی از سایت های دانلود نرم افزار دانلود و نصب نمایید. ضمن اینکه در در این آموزش هم در ابتدای کار سند html را با notepad ساده ویندوز ایجاد میکنیم و بعد با نصب notepad++ ادامه کدنویسی مان را انجام میدهیم و کار با این نرم افزار ساده را هم براحتی یادمیگیریم.

Notepad_plus_plus.pngمرورگر هم که همه شما برای وبگردی در سیستم تان نصب دارید ترجیحا از مرورگر فایرفاکس یا کروم استفاده کنید. در طول آموزش با ابزارهای بسیار کاربردی از مرورگر مثل inspect element آشنا میشید و یادمیگیرید که چطور با کمک ابزارهایی که در مرورگرها وجود دارد برای کدنویسی و طراحی وب استفاده کنید.

1200px-Firefox_logo_2019.svg.png1024px-Google_Chrome_icon_September_2014.svg.png

پس بطور کلی شما به یک ویرایشگر متن ساده مثل notepad++ و یک مرورگر ترجیحا فایرفاکس یا کروم برای شروع کار احتیاج دارید که در طول آموزش html نحوه نصب و استفاده از اینها را بطور کامل آموزش میدهیم

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.

درخواست مشاوره

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: websoft3.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر