موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش برنامه نویسی اندروید

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 09 اسفند 1399 ساعت 21:26

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان آموزش برنامه نویسی اندروید را مطالعه خواهید کرد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

1

fvand9406-svg.svg

آموزش برنامه نویسی اندروید (Android) - مقدماتی

در بخش مقدماتی برنامه نویسی اندروید که در محیط اندروید استودیو (Android Studio) آموزش داده شده است، با اصول برنامه سازی در اندروید، اجزای اصلی برنامه های اندروید و ترتیب فراخوانی آنها در برنامه ها آشنا می شویم. کمی در مورد طراحی لایه ها و ظاهر برنامه صحبت می کنیم، هر چند تمرکز اصلی روی مباحث طراحی گرافیکی و لایه ها، به بخش دیگری از آموزش منتقل می شود. در ادامه با Activity ها در اندروید آشنا می شویم، چرخه حیات (Activity Lifecycle) آن را بررسی می کنیم که هر برنامه نویس اندروید باید با آن آشنا باشد. سپس به معرفی ویجت های مختلف و ابزارهای مختلف می پردازیم و برای برنامه نویسی هر کدام از ابزارها مثالی ارائه می دهیم.

مدرس: محمدمهدی علیزاده مدت زمان آموزش: ۱۶ ساعت و ۸ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

2

fvand94061-svg.svg

آموزش برنامه نویسی اندروید (Android) - تکمیلی

در بخش دوم آموزش برنامه نویسی اندروید که با عنوان آموزش های تکمیلی شناخته می شود، به صورت جدی تر به مباحث مختلف و تکمیلی برنامه نویسی اندروید پرداخته می شود. از جمله کار با Preference ها، مدل سازی داده ها و استفاده از شیوه های متداول انتقال داده به فرم json و xml، کار با دیتابیس SQLite در اندروید و کار با فایل ها در حافظه داخلی و خارجی. با مبحث Fragment و انواع آن ها آشنا خواهیم شد. کمی در مورد انیمیشن ها صحبت خواهیم کرد. همچنین پروژه هایی برای ساخت اسلایدر (Intro Slider) معرفی و ساخت ویوهایی همراه با انیمیشن (کارت متریال) انجام می دهیم.

مدرس: محمدمهدی علیزاده مدت زمان آموزش: ۲۰ ساعت و ۸ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

3

fvand94062-svg.svg

​آموزش برنامه نویسی اندروید (Android) - پیشرفته

در بخش های مقدماتی و تکمیلی برنامه نویسی اندروید (Android)، مفاهیم اصلی و عمومی در برنامه اندروید را فرا گرفتیم. در این بخش مفاهیم پیشرفته تر مورد بررسی قرار گرفته و در حین آموزش تلاش شده پروژه ها و مثال های گوناگون برای تفهیم بیشتر، حل و بررسی شوند. نحوه ارتباط با اینترنت، ساخت ویوهای اختصاصی، دریافت اطلاعات مکانی کاربر، کار با سنسور اثر انگشت، نمونه یک بازی ساده با استفاده از کتابخانه های گرافیکی و … مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی هستند.

مدرس: محمدمهدی علیزاده مدت زمان آموزش: ۲۵ ساعت و ۴۵ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

4

FVAND9706-svg.svg

آموزش ساخت اپلیکیشن وب اندروید (Android) با PHP و MySQL

امروزه با گسترش روزافزون اینترنت، توسعه دهندگان اپلیکیشن اندروید (Android) علاقه مند به ساخت اپلیکیشن هایی هستند که بتوانند به دنیای وب و سرویس دهنده بانک اطلاعاتی متصل شده و انواع خدمات مانند: درج اطلاعات در بانک اطلاعاتی، ویرایش، حذف و خواندن رکوردها را انجام دهند. هدف از این فرادرس آشنایی با نحوه ایجاد بانک اطلاعاتی در محیط MySQL و کدنویسی به زبان PHP در سمت سرویس دهنده و از طرف دیگر ساخت اپلیکیشنی است که بتواند با استفاده از اینترنت به بانک اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده و رکوردها را در آن درج، ویرایش، حذف و نمایش دهد. با مشاهده این آموزش، مخاطب می تواند با توجه به هدفی که در نظر دارد، اپلیکیشنی با حوزه کاربردهای مختلف را با استفاده از پروژه نمونه ایجاد کند.

مدرس: محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

5

fvand9502-svg.svg

آموزش ارتباط با دیتابیس سمت سرور در اندروید

نیاز ضروری هر فروشگاه یا وب سایت داشتن اپلیکیشن موبایل است که این امر بر تعداد مشتریان می افزاید. برقراری ارتباط بین سرور و هر زبان دیگری موجب می شود تا همه کاربران اپلیکیشن هر زمان و هرجای دنیا به داده های یکسان برنامه دسترسی داشته باشند. در این فرادرس راه های ارتباط با سرور و دیتابیس سمت سرور مورد بررسی قرار می گیرد سپس در ادامه به عنوان نمونه، محصولات یک فروشگاه آنلاین کوچک از سرور دریافت می کند و در نهایت نمایش می دهد.

مدرس: محمدمهدی علیزاده مدت زمان آموزش: ۱۴ ساعت و ۲۵ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

6

FVAND9806-svg.svg

آموزش ساخت اپلیکیشن چت با رمزنگاری سراسری

مبحث امنیت اطلاعات و تبادل اطلاعات، یکی از مهم ترین و داغ ترین مباحث در دنیای فناوری اطلاعات است. رمزنگاری، مبحث گسترده و پیچیده ای است. انواع مختلفی از الگوریتم های رمزنگاری وجود دارد. متاسفانه انتخاب مناسب ترین الگوریتم برای رمزنگاری اطلاعات، کاری بس پیچیده و دشوار است. بنابراین انتخاب الگوریتم های مناسب و مطرح، مهم ترین پیش نیاز برای شروع رمزنگاری اطلاعات است. هدف از این آموزش، ساخت یک برنامه چت است که تلاش شده از متدهای روز دنیا که در اپلیکیشن های برجسته در این عرصه مانند: واتس اپ (WhatsApp)، فیسبوک (Facebook) و… به کار رفته است، استفاده شود.

مدرس: مهدی نویدی مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

7

FVAND96111-svg.svg

آموزش پروژه محور برنامه نویسی اندروید - ساخت اپلیکیشن کتاب با روش پویا و ایستا

این فرادرس به شما کمک می کند اپلیکیشن کتاب خود را در محیط اندروید استودیو (Android Studio) ایجاد کرده و در این مسیر، مواردی مانند: اضافه کردن کتابخانه های لازم، ایجاد آداپتور، کدنویسی برای آیتم انتخاب شده از فهرست مطالب، استفاده از آیکون سفارشی، اضافه کردن موزیک، کار با فایل های متنی، ایجاد صفحه شروع با استفاده از ویژگی های انیمیشنی اندروید و سفارش سازی فهرست مطالب کتاب را آموزش می دهد. مزیت این فرادرس این است که تمام مراحل کار با جزئیات آموزش داده می شود، طوری که حتی افراد ناآشنا با اندروید استودیو نیز می توانند از این آموزش به عنوان نقطه شروع برنامه نویسی اندروید استفاده کنند.

مدرس: محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۵۶ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

8

FVAND9805-svg.svg

آموزش پروژه محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ حافظه تصویری

هدف از این فرادرس، آشنایی با نحوه ساخت یک بازی فکری در اندروید استودیو است. در این آموزش، نحوه استفاده کردن از GridView, LinearLayout و ImageButton در یک پروژه اندرویدی آموزش داده می شود. آموزش نحوه ایجاد یک انیمیشن ساده و نیز پخش صدا در اپلیکیشن از موارد مطرح شده در این آموزش است. بازی های فکری در بین علاقمندان به صنعت بازی سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جز یکی از محبوب ترین ژانرهای بازی به شمار می رود. مزیت مهمی که این فرادرس دارد، این است که فراگیر می تواند با توجه به ابتکارات فردی و نیازمندی ها، از آن ایده گرفته و در زمینه های مختلف سرگرمی، آموزشی، تبلیغاتی و… استفاده کند. برای مثال ایجاد یک بازی آموزش تصویری لغات انگلیسی از طریق این فرادرس می تواند با توجه به اهمیتی که تصاویر دارند، باعث ایجاد جاذبه در مخاطبین بازی شود.

مدرس: محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

9

FVAND96081-svg.svg

آموزش متریال دیزاین (Material Design) برای طراحی تب ها در اپلیکیشن اندروید

در این فرادرس ما قصد داریم عنصر Material Tabs را از کتابخانه Android Support Library که در اندروید Lollipop معرفی شد را به شما دوستان معرفی کنیم و نحوه پیاده سازی اشکال مختلف آن را به شما عزیزان آموزش دهیم. ما با استفاده از ویجت TabLayout و استفاده از Fragment ها و ViewPager یک نمای تب وار به صورت Material Design در اشکال مختلف طراحی می کنیم، همچنین نشان می دهیم که چگونه از RecyclerView در محتوای تب ها استفاده کنیم و همه مباحث مورد نیاز برای ایجاد تب ها آموزش داده شده است تا عزیزانی که دانش برنامه نویسی خیلی کمی هم دارند بتوانند از این آموزش بهره ببرند.

مدرس: مجتبی شریفی مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

10

FVAND9901-svg.svg

آموزش پروژه‌ محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ حدس کلمه

یادگیری نرم افزار اندروید استودیو به عنوان مهم ترین IDE توسعه اپلیکیشن های اندروید برای علاقه مندان به این حوزه به عنوان یک ضرورت محسوب می شود. در این راستا مخاطب به صورت پروژه محور و با یادگیری نحوه ساخت بازی کلمه سازی، با اندروید استودیو و کدنویسی در آن آشنا می شود، طوری که می تواند با یادگیری آن و با توجه به سلیقه و خلاقیت خود، بازی های مشابه ایجاد کند. هدف از این فرادرس برنامه نویسی اندروید با استفاده از یک بازی جذاب به نام کلمه سازی است. در این راه مخاطب با نحوه تعریف کردن منابع Drawable، تعریف یک آرایه رشته ای، استفاده از GridView، ایجاد دکمه ها به طور پویا و اداره کردن رویداد کلیک روی دکمه ها هنگام اجرای بازی و نمایش کادر به کاربر، آشنا می شود.

مدرس: محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۱ ساعت

یادگیری را شروع کنید

11

FVAND9804-svg.svg

آموزش ساخت اپلیکیشن مدیریت یادداشت ها در اندروید استودیو با SQLite

هدف از این آموزش، آشنایی با نحوه ذخیره کردن داده ها در SQLite و همچنین نمایش دادن آن ها در کنار اعمال ویرایش و حذف است. برای این منظور یک پروژه کاربردی در نظر گرفته شده تا مخاطب بتواند با کاربرد SQLite به طور عملی آشنا شود و با یادگیری نحوه مدیریت داده ها در SQLite می تواند برای سایر اپلیکیشن هایی که قصد تولید آن ها را دارد، از این سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی استفاده کرده و داده های مورد نیاز اپلیکیشن و یا داده های کاربران را در آن ذخیره و بازیابی کند. یادگیری نحوه ذخیره کردن و مدیریت داده ها در سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی مورد استفاده در اندروید استودیو به عنوان اصلی ترین محیط توسعه اپلیکیشن ها برای توسعه دهنده ها ضروری بوده و در این فرادرس، آن ها می توانند در قالب یک پروژه عملی و کاربردی، این مهارت را کسب کنند.

مدرس: محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

12

FVAND9605-svg.svg

آموزش پروژه محور برنامه نویسی اندروید – ساخت گالری با قابلیت زوم تصاویر‎

تاکنون اکثر مباحث مورد نیاز برنامه نویسی اندروید را در سه بخش (مقدماتی – تکمیلی و پیشرفته) به صورت کامل مورد بحث و بررسی قرار داده ایم. در ادامه این آموزش ها برخی قابلیت ها و ویژگی های مورد نظر را در قالب مثال های آموزشی کوتاه بررسی می کنیم. در این آموزش نمونه اپلیکیشن گالری تصاویر در اندروید با قابلیت زوم انگشتی روی تصاویر را ایجاد خواهیم کرد. مباحث کار با فایل ViewPager و چینش جدولی و استفاده از ویوی اختصاصی در این آموزش مرور می شوند.

مدرس: محمدمهدی علیزاده مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۳۱ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

13

FVAND98091-svg.svg

آموزش پروژه‌ محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ Snake

هدف از این فرادرس، آشنایی با نحوه ساخت بازی در اندروید استودیو با استفاده از قابلیت های گرافیکی آن است. در این راه، مخاطب با کلاس های SurfaceView, Paint و Canvas برای ایجاد بوم و اعمال ترسیم روی آن، کلاس SoundPool برای پخش کردن صداهای بازی و کلاس های Runnable و Thread برای کنترل اجرای ریسمان بازی و دسترسی به بوم برای ترسیم کردن آشنا می شود. اندروید استودیو به عنوان مهم ترین IDE برای توسعه اپلیکیشن اندرویدی شناخته می شود و بازی ها همیشه برای یادگیری اصول برنامه نویسی، گزینه جذاب و مناسبی به شمار می روند. همراه با توسعه این بازی در اندروید استودیو، مخاطب با نحوه اضافه کردن صداها به پروژه و پخش آن، تمام صفحه کردن صفحه اپلیکیشن، کنترل ریسمان اجرای بازی و سیستم امتیازدهی آشنا می شود و می تواند با الگو گرفتن از آن، شروع به توسعه دادن بازی های خلاقانه و جدید خود کند.

مدرس: محمود خاوریان مدت زمان آموزش: ۵۹ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

14

fvand9503-svg.svg

آموزش ساخت اپلیکیشن کتاب و کار با داده ها در اندروید

نقش گوشی های هوشمند و سیستم عامل اندروید به عنوان سیستم عامل غالب و رایج در بین بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند غیرقابل انکار است. یکی از اپلیکیشن های رایج، کتاب های الکترونیکی هستند که همراه با قابلیت های مختلف تحت عنوان اپلیکیشن ارائه می شوند. در این فرادرس قصد داریم علاوه بر آموزش مفاهیم و ابزارهای مختلف کار با داده ها و دیتابیس داخلی، به عنوان پروژه نمونه اپلیکیشنی برای تهیه نسخه الکترونیکی کتاب پیاده سازی کنیم.

مدرس: محمدمهدی علیزاده مدت زمان آموزش: ۱۲ ساعت و ۴ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

15

FVAND96051-svg.svg

16

FVAND9506-svg.svg

آموزش ساخت بازی حدس تصویر برای اندروید

در این فرادرس، نحوه ساخت یک بازی جالب به صورت کامل و پروژه محور آموزش داده شده است و لازم به ذکر است که این نوع بازی ها، یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی های مطرح شده در مایکت ها هستند. در این فرادرس، با استفاده از الگوریتم های آموزش داده شده، کدنویسی انجام شده است. از لحاظ گرافیک جلوه های بسیار زیبایی به پروژه افزوده شده است. همچنین در قسمت آخر آن، نحوه حدس حرف هایی از کلمات نمایش داده شده به صورت هوشمند با استفاده از الگوریتم های برنامه نویسی آموزش داده شده است (این قسمت به بازیکن این امکان را می دهد تا کلماتی را که قادر به حدس آن ها نیست، با راهنمایی برنامه حدس زده و به مراحل بعدی هدایت شود).

مدرس: مجتبی شادریان مدت زمان آموزش: ۵ ساعت و ۱۰ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

17

FVAND96052-svg.svg

آموزش نصب اندروید استودیو (Android Studio) (رایگان)

محیط برنامه نویسی اندروید استودیو، محیطی است که برای توسعه و برنامه نویسی نرم افزارهای اندروید توسط شرکت گوگل در سال ۲۰۱۳ عرضه شده است. نرم افزار اندروید استودیو، یک نرم افزار رایگان است که برای دانلود بر روی ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. شما می توانید برای نصب اندروید استودیو، از راهنمای نصب تهیه شده در این آموزش استفاده کنید.

مدرس: مهدی جنگجو مدت زمان آموزش: ۲۳ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: faradars.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر