موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ویرایش سورس سایت در اندروید

ویرایش سورس سایت در اندروید

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 18 شهریور 1400 ساعت 13:19

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان ویرایش سورس سایت در اندروید را مطالعه خواهید کرد.

سورس سایت از اصلی ترین بخش ها برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب است .امروزه حتما نباید یک متخصص کامپیوتر و یا یک برنامه نویس باشید که اطلاعات مربوط به کد ها به کارتان بیاید. تکنولوژی به قدری سریع پیشرفت کرده است و همه ی زوایای زندگی ما را تسخیر کرده است که چه بخواهیم و چه نخواهیم مجبوریم اطلاعات خود را برای روبه رو شدن و استفاده از آن ها افزایش بدهیم به عبارتی ما باید در مورد تکنولوژی ها و فناوری های جدید اطلاعات کسب کنیم تا بتوانیم به زندگی خود بدون مشکل ادامه دهیم وگرنه به خود می آییم و می بینیم حتی از پس یک چای دم کردن هم در این دنیای مدرن برنمیاییم. دنیای کد های کامپیوتری و برنامه نویسی اگر چه بسیار جذاب و دلفریب ظاهر می شود اما اگر بخواهیم تخصصی به آن نگاه کنیم ممکن است بسیار پیچیده و سردرگ کننده به نظر بیاید. این مساله برای افرادی که می خواهند به تازگی وارد دنیای تخصصی برنامه نویسی شوند بسیار بیشتر نمود دارد. در این نوشته تلاش می شود به شما یکی از ساده ترین روش های دسترسی به کد های پایه و اصلی یا source آموزش داده شود.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نمایش کد ها و سورس سایت در اندروید

source سورس سایت چیست و چه چیزی را نشان می دهد؟

source نام دیگر کد های اصلی یک برنامه یا سایت است. شما برای اینکه یک فضای کاربری چه به شکل اپلیکیشن و چه به شکل سایت بسازید ابتدا لازم است به کمک کد های پایه تعیین کنید که محیط کاربری شما حاوی چه ویژگی ها و توانایی هایی باشد. این کد ها به کمک زبان های برنامه نویسی مختلف نوشته می شوند و سپس تحلیل می شوند.

source یا کد های پایه دقیقا مانند اسکلت و ستون های یک ساختمان هستند که بعد می توان در باقی مراحل و با اضافه و کم کردن عناصر دیگر آن را به چیز های مختلفی تبدیل کرد. این کد ها حاوی اطلاعاتی مانند فونت ها ٬استایل ها ٬دستورالعمل های ابتدایی و… هستند.

دانستن source سورس سایت چه فایده ای دارد؟

یکی از مهم ترین دلایلی که با به کد های اصلی نیاز داریم برطرف کردن مشکلات است. زمانی که یک اشکال سیستم عاملی برای یک اپلیکیشن و یا سایت به وجود می آید لازم است که شخص متخصص به source دسترسی داشته باشد تا بتواند مشکل را ریشه یابی کند و سپس ایراد را اصلاح کند و مشکل را برطرف کند.

این نیاز زمانی که ما قصد ارتقا و به روزرسانی داریم نیز وجود دارد. شما برای اینکه بتوانید یک برنامه یا سایت را از لحاظ توانایی ارتقا بدهید و یا به روزکنید لازم است که حتما ابتدا به کد های اصلی آن دسترسی داشته باشید و سپس به کمک آن ها تغییرات جدید را اعمال کنید.

کد های اصلی کار برنامه نویسان را برای نوشتن و ثبت کار های جدید نیز آسان می کند. آن ها می توانند انتخاب کنند که می خواهند چه نوع سایتی و یا برنامه ای بنویسند بعد به سراغ کد های اصلی نمونه های مشابه بروند و از آن جا به بعد با توجه به توانایی ها و مهارت های خود با تحلیل کد ها به شیوه ای جدید و انجام تغییرات متنوع یک اثر جدید را به وجود بیاورند.

استفاده از کد های پایه روند فعالیت برنامه نویسان را بسیار سرعت می بخشد و همچنین استفاده از این کد ها و سر و کله زدن با آن ها می تواند تمرین بسیار خوبی برای افرادی باشد که به تازگی برنامه نویسی را شروع کرده اند و می خواهند تمرین کنند.

اصل تمایز source سورس سایت

همان طور که پیش تر هم اشاره شد در برنامه نویسی ما زبان های مختلفی مانند پایتون ٬جاوا٬ PHP٬ R و… داریم که می توانیم به کمک آنها انواع کد ها را بنویسیم .مهم این است که هر کد تنها با زبان خود قابلیت تحلیل و اجرا دارد این یکی از ویژگی هاییس که حتی کد های به ظاهر مشابه را با یکدیگر متمایز می کند. زمانی که می خواهید از کد های اصلی و یا source ها استفاده کنید حتما به زبان کد ها دقت کنید.

گام به گام تا مشخص شدن‌ source و دریافت سورس سایت

در ابتدا توجه داشته باشید که حتما از مرورگر گوگل کروم( Google chrome )استفاده کنید. بهتر است که مرورگر خود را به آخرین نسخه ی موجود در بازار به روزرسانی کنید. شما می توانید از روشی که در ادامه ارائه می شود برای دست یابی به کد های اصلی سایت ها استفاده کنید. اگر مایل هستید که به source های برنامه ای دست پیدا کنید باید به سراغ نسخه ی تحت وب آن اپلیکیشن بروید.

قدم اول:

ابتدا باید آدرس کامل سایت مد نظر خود را در قسمت جست و جوی مرورگر خود بنویسید .در اینجا ما برای نمونه آدرس سایت اندروزوم را جست و جو می کنیم.

قدم اول : سرچ آدرس

قدم دوم:

بر روی آدرس کامل سایت ضربه بزنید تا در کنار کادر جست و جو علامت مداد نمایان شود.

قدم سوم:

علامت مداد را که به شما کمک می کند بر روی آدرس سایت ویرایش های لازم را به وجود بیاورید لمس کنید و سپس نشان گر را دقیقا ابتدای آدرس سایت قرار دهید.

قدم چهارم:

در همان ابتدای نام سایت بدون اینکه فاصله بیندازید عبارت ( view-source: )را تایپ کنید. توجه داشته باشید که شما نباید چیزی از نام سایت را حذف کنید و همین طور نباید هیچ فاصله ای هنگام ویرایش ایجاد کنید و دقیقا عین همین عبارت را به نام سایت اضافه کنید.

افزودن عبارت view source

قدم پنجم:

حال آدرس جدیدی برای شما نمایش داده می شود کافی است آن را لمس کنید و بعد با کمی صبر می توانید به  source سایت یا برنامه ی تحت وب دسترسی پیدا کنید و آنچه لازم است را استفاده کنید.

نکته :شما می توانید در این روش از مرورگر های دیگری نیز استفاده کنید اما توصیه ی ما به شما مرورگر گوگل کروم است. به یاد داشته باشید که شما نمی توانید به راحتی و به شیوه های معمول این کد ها را کپی کنید و اگر قصد دارید از آن ها استفاده کنید باید با کمک نرم افزار های مخصوص و همین طور زبان  source این کار را انجام دهید.

سورس و کد های یک سایت

یک روش دیگر برای دریافت سورس سایت

اگر به هر دلیلی نخواستید از روش قبلی استفاده کنید می توانید از راه حلی که در ادامه به شما داده می شود.

قدم اول:

برای استفاده از این راه حل شما حتما باید از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید چرا که ما می خواهیم به کمک کش و حافظه ی گوگل به source سایت دست پیدا کنیم پس لازم است که از ابزار درست استفاده کنیم. پس ابتدا آخرین نسخه ی مرورگر کروم را نصب کنید و سپس وارد برنامه شوید.

قدم دوم:

به قسمت جست و جوی مرورگر بروید و آدرس سایت مورد نظر خود را سرچ کنید.

قدم سوم :

برروی آدرس سایت بزنید تا در گوشه ی سمت راست کادر جست و جو علامت یک مداد مشخص شود. حال نشانک را در ابتدای ام سایت قرار بدهید.

قدم چهارم:

در ابتدای نام سایت عبارت ( cach:)تایپ کنید. توجه داشته باشید که دقیقا همین عبارت را بدون هیچ فاصله ی اضافی ای تایپ کنید.

قدم چهارم

قدم پنجم:

بعد از جست و جوی این عبارت شما می توانید یک لیست را مشاهده کنید که اکثرا نتایج مربوط به نام سایت هستند اما اولین نتیجه ای که به شما ارائه می شود همان چیزی است که به آن نیاز دارید. با کلیک کردن برروی آن می توانید اطلاعات  source سایت مد نظر خود را به دست بیاورید.

همچنین ببینید : آموزش چند روش افزایش سرعت گوگل کروم در اندروید

از برتری های استفاده از این روش این است که شما می توانید علاوه بر  source سایت اطلاعات پایه ی بسیاری را با دسته بندی های بسیار منظم و طبقه بندی شده مشاهده کنید. اگر شما یک مبتدی هستید استفاده از این روش می تواند برای شما مناسب تر باشد و راحت تر شما را به اطلاعات مورد نیازتان برساند.

سورس در وب سایت

تریلر

به غیر از این دو روشی که برای شما به تفصیل شرح داده شد شما می توانید از اپلیکیشن های متفاوتی همچون VT View Source استفاده کنید. بسیاری از این برنامه ها به شکل رایگان وجود دارند .به طور حتم استفاده از این اپلیکیشن های جانبی می تواند اطلاعات بسیار بیشتری را در اختیار شما می گذارد اما به همین میزان استفاده از آن ها سخت تر و پیچیده تر خواهد بود و وقت بیشتری را می گیرند. دسترسی به source سایت به کمک مرورگر از ساده ترین و سریع ترین و در عین حال دقیق ترین راه ها است که حتی مبتدی ها می توانند از آن استفاده کنند. به source سایت علاوه بر کد اصلی ٬کد منبع نیز گفته می شود.

جمع امتیازها: 1 میانگین: 1

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: androidzoom.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر