موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کار پاورپوینت در منزل

کار پاورپوینت در منزل

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 10 اسفند 1399 ساعت 22:10

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



10 ترفند که می تواند هرکسی را تبدیل به متخصص پاور پوینت کند.

ساخت پاورپوینت بسیار ساده است. سعی کنید بیشتر روی گرافیک و شکل ظاهری پاورپوینت و اجاد انیمیشن ها تمرکز کنید و صفحات را پر از متن نکنید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

1-ایجاد یک پس زمینه سفارشی سازی شده در ساخت پاورپوینت

افراد بسیاری هستند که بر این باورند تنها روش تغییر سایز در اسلایدهای پاور پوینت موجود، با گزینه size امکان پذیر است. ولی در واقع چنین نیست. در این بخش به شما یاد می دهیم که سایز اسلاید سفارشی سازی شده خودتان را ایجاد کنید.

  • File را باز کنید.
  • Page setup را انتخاب کنید.
  • طول و عرضی که می خواهید را تایپ کنید. ( برحسب ترجیح خود یا برحسب اینچ یا پیکسل)
  • Ok را کلیک کنید.

حال سایز اسلاید شما به همان صورت که می خواهید سفارشی سازی شده است.

2-الگو یا تمپلت سفارشی سازی در ساخت پاورپوینت

اگر تمپلت ها ( الگوهای ) موجود در پاورپوینت تنها به همین صورت که در پیش فرض است، نباشد، شما در واقع می توانید صفحه سفارشی سازی شده خود را ایجاد کنید. پاور پوینت، یک ویرایشگر حرفه ای دارد که به شما اجازه می دهد اسلاید سفارشی سازی شده خود را ایجاد کرده و از آن به عنوان یک تمپلت استفاده کنید.

  • تب theme را انتخاب کنید.
  • در سمت راست صفحه روی Edit Master کلیک کنید و پس از آن slide Master.
  • تا جایی تمپلت را ویرایش کنید که احساس کنید کاملا به تناسب رسیده است. شما می توانید هر تغییری را که می خواهید به بهترین نحو، روی تمپلت خود اجرا کنید.
  • روی Close Master کلیک کنید. همه اسلاید های کنونی اسلایدهایی که در آینده ایجاد می کنید، تغییر خواهد یافت. این راه، بهترین راهی است که شما می توانید ارائه های پاور پوینت خود را سفارشی سازی کنید. تنها می بایست اندکی روی شخصی سازی اسلایدها کار کنید و نیازی روی کار کردن روی هر اسلاید به صورت انفرادی نیست.

3-تنظیم همه گرافیک های شما 

گاهی اوقات شاید شما تنها بخواهید، تصاویری را که اضافه کرده اید، خط کشی کنید. شما همیشه می توانید در تلاش باشید تا آنها را به صورت چشمی نیز خط کشی کنید. ولی چرا زمانی که می توانید آنها را بدون تنظیم موضوع خاص و با استفاده از ساختار ویژگی پاورپوینت از مسیر عذاب آوری استفاده می کنید؟

  • روی یکی از همه اشیایی که می خواهید انتخاب کنید، کلیک کنید. سپس shift را فشار دهید و rest of them را انتخاب کنید.
  • در بالای صفحه، تراز (Align) را بیابید و روی آن کلیک کنید. ممکن است آن با Distribute نیز برچسب گذاری شود.
  • هر نوع ترازبندی که می خواهید را انتخاب کنید.

تصاویری که می بایست به صورت صحیح خط کشی شوند به گونه ای هستند که خط کشی آنها را می توانید تنها با چشم نیز انجام دهید. ساخت پاورپوینت بسیار ساده میباشد. فرق یک پاورپوینت حرفه ای و آماتور در میزان زمانی است که برای زیبایی آن صرف میکینید.

4-فرمت تصاویر شما

حال در پاورپوینت 2013، کار آسان تری برای فرمت بندی تصاویر شما وجود دارد. شما می توانید برخی افکت های مقطعی را اضافه کرده و به هرکدام از تصاویر نامطلوب ، اندکی درخشندگی بیفزایید.

  • روی یک تصویر راست کلیک کنید و Format picture را انتخاب کنید.
  • در سمت راست، یک نوار به صورت پاپ آپ (pop up) برای فرمت بندی گزینه های مختلف پیشنهاد می شود. کار رکدن با این بخش بسیار جالب توجه است. جالب تر این است که شما با دور و اطراف تصویر کار کنید و همه چیزها و کارهای متفاوتی را که می توانید با آن کار کنید را ببینید . اضافه کردن کمی ویرایش و فرمت بندی، می تواند تصویر شما را صاف و فلت کند. برای این که با کمترین کار و تلاش بتوانید کارهای جذاب ارائه دهید، تصاویر را به سمت فرمت های جذاب و جالب توجه، سوق دهید.

چگونه شما کل زندگی خود را شکل می دهید؟

اگر می خواهید به تنازعات پایان دهید و کامل فعالیت های خود را ارائه دهید، Lifehack برای شما بهترین راه حل را دارد.

ارزیابی کل زندگی خود را ترتیب دهید.

5-عنوان خود را برجسته کنید.

شما می توانید فرمت کلمات را همانگونه که می خواهید و مطابق فرمت تصاویر خود تغییر دهید.

  • روی متنی که می خواهید فرمت بندی کنید راست کلیک کرده و سپس روی format Text Effects کلیک کنید.
  • مجددا کاری را که نیاز دارید انجام دهید. گروهی از گزینه های فرمت بندی وجود دارند که شما می بایست پاپ آپ را روی سمت راست خود قرار دهید تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. با در نظر گرفتن این تصاویر، بهترین تمرین این است که با گزینه های متفاوت کار کنید و ببینید که کدام یک به گزینه مورد سلیقه تان نزدیک تر است.

6-انیمیشن های سفارشی سازی شده خود را ایجاد کنید.

اگر انتخاب کنونی انیمیشن ها مطابق سلیقه شما نیست، می توانید انیمیشن های سفارشی سازی شده خود را بسازید.

این کار، نیاز به اندکی مهارت دارد و با مهارت، دقت و تمرکز می توانید به طور دقیق به آن چه می خواهید دست یابید. ساخت پاورپوینت بسیار وابسته به سلیقه است. سعی کنید انیمیشی درخورر جلسه ایجاد کنید

  • به تب animation بروید.
  • روی فلش سمت پایین در گالری باکس animation کلیک کنید تا جایی که به انیمیشن سفارشی سازی شده خود دست یابید.
  • برای این کار نیاز به مهارت بیشتری دارید. یکبار که شما custom path را انتخاب کردید، می توانید انیمیشن سفارشی سازی شده خود را ترسیم کنید. ممکن است چند بار سعی و خطا کنید تا متوجه شوید بهترین انیمیشن چیست و آن را طراحی کنید.
  • یک بار این کار را انجام دهید و خلاقیت خود را تست کنید.

مثل آنچه که من می گویم،ممکن است اندکی زمان برده شود تا شما این کار را صحیح انجام دهید ولی با این کار ترغیب می شوید که هرگز،مجدد از انیمیشن های آماده پاورپوینت استفاده نکنید.

7-مدت زمان گذار ( حرکت اسلایدها)

این ، یک ترفند ساده است و به مدت طولانی می توانید از این ترفند استفاده کنید. متاسفانه این کار تا حد گسترده ای کم ارزش بوده ولی افراد همواره می بایست از آن استفاده کنند.

  • روی تب transition کلیک کنید.
  • در باکس سمت راست قابلیت زمان حرکت یا گذار اسلایدها (transition) وجود دارد گاهی اوقات حرکت اسلایدها خیلی آهسته یا خیلی سریع است و بهترین راهکار این است که ما اندکی ابزار با کار تاثیرگذارتر و کارآمدتر شود. برای این که گذار اسلایدها خیلی سریع یا خیلی آهسته نباشد، نیازی به مهارت فوق العاده ای نیست.

هدف خود را به گونه ای سازمان دهید که به هر آن چه می خواهید برسید.

به هدف خود برسید.

8-ترکیب شکل ها

کسی منکر این قضیه نیست که کار کردن با ادوب فتوشاپ و ساخت و طراحی لوگوهای مختلف کار دشواری است. اگر شما نیاز داشته باشید چیز ساده ای را طراحی کنید می توانید شکل ها را ترسیم کنید و آنها را در پاورپوینت با هم ترکیب کنید.

  • شکل هایی را که می خواهید با هم ترکیب کنید را ترسیم کنید . تعداد زیادی شکل و تعداد زیادی رنگ در پاورپوینت بارگذاری شده است. شما می توانید در تب یا زبانه insert به آنها دسترسی داشته باشید.
  • همه شکل هایی را که می خواهید با هم ترکیب کنید را با استفاده از کلید کنترل (ctrl) و کلیک روی آنها انتخاب کنید.
  • زیر تب format، روی دکمه Merge Shapes کلیک کنید.
  • روی Combine کلیک کنید.

با استفاده از این ترفند ساده شما می توانید تصاویر سفارشی سازی شده خود را ایجاد کنید و اندکی جذابیت به آن اضافه نمایید تا ارائه شما جذاب تر شود.

9-زوم در داخل و خارج اسلایدها

گاهی اوقات نیاز داریم به بخشی از یک اسلاید، توجه بیشتری شود. یک چارت ( نمودار) یا یک گراف ( تصویر) مثال خوبی است. ممکن است شما بخواهید تنها یک نقطه به طور برجسته تر به مخاطبین نشان داده شود .

  • از نقطه دید ارائه دهنده، یک ذره بین مخصوص بزرگنمایی در پایین صفحه قرار داده شده است.
  • یک بار روی آن کلیک کنید و آن را به سمتی که می خواهید زوم شود، دراگ کرده و مجدد روی آن کلیک کنید.
  • پس از زوم کردن در این بخش، شما می توانید از ابزار دست (hand) برای حرکت به دور و اطراف استفاده کنید . بنابراین می توانید چیزهای دیگری که زوم کرده اید را هم نمایش دهید.
  • یک بار که این کار انجام شد، مجدد روی ذره بین مخصوص بزرگنمایی کلیک کنید تا به حالت اول برگردید. این راهکار ، راهکار بسیار خوبی است که کنترل بیشتری روی ارائه خود داشته باشید و ارائه ای متفاوت به مخاطبین خود نشان دهید.

10-اضافه کردن صدا به اسلایدها

قراردادن صوت روی اسلایدهای پاورپوینت را نمی توان ساده ترین کار در جهان دانست. ابزارهای مختلفی برای صدا وجود دارد که قابلیت افزودن ترک ها ( قطعات ) صوتی به چند اسلاید را دارند. اگر شما می خواهید یک قطعه صوت به اسلاید پاورپوینت خود اضافه کنید، این مسیر که در ادامه می گوییم، بهترین راهکار است.

  • کلیک روی تب insert و سپس کلیک روی Audio.
  • کلیک روی Audio online.
  • جست و جو (Brows) روی کامپیوتر شما و یافتن فایل صوتی که می خواهید به اسلایدها اضافه کنید.
  • و در نهایت، کلیک روی play در پس زمینه به همین ترتیب پاورپوینت می داند که صوت را در پس زمینه ارائه شما می بایست اجرا کند.

به این صورت روی پس زمینه اسلایدهای شما صوت اجرا می شود و می توانید از موزیک یا هرچیز نامحسوس تری مثل صدای حیوانات یا هر نویز سفیدی مثل موج یا وزش باد در میان درختان استفاده کنید. هرچیزی که اندکی محیط کار شما را جذاب کند و ارائه شما را دلچسب تر نماید، برای کار شما ضروری است.

کسب درآمد از طریق تایپ و ساخت پاورپوینت

با پیشرفت تکنولوژی امروزه کمتر کسی برای نوشتن مطالب از روش دستی استفاده می کند و همه برای این کار از کامپیوتر استفاده می کنند. امروزه کسب درآمد از طریق تایپ و ساخت پاور پوینت امری عادی شده است که افراد حرفه ای و متعهد سود خوبی نصیبشان می شود.
امروزه خیلی از افراد در منزل از طریق تایپ کسب درآمد دارند. افرادی که در تایپ مهارت تخصصی دارند سفارشهای تایپی را از سایتهای مختلف دریافت می کنند. در این بین مشکلی پیش می آید که این مشکل ندانستن و نداشتن مهارت کافی در امر تایپ است، زیرا تایپ اصولی دارد که برخی از افراد از آن آگاه نیستند و با تایپ چند خط خسته می شوند و قادر به ادامه کار نیستند. اینجاست که از تایپیست ها برای اتمام کار کمک می گیرند.

کسب درآمد از طریق تایپ و ساخت پاورپوینت

برای کسب درآمد از طریق تایپ، ابتدا باید تایپیست حرفه ای باشید وهمچنین کامپیوتر مجهز به اینترنت نیز داشته باشید تا بتوانید به صورت سریع و آنلاین کارها را تحویل بگیرید. افرادی که تایپ صحیح و به موقعی را تحویل می دهند از اعتبار و کسب درآمد بالایی برخوردار خواهند شد.
تایپ متون قوانین مربوط به خود را دارد که یک تایپیست حرفه ای همه این موارد را رعایت می نماید.

تایپ

برای اینکه یک تایپیست حرفه ای شوید نیاز به تکرار و تمرین دارید. برخی افراد در اابتدا کارشان کارها را با قیمت پایین تحویل میگرند تا اینکه تجربه و تخصصشان را در زمینه تایپ افزایش دهند و با پشتکار و وقت شناسی تایپیست خوبی تبدیل می شوند.

پاورپوینت

راه دیگر کسب درآمد ساخت پاورپوینت می باشد که افراد حرفه ای از این طریق کسب درآمد دارند.

ساخت پاورپوینت

پاورپوینت از برنامه های پرکاربرد آفیس می باشد که دانشجویان و یا سخنرانان برای ارائه مطالب خود به صورت متن،شکل،جدول و… از این برنامه استفاده می کنند .پاور پوینت هم مانند تایپ قوانین خاص خود را دارد برای اینکه مطالب ارائه شده در جلسه مفید واقع شود باید این قوانین و اصول را رعایت نمود. تعداد اسلایدها، تعداد کلمات در هر اسلاید، نوع تصاویر، جداول، نمودارها و حتی نوع صدایی که برای اسلایدها مشخص می نمایید در ارائه پاور پوینت مهم می باشد. افرادی که آشنایی با پتور پوین ندارند از افرادی که در ساخت پاورپوینت حرفه ای هستند و از این طریق کسب درآمئ دارند، کمک می گیرند. و به همین ترتیب فردی که پاورپوینت را با دقت و تخصصی انجام می دهد از پیشنهادهای کاری زیادی برخوردار خواهد شد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: translate68.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر