موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چگونه یک مقاله را شبیه سازی کنیم؟

چگونه یک مقاله را شبیه سازی کنیم؟

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 07 اسفند 1400 ساعت 15:27

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



vbx1lyipwlvd.png

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در این مطلب از مراحل گام به گام شبیه‌سازی مقاله می‌گوییم و اینکه چگونه یک مقاله را در متلب شبیه سازی کنیم. در ادامه نیز به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها فرآیند شبیه‌سازی را برایتان آسان‌تر می‌کند. شبیه سازی مقاله با متلب نیاز به دانش، مهارت و تجربه زیادی دارد. پس حوصله به خرج دهید و هر چیزی که بلد نیستید را اول خوب یاد بگیرید. می‌توانید سوالات خود را برایمان کامنت کنید.

خواندن این مقاله را به چه افرادی توصیه می کنیم؟

دانشجویان سال آخر کارشناسی یا سال اول ارشد و به طور کلی همه آن‌هایی که برای اولین بار می‌خواهند یک مقاله را شبیه سازی کنند.

در ادامه خواهید خواند:

  1. نحوه شبیه سازی مقاله به صورت گام به گام
  2. چگونه یک مقاله را در متلب شبیه سازی کنیم؟
  3. بهترین روش جستجوی منابع علمی چیست؟
  4. آموزش نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکالر

jm4cs0yuoktr.png

۱- اولین کار‌هایی که باید انجام دهید مشخص کردن موضوع شبیه‌سازی به طور دقیق، بررسی مشکلات پیش رو و الزاماتی‌ست که باید به آن‌ها بپردازید.

۲- وقتی شروع به جستجو برای یافتن مقاله می‌کنید بسیار مهم است که مقالات مرتبط را یکی یکی بررسی کنید، موضوع بحث کلی مقالات را بدست آورید و در بین چند مقاله یافت شده، یکی را انتخاب کنید. سپس بخش‌های مهم آن را مطالعه کرده و میزان پیچیدگی مقاله را از نظر پیاده سازی و مشکلات پیش رو بررسی کنید.

توجه: اگر با نحوه جستجوی مقالات علمی در گوگل آشنا نیستید، ما در بخش بعدی همین مطلب بهترین روش سرچ مقاله isi را معرفی کرده‌ایم.

۳- بعد از اینکه مقاله‌ای را برای شبیه سازی با متلب انتخاب کردید، باید آن را به طور کامل و دقیق مطالعه و نکات مهم آن را یادداشت کنید.

نکته بسیار مهم: یکی از چالش‌های بسیاری مهمی که احتمالا در زمان شبیه‌سازی مقالات با آن رو به رو می‌شوید، کامل نبودن داده‌های ارائه شده و در دسترس برای شبیه سازی سیستم مطالعاتی مقاله است. این مشکل برای افرادی که تازه می‌خواهند شبیه‌سازی را شروع کنند مانع بسیار بزرگی خواهد بود. راه حل چیست؟

برای اینکه کمتر با این مشکل رو به رو شوید، در زمان انتخاب مقاله به بخش شبیه‌سازی مقاله مراجعه کرده و بررسی کنید که داده‌های لازم توسط مقاله ارائه شده و یا مراجع لازم برای جمع‌آوری داده‌ها در مقاله آمده باشد.

۴- سپس ابزارهای لازم برای شبیه سازی را مشخص کرده و نحوه فراخوانی و استفاده از این ابزارهای متلب را مطالعه کرده و یاد بگیرید. برای این کار لازم است ساختار کلی متلب را بشناسید. متلب فضاهای مختلفی برای شبیه سازی دارد که کار با هر کدام روش خاص خود را دارند. در شکل بالا یک ساختار کلی از متلب را می‌بینید.

۵- در این مرحله باید یک فرآیند مرحله به مرحله برای پیاده‌سازی مقاله تعریف کنید. مثلا در مرحله‌ی اول یک کد برای تعریف و فراخوانی داده‌ها نوشته می‌شود. به همین صورت می‌توان مراحل بعدی را نیز تعریف کرد.

۶- اگر مدل ارائه شده در مقاله برای شما سنگین است، سعی کنید آن را به چند بخش تقسیم کرده و جدا جدا پیاده‌سازی کنید. بعد از پیاده‌سازی هر بخش عملکرد آن را بررسی و خطاهای آن را برطرف کنید. در نهایت با ترکیب بخش‌های مختلف می‌توانید به شبیه‌سازی کامل برسید.

۷- در نهایت نیز باید نتایج را رسم و تطبیق آن با نتایج ارائه شده در مقاله را بررسی کنید.

توجه: توجه داشته باشید که برای پیاده سازی مقاله با متلب، آشنایی مختصر با محیط متلب، تولباکس‌ها، توابع آماده و روش فراخوانی آن‌ها و همچنین استفاده از Help ضروری است.

مقالات شبیه سازی شده در شریف آنلاین به همین روش و با دقت بسیار بالایی انجام شده‌اند. برای دانلود مقاله شبیه سازی شده با متلب و گمز می‌توانید به دسته‌بندی شبیه‌سازی مقاله در فروشگاه شریف آنلاین بروید.jgaodllhnbis.png

روش‌ها و سرویس‌های مختلفی برای جستجوی مقالات علمی وجود دارد که در مطالب بعدی به آن‌ها می‌پردازیم. اما در این مطلب می‌خواهیم تنها یک روش و بهترین روش سرچ مقاله در گوگل را به شما معرفی کنیم. یعنی روش استفاده از گوگل اسکالر (Google Scolar) یا همان موتور جستجوی علمی شرکت گوگل.

گوگل اسکالر سریع‌ترین و آسان‌ترین روش جستجوی مقالات علمی  است که می‌توانید با کمک آن به جستجوی تخصصی مقالات، کتاب‌ها و مجلات علمی بپردازید.

با استفاده از این ابزار می‌توانید اسناد علمی و پژوهشی را بر اساس موضوعات، موسسات و نهادهای منتشر کننده، نویسندگان، نشریه و تاریخ انتشار دسته‌بندی و جستجو کنید.

هم‌چنین جستجو در عنوان و یا در همه‌ی اطلاعات مقاله در گوگل اسکالر امکان‌پذیر است.

نکته‌ی جالب در مورد گوگل اسکالر این است که تعداد ارجاعات به مقاله تعیین‌کننده رتبه‌ی آن مقاله را در نتایج جستجو می‌باشد. البته می‌توان ترتیب نتایج را با کمک فیلترهای زمانی نیز تغییر دهید.

استفاده از این سرویس مزایای دیگری نیز دارد. مثلا:

  • یکپارچگی امکانات و سرویس‌های دیگر گوگل با این سرویس
  • امکان نشانه‌گذاری (bookmark) مقالات مورد علاقه
  • امکان استفاده از سرویس اعلان یا Alert گوگل برای دریافت عناوین مقالات جدید درباره‌ی یک یا چند کلمه کلیدی خاص در ایمیل

برای سرچ مقاله isi یا سایر مقالات علمی فقط کافی‌ست که به آدرس زیر بروید و شروع به جستجو کنید:

لینک موتور جستجوی منابع آکادمیک گوگل (Google Scolar)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: virgool.io



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر