موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ایده های برنامه نویسی c#

ایده های برنامه نویسی c#

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 09 اسفند 1399 ساعت 18:34

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در مطلب قبلی با موضوع پروژه برنامه نویسی را چگونه شروع کنیم آشنا شدیم که اولین گام آن درباره ایده های کدنویسی ما بود، حال می خواهیم این گام را به طور مفصل تر مورد بحث قرار دهیم. در حقیقت ما باید بدانیم چه دلیلی وجود داره که می خواهیم یک پروژه برنامه نویسی را آغاز کنیم و از ایجاد آن چه سود و منفعتی خواهیم برد؟!

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در این مطلب باید هفت مورد از ایده های کدنویسی و برنامه نویسی آشنا خواهیم شد که به ما می گوید چه ایده هایی در زمینه های خاص خود کاربرد دارد. در اینجا توضیح کوتاهی در مورد آنچه که در زمینه خاص خود نیاز دارید گفته خواهد شد، امیدواریم که بتوانیم کمکی در یادگیری و راهنمایی شما در مورد برنامه نویسی و شروع آن برای شما انجام دهیم.بد نیست قبل از شروع به مطالعه این مطلب نگاهی هم به زبان های برنامه نویسی دلخواهمان را چگونه انتخاب کنیم بیندازید.

قبل از هر چیز شما باید بدانید و از خود اعتماد کامل داشته باشید قبل از آنکه پروژه ای را شروع و ایده های کدنویسی خودتان را طرح ریزی و ایجاد کنید، بتوانید آن را به خوبی انجام دهید. به طور مثال وقتی شما در مورد زبان های طراحی و برنامه نویسی وب سایت می دانید نباید به سراغ نوشتن یک اپلیکیشن کاربردی برای گوشی های iPhone باشید!پس بنابراین شما باید به دنبال انجام کاری باشید که مهارت های شما در آن نهفته باشد و از پس آن به خوبی بر بیایید.

زمینه های کاربرد ایده های کدنویسی ما

۱- ایجاد یک وب سایت

اگر شما در زمینه طراحی وب سایت و زبان های HTML و CSS آموزش دیده هستید چرا از مهارت های خود در این زمینه و ایجاد یک وب سایت پویا و کارآمد استفاده نکنید؟! ایجاد یک وب سایت با کیفیت یکی از ایده های کدنویسی شما می تواند باشد که می توانید به خوبی آن را انجام دهید، ایده های کدنویسی مربوط به این مورد شامل موارد زیر نیز می باشد :

یک وب سایت شخصی

یک وب سایت نمونه کار

یک وب سایت برای تجارت خود و یا دیگران

یک فوتوگالری اینترنتی

یک صفحه شخصی با تمامی لینک های مورد علاقه

یک وب سایت موبایلی انعطاف پذیر

۲- ایجاد یک برنامه تحت وب سایت

برای بعضی از افراد داشتن یک سایت استاتیک تنها هدف نیست و می خواهند چالش بیشتری را تجربه کنند، در این زمینه شما توانایی ایجاد و طراحی صفحات پویا با امکانات کامل را با استاندارد های HTML و CSS و البته زبان JavaScript را خواهید داشت. ایده های کدنویسی دیگر در این زمینه شامل موارد زیر می باشد :

یک بازی آنلاین

یک ابزار مهندسی کارآمد آنلاین

یک آزمون آنلاین

۳- ایجاد وب سایت شبکه اجتماعی

مرحله بعد از طراحی وب سایت های تک بعدی و نویسندگی افراد خاص، نوبت به طراحی سایت هایی می رسد که می توان وب سایت هایی ایجاد کرد که در آنها افراد یک کشور و یا عموم جامعه می توانند در آن عضویت داشته و به انتشار مطالب بپردازند. اگر شما زبان های PHP یا Ruby on Rails را آموخته و در آن تبحر دارید می توانید به خوبی در این راه موفق باشید.

وب سایت های با موضوع شبکه اجتماعی باید یک دیتابیس مخصوص به این کار با حجم های بالایی داشته باشند تا افراد بتوانند حجم عظیم اطلاعات خود را در آن قرار دهند. همچنین در این وب سایت ها باید ایده های کدنویسی خود را طوری طراحی کنید که افراد بتوانند پروفایل های شخصی خود را به خوبی ویرایش کنند، مطمئنا این می تواند چالش بالایی همراه داشته باشد ولی در عین حال فوق العاده سرگرم کننده می باشد.

بعضی از منابع و ابزارهای اطلاعاتی لازم برای ایجاد یک شبکه اجتماعی عبارتند از :

ابزار Treehouse که نسخه کاربردی و ساده شده ای از وبسایت Facebook است که به آن نام Treebook را داده اند با استفاده از زبان Ruby on Rails طراحی شده است.

ابزارهایی مانند زبان PHP، بانک اطلاعاتی MySQL، زبان JavaScript و CSS می توانند به شما در ایجاد یک شبکه اجتماعی خوب کمک کند.

My-idea-coding.jpg

۴- ایجاد وب سایت تجاری خرید و فروش

یک وبسایت تجاری یا حراجی نوع دیگری از برنامه ها و اپلیکیشن هایی است که شما می توانید آن را به خوبی طراحی و ایده های کدنویسی و تجاری سازی خود را به خوبی انجام دهید. مشابه وب سایت های شبکه اجتماعی شما باید مطالعه و تسلط خوبی بر روی زبان های PHP و Ruby on Rails داشته باشید.

ساز و کاری که وب سایت های تجاری دارند تقریبا شبیه مکانیزم وب سایت های شبکه اجتماعی هستند که در آن نیاز به یک بانک اطلاعاتی برای نگه داری اطلاعات مشترکین، محصولات فروشگاه و مشاهده سفارشات می باشد.

ابزارهای لازم برای ایجاد یک وب سایت تجاری و خرید و فروش عبارتند از :

فریمورک Treehouse به شما ایجاد یک وب سایت ساده ولی کامل از امکانات مربوط به وبسایت تجاری و حراجی را خواهد داد.

ابزاری با عناون E-commerce که پلاگین حرفه ای از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد که جزء بالاترین رتبه در ابزارهای ایجاد یک وب سایت تجاری می باشد که با استفاده از آن می توانید وبلاگ ساده خود را به یک فروشگاه محصولات تان تبدیل کنید.

۵- ایجاد یک وبلاگ شخصی

نوع دیگری از فرآیند سایت هایی که ما با آنها سروکار داریم وبلاگ می باشد. ما در این جا فقط نمی خواهیم فقط در مورد سیستم های مدیریت محتوا نظیر : وردپرس، جوملا، دروپال و … صحبت کنیم منظور ما موجودیتی به نام وبلاگ و نرم افزارهای تحت یک وبلاگ می باشد.

یک سیستم مدیریت محتوا مانند یک وبلاگ است اما برای ایجاد یک وب سایت دائمی با امکانات متنوع طراحی شده است که می توان در آن مطالب مختلفی براساس سلیقه و موضوع وب سایت منتشر کرد.

وقتی در این زمینه نیز شما به شیوه کدنویسی به زبان های PHP و Ruby on Rails آشنا باشید و همچنین بتوانید با نرم افزارها و بانک های اطلاعاتی تحت وب کار کنید مطمئنا می توانید یک سیستم مدیریت محتوا و یا CMS را طراحی و اجرایی کنید.

۶- ایجاد یک اپلیکیشن برای iPhone،iPad و یا Android

اگر شما به خوبی در مورد نرم افزارهای تحت موبایل و اسمارت فون آموزش دیده اید و با پلتفرم های حال حاضر نظیر اندروید و iOS آشنا هستید می توانید در این بخش موفق باشید ایده های کدنویسی مربوط به تلفن های همراه را عملی کنید پس زمان آن برای شما فرا رسیده تا یک اپلیکیشن تحت موبایل طراحی کنید. ولی برای داشتن توانایی لازم برای ایجاد این نوع نرم افزارها شما باید با زبان شی گرای C یا Swift آشنا باشید تا بتوانید نرم افزارهای تحت پلتفرم iOS برای گوشی های iPhone بسازید و همینطور برای نوشتن برنامه های تحت سیستم عامل اندروید باید تسلط کامل بر زبان Java داشته باشید.

ابزارهای لازم برای ایجاد نرم افزار و اپ های مورد استفاده در موبایل عبارتند از :

نسخه نرم افزاری توسعه دهنده iOS Development w/Object C به شما کمک می کند تا نرم افزارهای اصلی برای پلتفرم iOS بسازید و برنامه های زیبایی خلق کنید.

نسخه iOS Development w/Swift زبان برنامه نویسی جدیدی برای خلق برنامه های تحت آی او اس می باشد که کار با زبان شی گرای C را برای شما محبوبتر می کند .

نسخه Android Development به شما کمک خواهد کرد که چطور برنامه های جذاب و زیبای اندرویدی خود را خلق کنید و آنها را مارکت ها و فروشگاه های اندرویدی به اشتراک و یا به فروش بگذارید.

نرم افزارهای تحت موبایل در ابتدا نیاز به مهارت بالا داشته و شاید با سختی همراه باشد ولی شما با آموزش دیدن منابع اطلاعاتی موجود در اینترنت می توانید به خواسته خود که ساختن یک نرم افزار تحت موبایل و سیستم عامل های آن است دست پیدا کنید.

۷- ایجاد نرم افزارهای آزاد و متن باز

نرم افزارهای متن باز و آزاد شامل برنامه هایی هستند که سورس و کد منبع آن در اختیار عموم افراد قرار می گیرد و هر شخصی می تواند آن را دریافت، خوانده و تغییراتی را در آن اعمال کند اگر شما روحیه کاری آزاد دارید و می خواهید تمامی افراد از تجربه های گرانبهای و ایده های کدنویسی شما استفاده نمایند می توانید در این بخش موفق باشید.

نه تنها استفاده از برنامه های متن باز خود برای دیگران لذت بخش خواهد بود، بلکه شما خود نیز می توانید از حجم عظیمی از برنامه های تحت مجوز GPL به معنی سازمان طرفدار نرم افزار های متن باز نیز استفاده نمایید. برنامه نویسان زیادی در جهان وجود دارند که در حال کار بر روی این نوع برنامه ها هستند که شما می توانید با الگو برداری از ایده های کدنویسی آنها تبدیل به یک برنامه نویس مسلط و متبحر شوید.

شما چه ایده های کدنویسی برای خود دارید که میخواهید عملی کنید؟با ما در میان بگذارید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: youcode.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر