موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تفاوت ویژوال استودیو و ویژوال استودیو کد

تفاوت ویژوال استودیو و ویژوال استودیو کد

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 23 اسفند 1400 ساعت 15:47

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان تفاوت ویژوال استودیو و ویژوال استودیو کد را مطالعه خواهید کرد.

ویژوال استودیو و ویژوال استودیو کد دو مورد از IDE هایی هستند که امروزه کاربرد زیادی دارند، در این مطلب درباره ویژگی های ویژوال استودیو صحبت خواهیم کرد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

cce0ea4bf14e46d4878b88c938b88479.png

ویژوال استودیو یا Visual Studio Code؟ کدام یک برای برنامه نویسی مناسب تر هستند؟ این سوال سوالی است که ممکن است بسیاری از شما درگیر آن شده باشید، به همین دلیل ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا کمی بیشتر در خصوص این موضوع صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.


چند نکته درباره شروع برنامه نویسی من با ویژوال استودیو

برای دهه های طولانی که من هر روز صبح برنامه نویسی می کردم من کار خود را با ویژوال استودیو مایکروسافت( یا یکی از نسخه های قبلی آن مانند Visual C++  یا Visual InterDev) شروع کردم، بعد از آن من چای دم می کردم و برای ساعت های طولانی مشغول برنامه نویسی می شدم. من این IDE را برای نوشتن کدها، تست کردن آنها و اشکال زدایی آنها در تمام طول روز باز نگه می داشتم تا در کار خود تاخیر نیندازم. زمانی که من بر روی یک پروژه سی پلاس با قیمت 2.000.000 پوند کار می کردم کار خود را هر روز با اجرای یک اسکریپت آغاز می کردم.

با این حال این روزها من خیلی احساس نمی کنم که باید هر روز صبح پروژه های خود را باز کنم و یا اینکه در طول روز ویژوال استودیو را باز نگه دارم. در واقع نکته ای که وجود دارد این است که ویژوال استودیو کد آنقدر سریع شده است که می توانم آن را تنها در چند دقیقه حتی برای پروژه های بزرگ باز کنم. البته نکته ای که وجود دارد این است که Visual Studio Code به خودی خود به به روز رسانی ماهانه نیاز دارد و به همین دلیل نیز بسیاری از افزونه هایی که من نصب کرده ام نیز اغلب نیازمند به روز رسانی های خاص خود هستند. با این وجود حتی به روز رسانی ده ها افزونه در ویژوال استودیو کد زمان بسیار کمتری از زمان ویژوال استودیو برای بازسازی جدول مربوط به سیمبل ها در یک پروژه بزرگ نیاز دارد.

8b91bd7cc7944c8bb43b5d78e93eccd9.jpg


یک نکته بسیار مهم

با وجود مواردی که در بخش قبلی بیان شد انتخاب بین ویژوال استودیو و Visual Studio Code به سادگی انتخاب بین یک IDE سبک و یک IDE سنگین نیست. شما بر روی Visual Studio Code می توانید تنظیمات مختلفی را انجام دهید و در عوض ویژوال استودیو بسیار کامل است. انتخاب شما به میزان بسیار زیادی به کاری که می خواهید با IDE انجام دهید و همینطور مواردی مانند پشتیبانی از یک زبان برنامه نویسی و برخی از ویژگی های دیگر بستگی دارد. اجازه دهید در ادامه نگاهی به ویژگی های این دو IDE داشته باشیم.

ce565e01c10942759b085fb8a666aa8c.jpg


Visual Studio Code چیست؟ ( بخش اول)

Visual Studio Code یک ویرایشگر سورس کد سبک ولی در عین حال قدرتمند است که بر روی دسکتاپ شما اجرا می شود و برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. این ویرایشگر از جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت و Node.Js پشتیبانی می کند و دارای یک اکوسیستم قوی از افزونه هایی برای زبان های برنامه نویسی دیگر مانند سی پلاس پلاس، سی شارپ، جاوا، پایتون، php و Go و همینطور ران تایم هایی مانند .NET و یونیتی می باشد.

به جز ایده سبک بودن و شروع سریع VS Code دارای یک تکمیل کننده کد IntelliSense برای متغیرها، متدها و ماژول های اضافه شده است. علاوه بر این دارای قابلیت دیباگ گرافیکی، linting، ویرایش multi-cursor، parameter hints و بسیاری از ویژگی های ویرایش قدرتمند دیگر است. کد نویگیشن به صورت snazzy و قابلیت refactoring و همینطور پشتیبانی از گیت از جمله دیگر ویژگی های فوق العاده این IDE به شمار می آید که باعث می شود تا Visual Studio Code یک فناوری فوق العاده برای برنامه نویسی باشد.

1893d987852c4893adf79bd8d08fd0c3.jpg


Visual Studio Code چیست؟ ( بخش دوم)

VS Code به شکل مناسبی با استفاده از Electron shell، Node.js، تایپ اسکریپت و پروتکل های زبانی سمت سرور ساخته شده است و به صورت ماهانه نیز به روز رسانی می شود. افزون های این Ide نیز در موارد مورد نیاز به روز رسانی می شوند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از این Ide پشتیبانی از برنامه نویسی به زبان های مختلف و با استفاده از افزونه های مختلف است. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد آن نیز می توان به قابلیت هایلایت کردن سینتکس به شکلی ساده و زیبا، تنظیم کردن براکت ها و پرانتزها برای دیباگ و یا Refactor کردن اشاره کرد. شما می توانید پشتیبانی های پایه ای از زبان برنامه نویسی مورد علاقه خود را TextMate colorizers و در صورتی که هیچ زبان سرور دیگری در دسترس نباشد به آن اضافه کنید.

84a12399d45f466f8ad25153a24598ba.jpg


Visual Studio Code چیست؟ ( بخش سوم)

کدهای موجود در مخزن Visual Studio Code به صورت متن باز تحت مجوز MIT در دسترس هستند. خود محصول VS Code تحت مجوز استاندارد مایکروسافت است ولی با این حال تنها دارای درصد کمی از سفارشی سازی های خاص مایکروسافت می باشد و البته توجه داشته باشید که مجوز آن نیز به صورت رایگان است.

36adfed3e5b2477588fdfd8fc28134ac.jpg


ویژوال استودیو چیست؟

ویژوال استودیو که در حال حاضر نسخه 2019 آن نیز در بازار وجود دارد Ide برتر شرکت مایکروسافت برای ویندوز و مک است، با استفاده از ویژوال استودیو شما می توانید نرم افزارهای خود را توسعه دهید، آنالیز کنید، تست و دیباگ کنید و یا با سایر افراد بر روی آن همکاری کنید.

نسخه 2019 ویژوال استودیو در ویندوز در 17 مورد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که شما برای اهداف مختلف توسعه برنامه های خود می توانید از ابزارها و باندل های نصب کامپوننت مختلف استفاده کنید. Workloads پیشرفت فوق العاده مهمی در پروسه نصب ویژوال استودیو به شمار می آیند چرا که بارگیری کامل و نصب نسخه 2019 این Ide می تواند ساعت ها به طول بینجامد و فضای زیادی را نیز از هارد دیسک شما بگیرد.

3967dd4b069b4174ab614b8caa0da992.jpg


ویژوال استودیو برای مک

نسخه 2019 از Visual Studio برای مک دارای پیچیدگی های کمتری در حین نصب نسبت به نسخه ویندوز آن است، دلیل این موضوع بیشتر به این خاطر است که در مک این IDE بسیاری از اهداف را پشتیبانی نمی کند. این IDE به شما اجازه می دهد تا اپلیکیشن های وب، موبایل و دسکتاپ را با پشتیبانی به صورت پیش فرض از هسته .NET، یونیتی، Azure و Docker به راحتی بسازید. گزینه های .NET، اندروید، IOS و سیستم عامل مک نیز به صورت اختیاری در دسترس هستند که هر سه مورد آخر از زامارین استفاده می کنند.

ویژوال استودیو 2019 بر اساس سه SKU ارائه می شود: به صورت انجمنی( رایگان است و برای استفاده در شرکت ها پشتیبانی نمی شود)، حرفه ای( 1,199 دلار برای سال اول و بعد از آن 7,99 دلار برای تمدید نیاز است) و به صورت شرکتی( 5,99 دلار در سال اول و 25.69 دلار برای تمدید). ویرایش شرکتی این IDE دارای ویژگی هایی برای معماری، دیباگ کردن به صورت پیشرفته و تست هایی که دو SKU دیگر فاقد آن هستند می باشد.

434193f5fc5a46e19212b4da7abb4c30.jpg


Visual Studio یا Visual Studio Code؟

ممکن است شما فکر کنید که تصمیم گیری بین ویژوال استودیو و Visual Studio Code برای هر کار توسعه نرم افزار مانند انتخاب بین IDE و یک ویرایشگر است، در حالی که چنین نیست چرا که Visual Studio Code بیشتر تنظیم شده است تا برای توسعه دهندگان بسیار نزدیک به یک Ide برای برنامه نویسی به زبان های مختلف برنامه نویسی باشد که البته از برخی از این پیکربندی ها نیز آسیب هایی به این IDE رسیده است.

به عنوان مثال اگر سبک توسعه نرم افزارها توسط شما بر پایه تست کدها باشد، ویژوال استودیو به بهترین شکل ممکن برای شما کار می کند، از طرف دیگر 15 افزونه توسعه بر پایه تست در Visual Studio Code وجود دارد که از Node.js، Go، .NET و پی اچ پی پشتیبانی می کنند. ویژوال استودیو به خوبی با دیتابیس و علی الخصوص SQL سرور مایکروسافت کار می کند در حالی که Visual Studio Code دارای افزونه های زیادی برای کار کردن با دیتابیس است. ویژوال استودیو به خوبی از قابلیت refactoring پشتیبانی می کند و در عوض Visual Studio Code عملگرهای پایه ای برای refactoring را به زبان های مختلف پیاده سازی کرده است.

917d6d4ee56d4a50b22dfd4ff916f523.jpg


نکاتی مهم در خصوص این دو ابزار

درباره این دو ابزار چند مورد بسیار واضح وجود دارد، به عنوان مثال اگر شما یک فرد فعال در حوزه معماری کامپیوتر هستید و به نسخه شرکتی ویژوال استودیو دسترسی دارید و قصد استفاده از آن را نیز دارید اگر برای توسعه و یا اشکال زدایی از نرم افزار خود نیاز به همکاری با اعضای تیم خود را دارید ویژوال استودیو می تواند بهترین گزینه برای شما باشد، حال اگر شما قصد دارید که آنالیز کدها را به شکلی جدی انجام دهید و یا اینکه عملکرد نرم افزار خود را به شکلی جدی بسنجید، نسخه شرکتی این ابزار می تواند به شما کمک کند تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

به صورت کلی VS Code در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب در میان افرادی است که در حوزه علم داده فعالیت می کنند، با این وجود Visual studio 2019 دارای یک workload برای کار کردن در حوزه علم داده است که ویژگی های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

bda6f46480754033a64ac472275e8715.jpg


جمع بندی و نکات پایانی

Visual Studio بر روی لینوکس اجرا نمی شود ولی VS Code این شرایط را دارا است، از طرف دیگر ویژوال استودیو برای ویندوز یک workload برای لینوکس و سی پلاس را ارائه می دهد و از Azure نیز پشتیبانی می کند.

برای انجام کارهای روزانه مانند توسعه، تست و دیباگ کردن نرم افزارها زبان های زیادی در هر دو مورد ویژوال استودیو و VSCode پشتیبانی می شوند که شما می توانید بر اساس ویژگی های دلخواه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر شما قصد دارید بر روی یک پروژه توسعه برای مدت زمانی طولانی کار کنید Visual Studio می تواند گزینه بهتری برای شما باشد، اما در صورتی که شما قصد دارید بر روی یک پروژه زمان کوتاهی را صرف کنید توصیه ما به شما این است که از Visual Studio Code استفاده کنید.


منبع: barnamenevisan.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر