موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آنالیز آنلاین وب سایت

آنالیز آنلاین وب سایت

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 11 اسفند 1399 ساعت 11:31

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان آنالیز آنلاین وب سایت را مطالعه خواهید کرد.

analyze-tools.jpg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آنالیز سایت همیشه مساله ای چالش برانگیز برای بسیاری از مالکان وب سایت ها بوده است. بیشتر آن ها به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند آنالیز سایت خود را دقیقا انجام دهند. البته گوگل وب مستر بهترین ابزاری است که به شما کمک می کند تا تحلیل درستی و دقیقی از روند پیشرفت سایت خود داشته باشید اما بعضی اوقات شما به دنبال ابزاری هستید که در یک ویژگی خاصی، اطلاعات دقیق تری را نیز به دست بیاورید.

دانستن روند حرکت سایت به شما در چیدمان استراتژی بازاریابی اینترنتی کمک بسیاری می کند. از این رو باید کاملا دقیق و حساب شده در سئو پیش بروید. آنالیز سایت یکی از مهمترین مواردی است که باید آن را همیشه دنبال کرده و انجام دهید. ابزارهای زیادی برای آنالیز سایت وجود دارد که ما قصد داریم ده ابزار آنلاین را که رایگان می باشند را به شما معرفی کنیم. البته ممکن است که این ابزارها نیز دارای ایراداتی باشند اما به هر حال اطلاعات مفید و خوبی را می توانید از آن ها بدست بیاورید.

ده ابزار آنالیز سایت

1.SEO SiteCheckup

این ابزار آنالیز سایت بسیاری از فاکتورهایی که در آنالیز سایت لازم است را دارد مانند سرعت، مطابق پذیر و بهینه بودن برای موبایل، شبکه های اجتماعی و امنیت را دقیقا نشان می دهد. این بهترین ابزار تا این پارامترها را کامل و به صورت دقیق بررسی کنید و در صورت منفی بودن، آن ها را بهینه نمایید.

2. Meta Tag Analyzer

متا تگ ها مهمترین مواردی هستند که گوگل توجه ویژه ای به آن ها می کند، در واقع اولین مکانی هستند که گوگل آن ها را مورد بررسی قرار می دهد و باید تمام نکات و ویژگی های آن ها را به درستی به کار ببرید. این ابزار آنالیز سایت به شما می کند تا تمامی تگ های ضروری که باید در کدهای سایت خود به کار ببرید را مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار بدهد و آن ها را کاملا تحلیل می کند.

3. The Web Checker

این ابزار آنالیز سایت به شما کمک می کند تا وب سایت ها را برای عامل هایی مانند سئو، عملکرد، طراحی موبایل، امنیت و کارایی نیز مورد بررسی دقیق قرار بدهید. البته ممکن است تمامی این ابزارها خروجی و هدف یکسانی دارند ولی برای سئوکاری لازم است که سایت خود را دقیقا با تمامی این ابزارها چک کند.

4. Bing Seo Analyzer

تحلیل بکلینک و کلمات کلیدی و جستجوی آن ها، از نمونه فعالیت های اصلی است که توسط این ابزار آنالیز سایت رایگان انجام می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ابزار، پیشنهاداتی است که توسط خود آن برای بهبود سایتتان داده می شود.

5. SEO Analyzer

این ابزار آنالیز سایت به بررسی سئو، سرعت سایت، شبکه های اجتماعی می پردازد و به همراه اسکرین شاتی که از کل سایت شما ارائه می دهد، پیشنهاداتی هم به منظور بهبود جایگاه سایتتان در گوگل ارائه می دهد. در واقع می توان این را یک ابزار همه کاره بدانیم که در یک بسته سئو جمع شده است.

6. Woorank

همه شما با ورنک آشنا هستید و حداقل برای یک بار هم که شده نام آن را شنیده اید. یک ابزار آنالیز سایت که به صورت دقیق و عمقی به تحلیل کامل سایت می پردازد. در سطوح بالاتر و حرفه ای که به شما اطلاعات تکمیلی در خصوص قابلیت همخوانی آن با موبایل، پیشنهاداتی برای بهتر شدن و نام دامنه های مشابه نیز ارائه می دهد. ورنک یکی از معروف ترین ابزارهای رایگان آنالیز سایت که 75000هزار وبسایت توسط آن مورد پردازش قرار گرفته اند.

7. Ahrefs

یکی از معروف ترین بررسی کننده های بک لینک و آنالیز آن ها می باشد. در واقع اگر قصد دارید که بک لینک های سایت خود را بررسی کنید، بهترین ابزار این سایت است.

8. Lipperhey

ساختار و ظاهر این سایت شبیه به ورنک می باشد و در واقع می توان گفت که تمامی اطلاعاتی را که ورنک نشان می دهد را نیز به شما نشان می دهد اما با کمی تفاوت که شاید خیلی محسوس نباشد. البته سایت هایی زیادی در دنیا شبیه به ورنک وجود دارند اما اعتبار آن ها هیچکدام به اندازه این ده سایت شاید نباشد. به هرحال این هم یک ابزار رایگان آنالیز سایت می باشد که می توانید از ان استفاده کنید.

9. Website Grader

این ابزار آنالیز سایت  که توسط Hubspot مورد پشتیبانی قرار می گیرد، بر چهار معیار زیر تمرکز اصلی می کند:

  • عملکرد
  • موبایل
  • سئو
  • امنیت

این ابزار به شما تمامی نکات اشتباه چهار مورد بالا را بیان می کند و از این رو شما می دانید چه مواردی را باید رفع کنید.

10 . Nibbler

این ابزار برای تحلیل سایت شما 25 معیار را در نظر می گیرد و بعد از اسکن دقیق آن ها، رتبه و نمره ای نیز به سایتتان اختصاص می دهد. علاوه بر این، هر معیاری نیز دارای نمره ای و به شما کمک می کند تا دقیقا ایرادات هرکدام را بررسی و رفع نمایید.

همانطور که مشاهده کردید، ساختار تمامی این وبسایت ها شبیه به یکدیگر است و بعضی از آن ها برروی معیارهای خاصی تمرکز بیشتری نسبت به بقیه دارند. این دیگر به شما بستگی دارد که کدام ابزار را انتخاب کنید، البته توصیه ما این است که تا جایی که می توانید از تمامی این ابزارهای رایگان آنالیز سایت استفاده کنید ولی این نکته را به یاد داشته باشید که بالای همه این ابزارهای تحلیل سایت، گوگل وبمستر تولز می باشد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: seokar.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر