موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پروژه های آموزشی پایتون

پروژه های آموزشی پایتون

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 08 اسفند 1399 ساعت 21:37

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان پروژه های آموزشی پایتون را مطالعه خواهید کرد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

و آنگاه بعد از 3 فصل مقدمات از پکیج آموزش پایتون…

بعد از سه فصل آموزش مقدمات + سه فصل تمرین، پروژه File Organizer رو بهتون آموزش میدم. واقعا در این فصل شگفت زده می شین از اینکه با یادگیری فقط 3 فصل از این دوره، می تونین یک چنین نرم افزاری رو بنویسین.

این پروژه کارش به این صورت هست: وقتی اون رو اجرا می کنید، محتوای فولدری (مثل پوشه دانلودهای کامپیوترتون، یا دسکتاپ) رو مرتب سازی می کنه. به این صورت که میاد و میبینه فرضا در پوشه Downloads کامپیوترتون چه فایل هایی قرار داره. بر اساس هر پسوند، یک فولدر ایجاد می کنه، مثلا اگر چند تا آهنگ دارین، یک پوشه با نام mp3 ایجاد می کنه. اگر چند تا پی دی اف دارین یک پوشه با پسوند pdf ایجاد می کنه. بعد تمام فایل ها رو می بره داخل پوشه مربوط به خودش که ساخته. مثلا آهنگ ها می رن تو پوشه mp3  و الی آخر. البته در فصل کار با تاریخ این پروژه را یه سطح بالاتر هم میبریم.

خوب! این خودش یک برنامه کامل هست. با انجام پروژه این فصل می خوام به یه
خودباوری برسونمتون، که بله، شما هم می تونید برنامه نویس بشین و هم اینکه ببینید چقدر برنامه نویسی شیرین هست.

و در ادامه پکیج آموزش پایتون

در ادامه بهتون یاد می دم شی گرایی چی هست. شاید قبلا شنیده باشین و حتی بترسین از این اسم! ولی تو یک فصل کامل بهتون اون بخش از شی گرایی رو آموزش میدم که واقعا لازم دارین. با زبانی ساده و ساده و ساده.

در فصل بعدی یادتون می دم چطور با تاریخ میلادی و شمسی کار کنین. و بعد میریم سراغ یه پروژه دیگه با نام Unit Converter که در اون TKinter رو یاد می گیرید. چیزی که اکثر دوره ها پوشش ندادن. TKinter یک ماژولی هست که کمکتون میکنه رابط گرافیکی یا GUI به برنامه هاتون اضافه کنید.

بعد از اون یادتون میدم وب سرویس چیه و چطور می تونین ازش استفاده کنید. پروژه ای که در نظر گرفتم، پروژه کار با وب سرویس طلا و ارز هست. که می تونید اطلاعات
لحظه ای ارز، سکه و طلا رو دریافت کنید و پردازش کنید.

از اینجا دیگه وارد بحث های پیشرفته این پکیج آموزشی میشم

بعد از اون کار با Thread ها رو یاد میگیرید. اگر بخوام خیلی ساده بگم، Thread برای این هست که برنامتون موقع اجرای پردازش های سنگین یا موقعی که قراره یک چیزی رو از اینترنت بگیره، فریز نشه. پروژه این فصل هم پروژه تقویم هستش. یک پروژه ای که یک تاریخ رو بهش می دین و بعد از دریافت اطلاعات، بهتون مناسبت ها رو نشون می ده.

بعد از اون با عبارات با قاعده آشنا میشین یا همون .Regular Expressions از عبارات با قاعده ببیشتر برای اعتبار سنجی ها استفاده می کنم. مثلا اینکه آیا آدرس ایمیلی صحیح هست یا نه. یا اینکه آیا شماره تلفن معتبر هست یا نه. دقیقا پروژه این فصل هم به همین منظوره، پروژه ای که یک شماره تلفن همراه بهش می دهیم و به ما اعلام می کنه که آیا این شماره یک شماره از اپراتور ایرانسل هست یا نه.

فصل بعدی در رابطه با پردازش چهره در پایتون هستش. در این فصل به یک کتابخانه جدید با نام Face Detection آشنا می شین. این کتابخونه بهترین، ساده ترین و یکی از کاربردی ترین کتابخانه های کار با چهره هست. پروژه این فصل هم به همین منظوره. چهره آقای شجریان رو به این پروژه میدهیم و بعد چند عکس  به پروژه اضافه می کنیم که آقای شجریان در اونها؛ هم هست و هم نیست. برنامه برای ما عکس هایی که چهره آقای شجریان هست رو مشخص می کنه. البته چند تا کار پردازش چهره دیگه هم انجام می دهیم. مثلا در تصاویر که چهره آقای شجریان هست، تصویر چهره ایشون رو در یک فایل جداگانه ذخیره می کنیم و یا نمایش می دهیم.

فصل بعدی کار با ماژول پاندا هستش. در این فصل روی داده های سایت دیوار کار می کنیم. به عنوان مثال بررسی می کنیم چند درصد از تهرانی ها با استفاده از موبایل، آگهی مربوط به لوازم جانبی خودرو ثبت کرده اند. (البته با استفاده از داده هایی که خود سایت دیوار در اختیار قرار داده و به صورت کاملا قانونی)

در فصل بعدی یک پروژه نسبتا بزرگ داریم. پروژه مدیریت رستوران. تو این فصل تمرکزمون بیشتر بر روی سه چیز هست:

  • کار با دیتابیس
  • کار بیشتر با TKinter
  • اینکه مدیریت یک پروژه نسبتا بزرگ رو یاد بگیرید.

در فصل بعدی زمانبدی کارها با استفاده از پایتون رو یاد می گیرید. زمانبندی به این معنی هست فرضا کار X دقیقا در تاریخ Y اجرا شود. البته شما می توانید برنامه ریزی به صورت سال/ماه/هفته/روز/ساعت/دقیقه و حتی ثانیه داشته باشید.

کار ضبط پکیج آموزش پایتون کد آکادمی به اتمام رسیده، به استثنای دو فصل آخر. شاید به عنوان یک پروژه دیگه ای، بعد این فصل بهتون یاد بدم که چطور می تونید از زمانبندی استفاده کنید و دیتابیس پروژه مدیریت رستوران رو در تاریخ و ساعت خاصی پشتیبان بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: code-academy.net



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر