موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نرم افزار الگوریتم نویسی برای کامپیوتر

نرم افزار الگوریتم نویسی برای کامپیوتر

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 10 اسفند 1400 ساعت 12:53

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



 بهترین نرم افزارهای رایگان رسم فلوچارت (Flowchart) برای ویندوز، آیا با نرم افزارهای رایگان رسم فلوچارت و نمودار آشنایی دارید و می دانید این برنامه ها چه قابلیت ها و ویژگی هایی را دارند؟

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

w8.png

طراحی و رسم نمودارها تنها کار مهندسان، برنامه نویسان و مدیران نیست، بلکه هر کسی می تواند از یادگیری نحوه رسم و طراحی نمودارها بهره ببرد و از آن ها استفاده کند، در حقیقت استفاده از نمودارهای بهترین و ساده ترین راه برای نشان دادن آمار و تغییرات یک کسب و کار و حرفه می باشد. در حقیقت استفاده از فلوچارت ها و نمودارها قابلیت درک مفاهیم را برای مخاطبان راحت تر می کند. اما مشکلی که برای بسیاری از افراد وجود دارد، رسم و طراحی فلوچارت ها می باشد. خوشبختانه امروزه به دلیل وجود نرم افزارهای رایگان رسم فلوچارت، این کار راحت تر شده است. حال سوالی که پیش می آید این است که بهترین نرم افزارهای رایگان رسم فلوچارت برای ویندوز چه نرم افزارهایی هستند؟

در پاسخ باید گفت که نرم افزارهای مختلفی برای طراحی و رسم انواع نمودارها وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای قابلیت های خاص خود می باشند. اما اگر قصد دارید از بهترین نرم افزارهای رایگان رسم فلوچارت برای ویندوز استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید، تا با ۷ نرم افزار رایگان طراحی و رسم نمودار و فلوچارت برای ویندوز آشنا شوید.

معرفی ۷ نرم افزار رایگان برتر رسم فلوچارت برای ویندوز

همانطور که اشاره شد، برنامه ها و نرم افزارهای رایگان زیادی برای طراحی و رسم فلوچارت وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای قابلیت های خاص خود می باشند. در ادامه قصد داریم شما را با ۷ نرم افزار برتر برای رسم انواع نمودار آشنا سازیم.

۱- نرم افزار Dia

w1.png

این نرم افزار یکی از بهترین و برجسته ترین نرم افزارهای رایگان رسم فلوچارت می باشد. این نرم افزار بسیار قدرتمند بوده و کار کردن با آن بسیار آسان است. اگر به دنبال بهترین نرم افزار جایگزین برای Microsoft Visio هستید، بدون شک نرم افزار رایگان Dia برای شما بهترین انتخاب به شمار می آید. از جمله ویژگی ها و نکات برجسته نرم افزار Dia می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط کاربری ساده و شهودی.
  • ده ها شکل استاندارد از جمله UML، مدار و پایگاه داده.
  • استفاده از شکل دلخواه با استفاده از XML و SVG.
  • سفارشی سازی رنگ شکل ها و متن ها.

دانلود رایگان: نرم افزار Die

۲- نرم افزار yEd Graph Editor

w2.png

نرم افزار رایگان yEd Graph Editor یک نرم افزار عالی برای رسم و نمایش انواع نمودارها، نمودارهای درختی، نمودارهای شبکه ای و سایر موارد دیگر می باشد. شما می توانید برنامه را به صورت فایل JAR یا EXE بارگیری نمایید. این نرم افزار نیز دارای قابلیت های خاص خود می باشد که در ادامه شما را با برخی از آن ها آشنا خواهیم ساخت.

  • رسم انواع فلوچارت های با کیفیت و حرفه ای.
  • رسم خودکار عناصر نمودار به ترتیب.
  • مسیریابی اصولی و متعامد لبه ها برای اتصالات.
  • چندین روش ذخیره فایل شامل PNG، JPG، SVG و PDF.

دانلود رایگان: نرم افزار yEd Graph Editor

۳- نرم افزار ThinkComposer

w3.png

از دیگر نرم افزارهای رایگان رسم فلوچارت برای ویندوز، برنامه ThinkComposer می باشد. در حقیقت این نرم افزار بیشتر برای متخصصان کاربرد دارد. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید انواع فلوچارت ها، نمودارهای تجاری، نمودار کلاس، درخت شجره نامه، جدول زمانی و سایر موارد دیگر را رسم و طراحی کنید. اما واقعیتی که در مورد کار کردن با این نرم افزار وجود دارد، آن است که کار کردن با آن سخت می باشد و شما باید زمان زیادی را برای آن صرف کنید. از ویژگی های بارز برنامه ThinkComposer می توان موارد زیر را نام برد:

  • ایجاد گره ها و اتصالات سفارشی و قابلیت استفاده مجدد.
  • ایجاد نمودارهای عمیق و چند سطحی برای بیان بصری ایده ها.
  • امکان ترکیب و ادغام چندین نمودار با همدیگر.
  • ایجاد گزارش های PDF، XPS و HTML بر اساس داده ها و اطلاعات شما.
  • امکان توسعه و بروزرسانی برنامه.

دانلود رایگان: نرم افزار ThinkComposer

۴- نرم افزار Pencil Project

w4.png

این نرم افزار از برنامه های قدیمی برای رسم انواع نمودارها به شمار می آید که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ تولید و در سال ۲۰۱۹ نسخه بروزرسانی آن دوباره به بازار عرضه شد. کار کردن با این نرم افزار بسیار راحت و آسان است و شما به آسانی می توانید نمودارهای مورد نظر خود را رسم و ایجاد کنید. نرم افزار Pencil Project دارای قابلیت ها و ویژگی های خاص خود می باشد که در ادامه شما را با آن آشنا خواهیم ساخت.

  • وجود اشکال متنوع داخلی برای رسم نمودارها و رابط ها.
  • شما می توانید شکل های اختصاصی خود را ایجاد کنید و از شکل های دیگران نیز استفاده کنید.
  • امکان ذخیره سازی فایل به صورت PNG، SVG، PDF و HTML.
  • استفاده از نمودارها و چارت های موجود در org.

دانلود رایگان: نرم افزار Pencil Project

۵- نرم افزار LibreOffice Draw

w5.png

نرم افزار LibreOffice Draw احتمالا بهترین جایگزین رایگان برای Microsoft Office برای پردازش کلمات است. وجود صفحات گسترده، ارائه و نمودارهای بصری تنها بخشی از قابلیت ها این نرم افزار به شمار می آید. با استفاده از این برنامه می توانید به راحتی اشکال، نمادها، خطوط، اتصالات، متن، تصاویر و سایر موارد دیگر را اضافه کنید. از قابلیت های دیگر این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان سفارشی سازی اندازه صفحات برای رسم انواع نمودارها.
  • وجود نقشه صفحه کار رسم نمودارهای مختلف را آسان می کند.
  • وجود ابزارهای پیشرفته و حرفه ای شامل کنترلر سه بعدی.
  • می توانید فایل را به صورت Microsoft Visio باز کنید اما امکان ذخیره سازی آن وجود ندارد.

دانلود رایگان: نرم افزار LibreOffice Draw

۶- نرم افزار Diagram Designer

w6.png

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای رایگان رسم فلوچارت برای ویندوز، نرم افزار Diagram Designer می باشد. این نرم افزار برای افراد مبتدی بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که برنامه Diagram Designer بر روی ویندوز ۱۰ بسیار خوب عمل می کند. از ویژگی های بارز این برنامه می توان موارد زیر را نام برد.

  • رسم انواع نمودار های راحت و آسان.
  • امکان ذخیره سازی فایل به صورت PNG، JPG، BMP، GIF، ICO و سایر موارد دیگر.

دانلود رایگان: نرم افزار Diagram Designer

۷- نرم افزار رایگان PlantUML

w7.png

با استفاده از این نرم افزار، شما به جای استفاده از رابط گرافیکی برای رسم نمودارها، از زبان برنامه نویسی PlantUML استفاده می کنید. این برنامه برای برنامه نویسانی که کار کردن با ماوس را دوست ندارند، بسیار مناسب می باشد. برای نصب این برنامه در سیستم شما به برنامه جاوا نیاز دارید. از قابلیت ها این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تعریف اشیاء و اتصالات با استفاده از زبان برنامه نویسی PlantUML.
  • رسم انواع نمودارهای مختلف مانند: دنباله (sequence)، usecase، class، Gantt.
  • امکان ذخیره فایل به صورت PNG، SVG و LaTeX.

دانلود رایگان: نرم افزار PlantUML

با یکی دیگر از مقالات آموزشی فرازسافت در خدمت شما بودیم. در این مقاله ۷ نرم افزار رایگان رسم فلوچارت برای ویندوز را به شما معرفی کردیم که با استفاده از آن ها می توانید نمودارها و چارت های مورد نظر خود را به راحتی طراحی و رسم نمایید. امیدواریم که این مقاله نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد. برای مشاهده انواع مقالات آموزشی در حوزه کامپیوتر می توانید به بخش آموزش کامپیوتر از سایت فرازسافت مراجعه کنید و از مطالب مفید و کاربردی این بخش استفاده نمایید. منتظر نظرات و دیدگاه های شما در سایت هستیم.


منبع: www.farazsoft.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر