موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شغل برنامه نویسی

شغل برنامه نویسی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 09 اسفند 1399 ساعت 22:24

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آخرین به‌روزرسانی شهریور ۹۹

 طی چند سال اخیر شاهد افزایش تعداد برنامه نویسان و کار آنها در بازار هستیم و امروزه شاهد ظهور و سقوط چندین زبان و ابزار برنامه نویسی هستیم، که توسط برنامه نویسان آزمایش و استفاده شده است. کار در زمینه توسعه نرم افزار یک شغل پویا است و نیازهای شغلی آننآن به طور مداوم در حال تغییر است. بنابراین به عنوان یک برنامه نویس مهم است که چشم به ترندها و فن آوری‌هایی نوظهور در آینده داشته باشید تا بتوانید به بهبود کار خود و پیشرفت این شغل کمک کنید. آینده شغلی برنامه نویسی تماما به این عوامل بستگی دارد و پیش بینی‌هایی برای آن شده است.

blog_1.jpg

در این مقاله قصد داریم تا در مورد پنج پیش بینی برای ۱۰ سال شغل برنامه نویسی صحبت کنیم و درباره آینده شغلی برنامه نویسی بیشتر بگوییم.

آینده شغلی برنامه نویسی

در ایران مشاهده می‌کنیم که روز به روز به افرادی که به رشته و حرفه برنامه نویسی علاقه مند می‌شوند، افزوده می‌شود. آنها به دنبال کسب درآمد بالا و همچنین همگام شدن با تکنولوژی هستند. درست کردن اپلیکیشن موبایل و همچنین طراحی وب‌سایت، از جمله کارهای مهمی هستند که برنامه نویسان بزرگ سراغ آن می‌روند و از آنها درآمد کسب می‌کنند. آینده شغلی برنامه نویسی، تماما به تکنولوژی و فناوری مرتبط است و با ظهور هر علم و فناوری جدید، این حرفه دستخوش تغییر می‌شود.

۱- برنامه نویسی انتزاعیتر و خلاصه‌تر خواهد بود

ترندهایی مانند فن آوری‌های بدون سرور، پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌های کمتر کدنویسی شده نشان می‌دهند که بسیاری از برنامه نویسان ممکن است در آینده به صورت انتزاعی‌تر و خلاصه‌تر کار کنند. همچنین در آینده ممکن است شاهد این باشیم که به مرور، زبان‌های برنامه نویسی قدیمی از رده خارج شوند و جای خود را به زبان‌های جدید بدهند.

متخصصان حوزه برنامه نویسی پیش بینی می‌کنند که در آینده شاهد استفاده بیشتر از فناوری‌‌هایی نظری، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را شاهد خواهیم بود؛ به این معنی که برنامه نویسان باید برای ساخت اپلیکیشن‌ها سراغ این فناوری‌ها بروند و کار با آنها را خیلی سریع یاد بگیرند. مطمئنا کار با این فناوری‌ها، برنامه نویسی را بسیار آسان‌تر می‌کند و آینده شغلی برنامه نویسی به یادگیری و همگام شدن با این فناوری‌ها بستگی دارد.

site_banner_programing.jpg

۲- هوش مصنوعی به ابزاری مهم برای برنامه نویسان تبدیل می‌شود، اما جایگزین ابزارهای مهم دیگر نمی‌شود

امروزه، هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر در میان ابزارهای برنامه نویسی جایگاه خود را پیدا کرده است. به عنوان مثال، مایکروسافت در به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ خود یک پلتفرم هوش مصنوعی اضافه کرده است تا هر برنامه نویس که کار آن ساخت برنامه بر روی سیستم عامل است، بتواند از مد‌ل‌های آماده یادگیری ماشین برای ساخت اپلیکیشن، استفاده کند. مدتی پیش نیز، محققان دانشگاه رایس اپلیکیشنی به نام BAYOU را ساختند که از یادگیری عمیق برای عمل به عنوان موتور جستجوی کد نویسی شده استفاده می‌کند و به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد، تا چند کلیدواژه را وارد کرده و کدهایی را در جاوا مشاهده کنند که به انجام در انجام وظایف‌شان کمک می‌کنند.

در آینده شاهد نمونه‌های بیشتری از این اینگونه ابزارهای برنامه نویسی خواهیم بود که خیلی سریع‌تر و بهتر اهداف برنامه نویسان را پیش بینی می‌کنند و باعث می‌شوند که آنها سریع‌تر از این ابزارها برای بیان اهداف خود استفاده کنند. در پایان این ابزارها، باعث خلاصه‌سازی فرآیندهای برنامه‌نویسی می‌شوند. این ابزارها مانند همین هوش مصنوعی که مثال زدیم، روند برنامه نویسی را سریع‌تر می‌کنند و در آینده شاهد این خواهیم بود که برنامه نویسان خیلی سریع‌تر کارهای مربوط به تولید اپلیکیشن را انجام دهند.

با تمام خوبی‌ها و فوایدی که این ابزارها و هوش مصنوعی دارند، اما بعید است که آنها بتوانند جای برنامه نویسان را بگیرند و آنها را از گردونه برنامه نویسی خارج کنند. تمام این ابزارها به عنوان نیروی کمک برای برنامه نویسان عمل می‌کنند و قرار نیست جای آنها را در دنیای تکنولوژی بگیرند. برای انجام کارهای سطح بالا در برنامه نویسی، همیشه نیاز به فناوری‌های جدید است و هوش مصنوعی به عنوان فناوری آینده، می‌تواند بهترین کمک برای برنامه نویسان آینده برای تولید کارهای باکیفیت باشد.

۳- یک زبان برنامه نویسی جهانی بوجود می‌آید

برای بهره‌مندی از مزایای فن آوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، یادگیری برنامه نویسی و انجام آن توسط مبتدیان باید آسان باشد.

زبان برنامه نویسی پایتون که یکی از زبان های برنامه نویسی آینده دار به شمار می‌آید، ممکن است بزرگترین و مهم‌ترین نقش را در میان دیگر زبان‌های برنامه نویسی بازی کند، که به دلیل نوع ساختاری که دارد ممکن است شبیه به زبان انگلیسی باشد، اما استفاده از آنها بسیار ساده‌تر است. اپلیکیشن‌ها با استفاده از بلوک‌های کد برنامه نویسی ساخته می‌شوند، مانند بلوک‌های الفبای چوبی که در زمان کودکی از آنها استفاده می‌کردیم تا آنها را در کنار هم قرار دهیم و یک کلمه را بسازیم. برنامه نویسان قادر خواهند بود، تا بلوک‌های کدی را برای اجرای هر کارکرد مورد نیاز خود، به هم متصل کنند و حتی ممکن است بلوک‌ها نیازی به نوشتن کد به صورت متنی نداشته باشند.

زبان های برنامه نویسی آینده ممکن است شامل تصاویر بصری از تبدیل داده‌ها باشند؛ به عنوان مثال یک برنامه نویس ممکن است تصویر یک تقویم را در اپلیکیشنی قرار دهد و کاربر بتواند با استفاده از آن تاریخ را انتخاب و تعیین کند. حتی برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از برنامه نویسی و بلوک‌های کدی، حالت لمسی در اپلیکیشن ایجاد کنند که به افراد نابینا کمک می‌کند بدون دیدن چیزی، با اپلیکیشن‌ها کار کنند..

زبان‌های برنامه نویسی مهم در آینده نیز جهانی خواهند بود؛ از این رو تمام برنامه نویسان بدون توجه به زبان گفتاری خود می‌توانند از این زبان‌های برنامه نویس استفاده کنند و به راحتی کار خود را پیش ببرند.

۴- هر برنامه نویس نیاز به کار با دیتا دارد

برنامه نویسان در آینده باید مهارت‌های بیشتری، بخصوص در زمینه تحلیل داده‌ها بیاموزند. همه چیز از تجزیه و تحلیل داده‌های آماری گرفته تا تجزیه و تحلیل داده‌های غیرخطی و خطی، تا یادگیری ماشین و حتی هوش مصنوعی، جزء کارهایی است که هر برنامه نویس برای موفق شدن باید آنها را یاد بگیرد. این یادگیری تنها محدود به یادگیری کدنویسی داده نمی‌شود و برنامه نویس، باید نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها و فروش مدل‌های مختلف را بلد باشد.

۵- برنامه نویسان یک اصل اساسی در سیستم آموزش خواهند شد

برای دانشجویان، برنامه نویسی به یک اصل اساسی آموزش در خواندن، نوشتن و حساب و کتاب تبدیل خواهد شد. هر شغل حرفه‌ای در آینده به مهارت در تهیه آنالیز داده برای مجموعه داده‌های بزرگ، یادگیری ماشین و استفاده از شبیه سازی برای کاهش هزینه آزمایش و ساخت نیاز دارد.

توصیه بزرگان و متخصصان این حوزه به علاقه مندان برنامه نویسی این است که در برنامه نویسی سراغ یک زبان برنامه نویسی شی‌گرا مانند پایتون بروند و کار خود را با این زبان‌ها آغاز کنند، تا بتوانند پایه خود را در این حرفه محکم کنند و مفاهیم برنامه نویسی از پایه یاد بگیرند.

توصیه متخصصان برای برنامه نویسانی که در حال حاضر وارد این حرفه شدند یا کار می‌کنند این است که، معماری و ساختار پشت ابزارها و چارچوب‌هایی که استفاده می‌کنید را یاد بگیرید تا بتوانید خیلی راحت‌تر با این زبان‌ها کار کنید و در آنها پیشرفت کنید.

زبان‌های برنامه نویسی مدام در حال تغییر هستند، چارچوب آنها تغییر می‌کند، فروشندگان تغییر می‌کنند، اما این الگوهای مدام توسط افراد بزرگ استفاده شده و خود را با این تغییرات به روز کردند. اگر این موضوع را درک کنید، می‌توانید با بروز فن آوری‌های جدید، تفاوت‌ها را مشاهده کنید و آنچه را که قبلاً در این زمینه انجام می‌دادید را به روز کنید و  از آن استفاده بهینه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.irantalent.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر