موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رسم مربع در متلب

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 06 دی 1400 ساعت 21:12

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نویسنده علیرضا گلمکانی

شماره کلید 102

گزینه ها full_width.png

رسم یک مستطیل دو بعدی با دستور rectangle در متلب

با استفاده از دستور rectangle در متلب، می توانیم یک مستطیل دو بعدی را رسم کنیم. این دستور را به شیوه های مختلفی می توانیم به کار ببریم که در ادامه آنها را توضیح می دهیم.

به کار بردن دستور rectangle بدون هیچ مشخصه ای :

چنانچه دستور rectangle را بدون هیچ مشخصه ای به کار ببریم، آنگاه نرم افزار متلب، یک پنجره نمایش شکل را باز کرده و در آن، یک مستطیل با موقعیت [x,y,w,h]=[0,0,1,1] و میزان انحنای [0,0] را رسم می کند. منظور از موقعیت، در واقع همان مختصات نقطه گوشه پایین سمت چپ از مستطیل و همچنین عرض و ارتفاع مستطیل می باشد که با داشتن آنها، می توانیم مستطیل را رسم کنیم. یعنی منظور از موقعیت [x,y,w,h]=[0,0,1,1] ، این است که مختصات نقطه گوشه پایین سمت چپ از مستطیل به صورت [x,y]=[0,0] ، عرض مستطیل برابر 1 و ارتفاع مستطیل برابر 1 می باشد. متلب این امکان را به وجود آورده است که خطوط مستطیل دارای مقداری انحنا باشند که با همان بردار، میزان انحنا نمایش داده می شود. بنابراین میزان انحنای [0,0] ، یعنی اینکه خطوط مستطیل، هیچ انحنایی نداشته باشند. به مثال زیر توجه کنید :

مثال

نتیجه :

kelidestan-transparent-long.png

رسم یک مستطیل با موقعیت دلخواه ، با دستور rectangle :

اگر بخواهیم مستطیلی با موقعیت دلخواه را رسم کنیم، آنگاه باید دستور rectangle را به صورت rectangle('Position',[x,y,w,h]) به کار ببریم که در آن [x,y] مختصات نقطه گوشه پایین سمت چپ مستطیل ، w برابر عرض مستطیل و h برابر ارتفاع مستطیل می باشد. به مثال زیر توجه کنید :

مثال

rectangle('Position',[1,2,3,2])

نتیجه :

kelidestan-transparent-long.png

انحنا دادن به خطوط مستطیل :

چنانچه بخواهیم خطوط مستطیلی که رسم می شوند، دارای انحنا باشند، باید دستور rectangle را به صورت rectangle('Position',[x,y,w,h],'Curvature',[m,n]) به کار ببریم که در آن بردار [m,n] ، نشان دهنده میزان انحنا می باشد. به مثال زیر توجه کنید :

مثال

rectangle('Position',[1,2,3,2],'Curvature',[0.8,0.8])

نتیجه :

kelidestan-transparent-long.png

کپی برداری از محتوای سایت کلیدستان، ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. (تنها استفاده شخصی کاربر، مجاز است) (کپی برداری توسط سایر وب سایت ها = حرام) (بیشتر بدانید)

گزینه ها full_width.png

به اشتراک گذاری (Share) در شبکه های اجتماعی

نظرات 0 0 0

ارسال نظر جدید (بدون نیاز به عضو بودن در وب سایت)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.kelidestan.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر