موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دانلود آموزش پایتون پیشرفته جادی

دانلود آموزش پایتون پیشرفته جادی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 فروردین 1401 ساعت 01:17

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



جادی به معنای حقیقی کلمه، یک گیک و یک هکر است، البته منظور از هکر، دزدی پسورد و ایمیل مردم نیست! بلکه به معنی عشق به دانستن و عشق به تحقیق درباره خیلی از چیزهایی هست که می‌بینم و می‌شنویم. جادی بیشتر از ۲۰ سال است که به صورت حرفه‌ای برنامه‌نویسی می‌کند و تجربیات زیادی در این زمینه داره و در شرکت‌های بزرگی مثل نوکیا و مبین‌نت تجربه کاری موفق داشته است. کمتر کسی وجود داره که در زمینه فنی مرتبط با وب فعالیت داشته باشد و جادی میرمیرانی را نشناسد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
  • جادی

بعید است کسی در حوزه کامپیوتر فعال باشد و نام جادی را نشنیده باشد. جادی یک انسان پرانرژی و همه‌فن‌حریف است که با برخورداری از علم و تجربه بالا در زمینه برنامه‌نویسی، داده‌کاوی و... فعالیت می‌کند. او کارشناسی برق گرایش مخابرات و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دارد.

این تفاوت و تنوع در زمینه‌های کار او هم به چشم می‌خورد. شاید او را با ویدیوها و پادکست‌های جذاب با موضوعات متفاوت بشناسید و شاید نام او به‌عنوان برنامه‌نویس به گوش شما خورده باشد. جادی بیست سال سابقه برنامه‌نویسی دارد و علاقه اصلی او لینوکس و شبکه است. بخش مهمی از محبوبیت جادی به دوره‌های آموزشی او مربوط می‌شود. او در این دوره‌ها مطالب را به شکلی جذاب و متفاوت ارائه می‌کند. از معروف‌ترین دوره‌های او می‌توان به دوره لینوکس و دوره برنامه‌نویسی پایتون اشاره کرد. 

  • جادی کیست

پاسخ به این سوال کار راحتی نیست. خصوصا وقتی نام او را در گوگل جستجو کنیم و فعالیت‌های گسترده و متنوع او در زمینه‌های مختلف را ببینیم. جادی میرمیرانی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علامه طباطبایی به اتمام رسانید. اما زمینه اصلی کاری او مربوط به علوم و مهندسی کامپیوتر است. او معتقد است نباید در زندگی تک‌بعدی پیش رفت و باید همیشه گزینه‌های زیادی را روی میز داشت. نگاه گذرایی به رزومه جادی به ما نشان می‌دهد که او تا چه حد به این حرف خود پایبند بوده است. جادی علاقه زیادی به نشر دادن اطلاعات و انتقال تجربیات خود به دیگران دارد. با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت می‌توانید پادکست‌ها، ویدیوها و مقالات آموزشی او را در مورد موضوعات مختلف ببینید. 

متد آموزشی جادی چگونه است؟

جادی دانش خود را از تجربه به دست آورده است. او به علاقه‌مندان تازه‌کار برنامه‌نویسی هم توصیه می‌کند، همین امروز زبان مورد نظر را نصب کرده و شروع به گشت‌وگذار و تست آن بپردازند. از نظر جادی برخوردن به مسائل مختلف و پیدا کردن راه‌حل برای آن‌ها بهترین راه یادگیری است. برای همین است که در دوره‌هایش به هیچ کتاب و جزوه‌ای وابسته نیست و پس از ارائه مطالب مستقیم به سراغ حل مثال‌های عملی و تمرین‌های تعاملی می‌رود.

  • دوره آموزش پایتون جادی


زبان برنامه‌نویسی پایتون در دنیای امروز به یکی از بهترین و محبوب‌ترین زبان‌ها تبدیل شده است. این زبان می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از داده‌کاوی تا برنامه‌نویسی وب کاربرد داشته باشد. کتابخانه‌های گسترده و متنوع پایتون به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند که در زمینه‌های مختلف علوم کامپیوتر و داده فعالیت کند.  به همین دلیل دوره‌های پایتون علاقه‌مندان پرشماری دارند.

در حال حاضر با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید ده‌ها دوره پایتون مختلف پیدا کنید. اما دوره آموزش پایتون جادی با دوره‌های دیگر متفاوت است. چرا که جادی حدود 20 سال تجربه در زمینه برنامه‌نویسی دارد. همچنین با سر زدن به وبلاگ و صفحات شبکه‌های اجتماعی او، می‌توانید توانایی بالای او در برقراری ارتباط و انتقال مطالب را ببینید. این‌ها را اضافه کنید به تمرین‌های تعاملی و پروژه‌های واقعی که فهم شما را از مطالب عمیق‌تر کرده و شما را برای حضور در بازار کار و حل مسائل واقعی آماده می‌کنند. تمام کسانی که علاقه‌مند به یادگیری پایتون هستند، می‌توانند از این دوره استفاده کنند. سرفصل‌های این دوره عبارتند از:

  • فصل اول: برنامه‌نویسی پایتون
  • فصل دوم: حلقه های تکرار و تابع در پایتون
  • فصل سوم: ساختارهای داده در پایتون
  • فصل چهارم: کتابخانه ها در پایتون
  • فصل پنجم: کار با فایل در پایتون
  • فصل ششم: پروژه پایان دوره

دوره پایتون پیشرفته جادی

در این دوره مباحث آموزشی دوره مقدماتی ادامه پیدا کرده و مباحثی مثل شی‌گرایی در پایتون مورد بررسی قرار می‌گیرند. با شرکت در این دوره می‌توانید بخش‌های مهمی از برنامه‌نویسی پیشرفته پایتون مثل کار با دیتابیس و Web Scraping را یاد بگیرید و به یک برنامه‌نویس وب تبدیل شوید. همچنین در این دوره کار با وب‌سرویس یا API از طریق پایتون به شما آموزش داده می‌شود؛ تکنیکی که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین ترندهای دنیای برنامه‌نویسی است.

  • دوره Lpic جادی

آموزش‌های جادی زمینه‌های مختلفی را در میان علوم کامپیوتر در بر می‌گیرند. یکی از این زمینه‌ها مدیر سیستمی لینوکس یا lpic است. این دوره برای تمام کسانی که علاقه یا نیاز به کار با سرور یا مدیریت سیستم از طریق لینوکس دارند کاربردی خواهد بود. جادی lpic را با روشی نوین آموزش داده و شما را آماده شرکت در آزمون‌های lpic101 و lpic102 خواهد کرد. برای دانلود lpic1 جادی روی این لینک کلیک کنید. 

  • دوره آموزش لینوکس جادی

جادی به لینوکس علاقه ویژه‌ای دارد. به گفته خودش لینوکس سیستم‌عاملی است که به کاربرانش اجازه می‌دهد خیلی مستقیم‌تر به اینترنت متصل شوند. جادی می‌گوید «تقریبا تمام اینترنتی که می‌شناسیم و تمام سرویس‌های مهم دنیا بر پایه لینوکس کار می‌کنند. کسی که به لینوکس مسلط باشد، درک دقیق‌تری از ساختار کاری اینترنت دارد» و اضافه می‌کند «یادگیری سیستم‌عاملی که همه سوپرکامپیوترهای دنیا و بخش عظیمی از اینترنت روی آن کار می‌کنند بدون شک برای مهندس کامپیوتر مفید است».

او همچنین به تمام علاقه‌مندان لینوکس توصیه می‌کند بدون اتلاف وقت آن را نصب کرده و شروع به تست کردن قابلیت‌های آن و پیدا کردن راه حل کنند. در وبلاگ جادی (منوی سمت چپ) می‌توانید از بخش «راهنماهای شروع» شیوه نصب و راه‌اندازی لینوکس را ببینید. مطالب آموزشی به‌همراه تمرینات تعاملی و پروژه‌های عملی در دوره لینوکس جادی مکتب‌خونه به شما ارائه خواهد شد.

  • دوره آموزش گیت هاب جادی

GIT ابزاری است که کار با آن یک مهارت مهم برای برنامه‌نویسان امروزی به حساب می‌آید. در دوره آموزش گیت جادی ابتدا مفهوم گیت به عنوان سیستم کنترل نسخه مورد بررسی قرار گرفته و سپس طرز کار با دو گیت معروف یعنی گیت‌هاب و گیت لب به شما آموزش داده می‌شود. کارهایی از قبیل ساخت انشعاب یا شاخه، ادغام چند تکه کد، مشارکت در یک پروژه متن باز و تمام مباحثی که تسلط شما را به کار با گیت بهبود خواهند بخشید. 

  • دوره آموزش جنگو جادی

جنگو یک فریم‌ورک یا چارچوب محبوب برای توسعه نرم‌افزارهای تحت وب (Web Application) است. در حال حاضر بسیاری از برندهای دیجیتال به توسعه نرم‌افزار تحت وب نیاز داشته و تقاضای بالایی برای آن در بازار کار وجود دارد. برای همین شرکت در دوره آموزش جنگو جادی و تسلط به مواردی مثل اصول معماری، چارچوب برنامه‌نویسی وب و نصب و راه‌اندازی ابزارهای جنگو به شما کمک می‌کند در راه رسیدن به یک شغل مناسب قدم بردارید. 

  • دوره بلاک چین و بیت کوین جادی

جادی بیت کوین و بلاک چین را به طور کامل در این دوره آموزش می‌دهد. مهم‌ترین امتیاز این دوره، تدریس مباحث مربوط به بلاکچین و بیت کوین بر اساس سرفصل‌های دانشگاه پرینستون است. در این دوره بلاک چین از نظر فنی و تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و تکنولوژی پشت بیت کوین به شما معرفی می‌شود. خود جادی می‌گوید هدف این دوره پول درآوردن نیست بلکه آشنایی با تکنولوژی است. 

  • شخصیت جادی چگونه است؟

شخصیت جادی را شاید بتوانید از چهره همیشه خندان او تشخیص دهید. در بسیاری از جاها او خود را «برنامه‌نویس خوشحال، هکر خندون» معرفی می‌کند. او نه تنها خود شخصیتی آزاد، رها و مثبت‌اندیش دارد بلکه معمولا مخاطبانش را هم به این سبک زندگی دعوت می‌کند. شاید مهم‌ترین علت شاد بودن و رضایت از زندگی او این است که وقتش را صرف کاری می‌کند که از آن لذت می‌برد. به گفته خودش، او همیشه خوشحال است. و اگر تنها یک توصیه بخواهد به انسان‌ها بکند، آن این است که «آدم‌ها باید روی چیزهایی کار کنند که از آن لذت می‌برند و با حوصله به پیش بروند. آن‌ها نباید سعی کنند که یک‌باره به پله آخر بپرند و از همه مهم‌تر اینکه شاد باشند». 

  • چرا جادی وارد دنیای برنامه‌نویسی شد؟

جادی علت ورود خود به دنیای برنامه‌نویسی را خانواده و علاقه شخصی می‌داند. او از بچگی با کامپیوترها بزرگ شده است. او در خاطراتش تعریف می‌کند که ایده استفاده از کامپیوترها توسط یکی از اعضای فامیل مطرح شده است. بدین ترتیب او در 6 سالگی صاحب اولین کامیپوتر قابل برنامه‌نویسی شده است. از او از همان ابتدا تا دوران راهنمایی با زبان C# کار می‌کرده و این کار به یک فعالیت لذت‌بخش برای او تبدیل شده بوده است. دوران دبیرستان جادی با ورود اولین شبکه‌های کامپیوتر به ایران همزمان بوده است. بنابراین او در این دوران با گروهی از آدم‌های مشابه آشنا شده و اینگونه وارد دنیای لینوکس می‌شود.

  • ارتباط جادی با جامعه شناسی چیست

امیرعماد میرمیرانی، با نام مستعار جادی، فوق لیسانس خود را در رشته جامعه شناسی گذرانده است. او همیشه از اینکه یک فرد صرفا فنی دیده شود، گریزان بوده است. از نظر او اهمیت بحث‌های فلسفی، انسانی، اجتماعی و غیره دست کمی از بحث‌های فنی ندارند، چه بسا که بسیار پراهمیت‌تر هم می‌توانند باشند. جادی معتقد است بحث‌های فنی را می‌توان در هر کتابی یافت و همواره یک جواب درست برای آن‌ها وجود دارد. اما دیدگاه انسان دقیقا همان چیزی است که زندگی او را تعیین می‌کند. به همین دلیل است که او علاوه بر برنامه‌نویسی، در حوزه جامعه شناسی هم فعالیت داشته و خود را جامعه شناس معرفی می‌کند.

  • جادی چه کتاب‌ها و مقالاتی را منتشر کرده است

جادی میرمیرانی مقالات زیادی را در حوزه برنامه‌نویسی، فناوری اطلاعات، مخابرات و به طور کلی تکنولوژی‌های روز دنیا در صفحات مختلف خود منتشر کرده است. او همچنین کتابی تحت عنوان «فقط برای تفریح: داستان یک انقلاب اتفاقی» اثر لینوس توروالدز ترجمه کرده است. لینوس توروالدز خالق هسته لینوکس است. در این کتاب می‌توانید با زندگی این شخص مهم آشنا شوید. به علاوه، داستان نوشته شدن لینوکس و همچنین نظرات لینوس درمورد جنبش نرم‌افزار آزاد را می‌توانید بخوانید. ترجمه شیوای جادی محتوای جذاب کتاب را دلنشین‌تر کرده است؛ به گونه‌ای که ممکن است تا وقتی کتاب را تمام نکرده‌اید، از آن نتوانید دست بکشید.

کتاب دیگری که جدیدا جادی آن را ترجمه و در اینترنت منتشر کرده است، «اسنو کرش» نام دارد. البته هنوز نسخه چاپی یا ایبوک آن آماده نشده است. از نظر جادی، اسنو کرش یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها در تاریخ کتاب‌های آینده‌نگر است که مفاهیم زیادی را به درستی پیش‌بینی کرده و ژانر پست سایبرپانک آن جذابیت‌های زیادی به داستان افزوده است.

  • پادکست جادی

جادی پادکست خود را تحت عنوان «رادیو گیک» در پلتفرم‌های از سال 91  مختلف منتشر می‌کند. او در این پادکست به مسائل مختلف مربوط به تکنولوژی و فناوری از سراسر دنیا می‌پردازد. کانال تلگرام رادیو گیک در حال حاضر بیش از 16 هزار دنبال ‌کننده دارد. 

جادی به عنوان یک گیک واقعی و آزاد که اتفاقا دیدگاه زیبایی به زندگی و جامعه دارد، پادکست‌هایی در ارتباط با تکنولوژی منتشر می‌کند. جادی معتقد است رادیو گیک یک ایستگاه رادیویی نیست؛ بلکه یک حرکتگاه رادیویی است. این رادیو برای کسانی مناسب است که به تکنولوژی فراتر از سیستم‌های مد روز و قیمت آن‌ها می‌نگرند و در این میان، دغدغه‌های جامعه برایشان اهمیت بیشتری دارد. شعار جادی در این مورد این است: «رادیو گیک برای گیک‌های سرگردان در تقاطع جامعه و تکنولوژی. :) »

  • نظر جادی در مورد شروع برنامه‌نویسی چیست

اول از همه باید بگوییم هیچ‌گاه برنامه نوشتن به یک زبان خاص را با یاد گرفتن برنامه‌نویسی اشتباه نگیرید. این اشتباهی است که اکثر برنامه‌نویس‌های تازه‌کار مرتکب آن می‌شوند. جادی معتقد است که او برنامه‌نویسی را بلد است و در نتیجه اینکه به چه زبانی می‌نویسد، اهمیتی ندارد.

همانطور که گفتیم جادی اصل زندگی را لذت و خوشحالی می‌داند. بنابراین او توصیه می‌کند از پایه و با حوصله شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کنید و چیزی را انتخاب کنید از آن لذت ببرید. بعد از اینکه کمی پیش رفتید، می‌توانید شروع به خواندن سورس پروژه‌های آزاد کنید. حتی از یک جایی به بعد می‌توانید در انجام آن پروژه مشارت کنید. بدین ترتیب هم می‌توانید مهارت‌های ارتباطی خود را افزایش دهید و هم با دیدن نمونه کارهای خوب، خوب کار کردن را می‌آموزید. این روند در نهایت یک رزومه پربار را برایتان به ارمغان می‌آورد.

جادی معتقد است که اگر می‌خواهید به یک برنامه‌نویس شناس تبدیل شوید، باید مشارکت کنید. مطالبی که یاد می‌گیرید را به دیگران آموزش دهید. تغییرات مثبتی در کدهای دیگران انجام دهید، باگ‌ها را حل کنید و تا جایی که می‌توانید به جامعه چیزهای مفید تحویل دهید. بدین ترتیب علاوه‌بر اینکه شناخته می‌شوید، تجربه‌های بسیار خوبی هم در این زمینه کسب می‌کنید.

اطلاعات بیشتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: maktabkhooneh.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر