موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

ربات حضور و غیاب در شاد

ربات حضور و غیاب در شاد

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 12 اسفند 1400 ساعت 09:02

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

t-e1601499981504.png

t-e1601499981504.pngمدیریت حضور و غیاب و ثبت برنامه درسی در شاد

در این کلیپ نحوه استفاده از ربات مدیریت حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد و روش ثبت برنامه درسی در این بات آموزش داده می شود. همچنین چگونگی استفاده از نظرسنجی در گروه کلاسی برای حضور و غیاب نشان داده می شود.

همان طور که می دانید یکی از امکانات جدید شبکه شاد در سال 99 حضور و غیاب دانش آموزان است. این، قابلیت جدیدی است که تشکیل کلاس مجازی را بیش از پیش به کلاس فیزیکی شبیه می کند.

در این ویدئوی آموزشی که توسط خانم مهسا حاتمی ساخته شده است، تنظیمات اولیه ای که باید توسط معلم برای حضور و غیاب دانش آموزان انجام شود، شامل ثبت برنامه درسی و تعیین روزها و ساعت های تشکیل کلاس برای هر کدام از دروس، آموزش داده شده است.

همچنین روش دیگری برای حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد معرفی شده است. در این روش با ایجاد یک نظرسنجی با یک سؤال دو گزینه ای، از دانش آموزان حاضر در گروه کلاسی خواسته می شود یکی از گزینه ها را پاسخ داده و به این شکل، معلم از اسامی دانش آموزانی که در حال مشاهده مطالب گروه هستند باخبر می شود.

لازم به ذکر است همانند بیشتر امکانات نسخه جدید برنامه شاد (مانند آزمون آنلاین و ارسال و دریافت تکالیف دانش آموزان) ، فرایندهای مدیریت حضور و غیاب دانش آموزان با استفاده از بات پیام رسان شاد استفاده می شود.

ضمناً در حال حاضر و با توجه به اینکه بسیاری از قابلیت های جدید موجود در نسخه اندروید شاد در نسخه تحت وب برای کامپیوترها و گوشی های آیفون هنوز پیاده سازی نشده، برای استفاده از مدیریت حضور و غیاب نیز باید از اپلیکیشن اندروید شاد استفاده کرد.

منبع کلیپ: سایت وزارت آموزش و پرورش

راهبری نوشته‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: hamgam-medu.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر