موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش جاوا اسکریپت مقدماتی

آموزش جاوا اسکریپت مقدماتی

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 11 اسفند 1399 ساعت 19:10

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

1

FVJS94062-svg.svg

آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript)

امروزه به دلیل آن که ارتباطات فضای مجازی رونق زیادی یافته است طراحی یک سایت به شکل مناسب و مورد پسند کاربران متفاوت اهمیت بالایی یافته است. به همین جهت صاحبان سرمایه و کار برای رونق کار خود به دنبال طراحان حرفه ای برای طراحی سایتی مناسب و کارآمد هستند. لذا یادگیری روش های مناسب و به روز طراحی سایت مورد توجه بسیاری از علاقه مندان و کارجویان قرار گرفته است. جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی مفسری در سمت کلاینت است که می توان بوسیله آن عناصر HTML موجود در صفحه وب و مقادیر CSS آن ها را تغییر داد و نیز ابزاری برای اعتبارسنجی داده ها است.

مدرس: محمد عبداللهی مدت زمان آموزش: ۹ ساعت و ۸ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

2

FVJQ9407-svg.svg

آموزش کاربردی برنامه نویسی وب با جی کوئری

یک صفحه وب که به صورت حرفه ای طراحی شده باشد دارای دو بخش کلی Client و Server است. بخش کلاینت شامل سه قسمت طراحی ساختار (HTML)، رنگ و لعاب (CSS) و منطق (JavaScript) است. کار با JavaScript کمی دشوار است چرا که اولا بر روی همه مرورگرها به یک شکل اجرا نشده و ثانیا منجر به تولید کدهای پیچیده و طولانی می شود و دادن جلوه های ویژه به عناصر صفحه وب را با دشواری همراه می کند.

مدرس: محمد عبداللهی مدت زمان آموزش: ۶ ساعت و ۵۶ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

3

FVWEB9608-svg.svg

آموزش کاربردی HTML5 - CSS3 - jQuery در طراحی وب - بخش اول

هدف از این فرادرس، چگونگی استفاده طراحان وب به صورت کاربردی از این سه تکنولوژی وب برای طراحی صفحات و تعاملی نمودن آن ها می باشد. اهمیت این فرادرس از این بابت است که باعث آموزش کاربردی افراد می شود و نحوه کارکرد مقدمات را می توانند در عمل مشاهده کنند و در پروژه های خود به کار گیرند. این فرادرس برای طراحان وب ضروری است، زیرا به وسیله آن یاد می گیرند که چگونه اجزای یک وب سایت را اعم از اسلایدر، تب، رویدادهای اسکرول و … ایجاد کنند. در واقع این فرادرس ساخت اجزایی را مورد هدف قرار می دهد که دانشجویان در اکثر سایت های مدرن آن ها را می بینند و از نحوه ایجاد آن ها اطلاعی ندارند.

مدرس: سید مجتبی حیات الغیب مدت زمان آموزش: ۵ ساعت و ۳۲ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

4

FVRENT9704-svg.svg

آموزش مقدماتی فریمورک React Native برای طراحی نرم افزارهای اندروید و iOS با زبان جاوا اسکریپت

امروزه با پیشرفت تلفن های هوشمند و همه گیر شدن آن ها، نیاز به اپلیکیشن این گوشی ها (React Native) در همه حوزه ها به شدت احساس می شود و به همین دلیل بازار گرمی را در این حوزه به راه انداخته است، بنابراین تسلط به نوشتن اپلیکیشن های موبایل می تواند درآمد زیادی را برای شما به ارمغان آورد. در سال های اخیر با نوشتن فریم ورک های گوناگون برای جاوا اسکریپت (JavaScript)، این زبان جای خود را در بین بهترین زبان های برنامه نویسی باز کرده است. فریم ورک جدید از جاوا اسکریپت که توسط فیس بوک ارائه شد، ری اکت نیتیو (React Native) است.

مدرس: فرشید کرمی مدت زمان آموزش: ۹ ساعت و ۳۱ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

5

FVJS9609-svg.svg

آموزش JavaScript ES6 (جاوا اسکریپت)

با آمدن استاندارد ES6، دنیای وب کلاینت (Web Client) به شدت دچار تغییر شد و بیشتر فریمورک های جاوا اسکریپت، خود را با این تغییر هماهنگ کردند. با توجه به این که یک متخصص وب Front end باید مسلط به فریمورک های جاوا اسکریپت باشد و یادگیری فریمورک های جاوا اسکریپت، بدون یادگیری پیش نیاز آن ها یعنی ES6، عملا غیرممکن است. در این فرادرس، ما به بررسی قابلیت ها و تغییرات ES6 در جاوا اسکریپت خواهیم پرداخت.

مدرس: سید رضا هاشمیان مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۹ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

6

fvwb9502-svg.svg

آموزش مقدماتی AngularJS برای ساخت اپلیکیشن های تک صفحه ای

AngularJS یک فریم ورک محصول شرکت Google است که ساخت اپلیکیشن های تک صفحه مانند Gamil را برای ما ممکن می سازد. در حال حاضر سرویس "بام" بانک ملی ایران و چندین سایت پر بازدید ایرانی از این ابزار قدرتمند برای سرویس دهی به کاربرانشان استفاده می کنند و این موضوع قدرت و ضریب نفوذ AngularJS را نشان می دهد چرا که AngularJS تجربه بسیاری دلچسبی را برای کاربران نهایی به ارمغان می آورد. در این فرادرس از ساختار فریم ورک تا دیباگ کردن با استفاده از Dump به صورت کامل آموزش داده می شود.

مدرس: منصور کلاگر مدت زمان آموزش: ۶ ساعت و ۲۲ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

7

FVJS9608-svg.svg

آموزش فریمورک Kendo UI برای طراحی سایت

برای توسعه وب، طراحان نیاز به انواع کتابخانه های جاوا اسکریپتی جهت ایجاد طراحی پویا و کاربر پسند دارند. فریمورک Kendo UI جاوا اسکریپتی که با JavaScript ،HTML5 ،CSS3 ،jQuery کار می کند، می تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از کتابخانه های جاوا اسکریپتی باشد. از ویژگی های مثبت فریمورک Kendo UI می توان به سرعت بالا، سازگاری با همه مرورگرها و واکنش گرا بودن آن، نداشتن مشکل عدم سازگاری میان کتابخانه ها می باشد. هدف از این فرادرس ارائه روشی برای یادگیری کامپوننت های متفاوت جاوا اسکریپت که برای طراحان وب بسیار حائز اهمیت است، می باشد. ما کامپوننت های موجود در این فریمورک محبوب را به صورت عملی و کاملا کاربردی جهت طراحی و ایجاد یک سایت پویا و کاربر پسند مورد استفاده قرار می دهیم و گزینه های لازم جهت سفارشی کردن آن ها را نیز بیان می کنیم.

مدرس: زهرا داودی مدت زمان آموزش: ۵ ساعت و ۲ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

8

FVWEB9904-svg.svg

آموزش کاربردی HTML5, CSS3, jQuery در طراحی وب - بخش دوم

آموزش های مقدماتی تکنولوژی های مختلف برنامه نویسی تحت وب فراوان یافت می شوند و تعداد بسیار کمی از این آموزش ها به صورت کاربردی به این تکنولوژی ها می پردازند. به همین منظور، برای استفاده کاربردی از سه تکنولوژی HTML5 ,CSS3 و jQuery آموزشی را تهیه کردیم تا کاربرد این سه تکنولوژی وب را به صورت عملی تدریس نموده و زمینه استفاده کاربردی از مقدمات را فراهم نماییم. بخش یکم آموزش نیز بر همین مبنا پایه ریزی شده بود و مثال های متنوعی در آن ارائه شده بود. در این قسمت، مثال های متنوع تری را ارائه می کنیم تا تسلط شما بر استفاده کاربردی از این سه تکنولوژی افزایش یابد.

مدرس: سید مجتبی حیات الغیب مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۵۰ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

9

FVBMI9909-svg.svg

آموزش پروژه محور React-Native - طراحی اپلیکیشن محاسبه گر BMI

هدف از این فرادرس، ساخت اپلیکیشن محاسبه‌گر (BMI (Body Mass Index در زمان بسیار کوتاه است. در پایان این آموزش شما اپلیکیشنی دارید که می‌توانید در استورهای (Store) مختلف آپلود ‌کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. پشتیبانی قوی، عملکرد بالا، کامیونیتی (Community) بزرگ و سرعت پیشرفت خارق‌العاده React Native، نشان‌دهنده این است که تا چند سال دیگر بخش عمده‌ای از اپلیکیشن‌های موبایل با استفاده از آن ساخته می‌شوند.

مدرس: مهدی محمدی حسین آباد مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۸ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

10

FVRDX9805-svg.svg

آموزش کتابخانه Redux در جاوا اسکریپت برای مدیریت وضعیت برنامه ها

ما در این آموزش از Redux به عنوان یک جریان داده‌ای در بستر ReactJS استفاده کرده و به بررسی مباحث آن می‌پردازیم. این آموزش به طور خاص برای کسانی ساخته شده است که می‌خواهند بدانند Redux چیست و با مثال‌های مختلف در فریم‌ورک، با نحوه کار آن آشنا شوند. بنابراین برای درک بهتر مباحث Redux و مثال‌های ذکر شده، دانش نسبی در ReactJS ضروری است که در درس‌های ابتدایی آموزش به صورت خلاصه به آن پرداخته شده است. Redux یک Container قابل پیش بینی برای برنامه‌های جاوا اسکریپت است. وقتی برنامه‌ها بزرگ می‌شوند و به سرعت رشد می‌کنند، نگهداری آن‌ها کار بسیار دشواری می‌شود، اما با Redux می‌توان این کار را به بهترین نحو ممکن انجام داد.

مدرس: محمد دفاعی مدت زمان آموزش: ۴ ساعت و ۴۶ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: faradars.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر