موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سورس کد یک سایت ساده به زبان php

سورس کد یک سایت ساده به زبان php

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 13 دی 1400 ساعت 14:47

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آیا دوست دارید یاد بگیرید که چگونه یک وب سایت پایه را ایجاد کنید؟ ممکن است زمانی با HTML شروع کرده باشید، اما این روزها بهترین راه حل PHP است. در حالی که برای شروع کار به دانش پایه ای از HTML نیاز دارید ، PHP یک انتخاب مناسب برای ساخت وب سایت های پویا و استاتیک است. برای یادگیری PHP بهترین راه شروع به ساخت یک وب سایت ساده است.

img10b.jpg

چرا PHP را برای توسعه وب سایت انتخاب می کنید؟

در این سال ها گزینه های مختلفی برای توسعه وب در دسترس بوده است. این کار با HTML ساده، سپس HTML با CSS توکار یا ارجاع به فایل های CSS آغاز شد. با این حال وقتی وب سایت های پویا به وجود آمدند، دو انتخاب اصلی وجود داشت: ASP (که بعدا ASP.NET شد) و در نهایت PHP.

با وجود اینکه این دو همیشه رقیب یکدیگر بوده اند اما طبق آمار و ارقام PHP بسیار محبوب تر است و تقریباً 82 درصد وب سایت ها از آن به عنوان یک زبان برنامه نویسی سمت سرور استفاده می کنند. این مقدار برای ASP حدود 16 درصد بوده است. البته در حال حاضر نسخه های قدرتمندی از Asp.net منتشر شده اند که متن باز هستند.

PHP مخفف Hypertext Preprocessor است و در این سال ها توفیقات بیشتری داشته است، البته این موفقیت به لطف ادغام ساده تر این زبان با لینوکس بوده است و از آنجایی که سیستم عامل های متن باز بر روی اکثر سرورهای وب اجرا می شود نباید این محبوبیت شگفت انگیز باشد.

چه چیز هایی برای ساخت یک وب سایت PHP نیاز دارید؟

قبل از شروع، حتماً ویرایشگری ساده یا محیط توسعه ای را برای PHP نصب کنید. می توانید برنامه نویسی PHP را با ابزاری بسیار ساده مانند Notepad در ویندوز شروع کنید. البته استفاده از ++Notepad به عنوانی ابزاری پیشرفته تر خالی از لطف نیست. با این حال باید به یاد داشته باشید محیط های قدرتمندی در دنیای برنامه نویسی وجود دارند که بعدها برای توسعه میتوانید از آنها استفاده کنید.

همچنین باید یک وب سرور PHP برای بارگذاری فایل های خود داشته باشید. این وب سرور ممکن است یک سرور از راه دور یا یک رایانه ای محلی با ابزارهای LAMP  یعنی (Linux ، Apache ، MySQL ، PHP) یا WAMP با ابزارهای (Windows ، Apache ، MySQL ، PHP) باشد. در آخر برای بارگذاری فایل های خود در وب سرور به یک برنامه FTP نیاز دارید.

شروع به کار با PHP : بررسی قواعد نوشتاری

قواعد نوشتاری PHP از مجموعه ای از براکت های زاویه دار استفاده می کند و عبارت هایی که داخل آن نوشته میشوند با علامت سمی کالن پایان می یابند :

<?php [CODE…CODE]; ?>

از نقطه نظر صفحات وب ، تقریباً هر نوع استفاده از PHP به عبارت echo متکی است. این عبارت به مرورگر دستور می دهد تا متن و محتوا در دابل کوتیشن ها را در مرورگر بارگذاری کند :

<?php echo "<p>Hello World!</p>"; ?>

توجه داشته باشید که عناصر HTML نیز در دابل کوتیشن ها درج شده اند. خروجی کد بالا معمولا به شکل زیر ظاهر میشود :
muo-programming-php-hello-world.png

ساخت یک وب سایت : ساختار

فرقی نمیکند که با چه کدی وب سایت خود را می نویسید ، باید قبل از ادامه کار ساختار وب سایت را بدانید. در این آموزش نحوه ایجاد یک صفحه وب با استفاده از فایل های قابل استفاده مجدد PHP به شما نشان داده خواهد شد. این فایل ها ممکن است برای ساختن صفحات اضافی استفاده شود، یا ممکن است شما یک رویکرد متفاوت را انتخاب کنید.

با هر شکل و روشی که قرار است وب سایت خود را طراحی کنید ، زمانی را برای کشیدن طرح آن بر روی کاغذ اختصاص دهید. بعدا می توانید به این طرح مراجعه کنید، شاید برای بررسی محتوای مورد نظر یا نحوه پیوند دادن میان صفحات وب سایت. مثال ما در مورد یک صفحه اصلی بوده که شامل اطلاعات بیوگرافی و برخی تصاویر است.

برای این وب سایت ساده باید یک صفحه PHP واحد ایجاد کرده که محتوای آن از سه صفحه HTML تامین میشود. فایل index.php که ایجاد می کنید سپس با تنظیم کلمات و تصاویر از فایل های HTML اصلی ویرایش می شود. نمونه کدهایی که در زیر نشان داده شده است تصویر هستند. کدهای اصلی را میتوانید در مخزن GitHub من در اینجا پیدا کنید.

راه اندازی وب سایت : هدر PHP

برای شروع کار با وب سایت خود، باید سه صفحه وب ایجاد کنید. این صفحات بر پایه ساختار اصلی صفحات HTML مانند body، header و footer استوار هستند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، header شامل اطلاعات عنوان می باشد، با این حال همچنین میتواند شامل اطلاعاتی در مورد مرورگر ، مانند استاندارد HTML ایی که در حال استفاده است باشد.

با ایجاد فایلی به نام header.html شروع کنید و سپس اطلاعات لازم را به header اضافه کنید :
muo-programming-php-header.png
برای این مثال  از یک فایل پایه CSS استفاده کرده ایم و همانطور که مشخص است در تصویر بالا به آن ارجاع داده ایم. هنگامی که صفحه در مرورگر شما بارگذاری می شود این فایل فراخوانی می شود و فونت و طرح مورد نظر را اعمال میکند.

محتوا را در body صفحه وب PHP خود قرار دهید

هر صفحه وب شامل بخشی برای محتوای اصلی است که با نام "body " شناخته می شود. این بخشی از صفحه ای است که شما به عنوان کاربر آن را مطالعه میکنید می خوانید . کدی که در زیر آمده است در این بخش قرار میگیرد.
muo-programming-php-body.png
فایلی به نام body.html ایجاد کنید و اطلاعات مورد نظر خود را در صفحه اضافه کنید. من جزئیات زندگی نامه خود را درج کرده ام، اما شما می توانید هر آنچه را دوست دارید اضافه کنید.

از صفحه footer یا همان پانوشت در صفحه وب خود استفاده کنید

بخش footer قسمت بعدی است که باید به آن توجه داشته باشید. فایلی را با عنوان footer.html ایجاد کنید و  مطالبی را به آن اضافه کنید. این اطلاعات می تواند مربوط به حق نسخه برداری یا شاید برخی پیوندهای مفید برای کسی که از صفحه شما بازدید می کند، باشد.این بخش میتواند به شکلی که در زیر آمده است، باشد :

muo-programming-php-footer.png

فایل هایی که ایجاد کرده اید را در کنار هم قرار دهید

با سه فایل HTML جداگانه ای که ایجاد کرده اید اکنون می توانید از دستور echo برای کامپایل آنها در یک صفحه استفاده کنید. یک فایل PHP جدید با نام index.php با سه خط زیر ایجاد کنید:

<?php echo file_get_contents("html/header.html"); ?>

<?php echo file_get_contents("html/body.html"); ?>

<?php echo file_get_contents("html/footer.html"); ?>


فایل بالا را ذخیره سازی کرده و سپس در سرور خود ذخیره سازی کنید، و سپس در مرورگر به آن رجوع کنید. شما باید صفحه وب تکمیل شده را در مرورگر خود مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که فایل PHP واقعی که در مرورگر خود باز کرده اید ، فقط از سه خط تشکیل شده است. در آخر میتوانید کد PHP زیر را نیز به فایل خود اضافه کنید :

عبارت تولید شده توسط کد بالا در زیر footer در صفحه قرار میگیرد.

<p>Copyright © CM Cawley <?php echo date("Y"); ?></p>

آیا PHP بهترین انتخاب برای ساخت یک وب سایت است؟

همانطور که ممکن است تاکنون متوجه شده باشید ، PHP تنها راه توسعه وب سایت ها نیست. چارچوب های زیادی برای تولید وب سایت های پویا و پایگاه داده محور وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. در کنار آنها محیط های توسعه قدرتمندی مانند Adobe Dreamweaver و ویژوال استادیو نیز وجود دارند که کار برنامه نویسی را بسیار ساده تر میکنند.

با این حال اگر به دنبال شروع کار به عنوان توسعه دهنده وب هستید ، هوشمندانه است که اصول اولیه را یاد بگیرید. اگر بلوک اصلی های ساخت وب سایت مانند HTML، CSS و PHP را درک کرده باشید ، در مسیر موفقیت قرار دارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: learnsource.net



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر