موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بهترین زبان برای بازی سازی

بهترین زبان برای بازی سازی

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 10 اسفند 1399 ساعت 22:06

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سلب مسئولیت: ویجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آیا تا به حال به این فکر کردید که برنامه نویس و توسعه دهنده بازی شوید؟ آیا دوست دارید تا در این حوزه به موفقیت برسید؟ اگر جواب شما برای دو سؤال بالا مثبت است، این مقاله حاوی اطلاعاتی است که برای موفق شدن باید آنها را بدانید. اگر قصد دارید تا بازی طراحی کنید که نظر همه را جلب کند و همه از آن یاد کنند، باید در این مقاله به دنبال بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی بازی باشید و یادگیری آنها را در برنامه خود قرار دهید.

در حالی که تا به امروز هزاران زبان برنامه نویسی معرفی شده است و هر کدام کارایی خاص خود را دارند، اما برنامه نویسان بازی باید سراغ دسته خاصی از آنها بروند. البته که برای استخدام شدن به عنوان برنامه نویس بهتر است که به خوبی با زبان‌های برتر و آینده‌دار برنامه نویسی آشنا شوید و آنها را یاد بگیرید، اما اگر قصد شما تنها طراحی بازی است سراغ این موارد بروید. این مقاله را با دقت بخوانید و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و در نهایت بازی خود را طراحی کنید.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی بازی

مطمئنا شما در برنامه نویسی مهارت دارید که طراحی بازی علاقه‌مند شدید. در این حالت، غیر از مهارت کدنویسی باید بتوانید از مهارت انتخاب خود نیز استفاده کنید و سراغ بهترین‌ها بروید که بهترین بازی‌ها را بسازید.

بسیاری از برنامه نویسان بازی به شما می‌گویند سراغ یادگیری C ++ بروید، اما این فقط یکی از بسیاری از پاسخ‌های ممکن است. بهترین پاسخ این است که “بهترین زبان برای پلتفرم مورد نظر خود” یا “زبانی که استودیوی ساخت بازی شما بیشترین استفاده از آن را می‌کند”، را انتخاب کنید.

  1. ++ C

از آنجایی که C ++ یک زبان سطح بالا و بر پایه برنامه نویسی شی گرا است، بهتر است آن را یاد بگیرید. بهتر است بدانید که این زبان برای ساخت بزرگ‌ترین کنسول و بازی‌های ویندوز استفاده شده است. 

اما برای طراحی بازی‌های بزرگ در شرکت‌های بزرگ بازی سازی، دانستن C ++ بسیار مهم است. کار با این زبان برنامه نویسی گیم سریع است، مؤلفه‌های بسیار قوی در کدنویسی دارد و شما کنترل زیادی بر مدیریت حافظه خواهید داشت. این زبان برنامه نویسی دارای کتابخانه‌ای گسترده‌ای است که برای طراحی و ساخت گرافیک‌های پیچیده بسیار مفید هستند. مقالات و اطلاعات بسیار زیادی در اختیار شما است که می‌توانید خودتان این زبان را بیاموزید، زیرا این زبان ده‌ها سال است که زبان برنامه نویسان منتخب است و برای رسیدن به پاسخ سؤالات خود نیز می‌توانید به انجمن‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

C ++ به هیچ وجه زبان آسانی برای یادگیری نیست، اما می‌تواند زبان پول‌سازی باشد. به این دلیل که این زبان برنامه نویسی، علاوه بر اینکه می‌توان از آن در سیستم عامل‌های مختلف استفاده کرد و بازی‌های جذاب طراحی کرد، قابلیت این را دارد که با یادگیری آن بتوانید به سرعت C # و سایر زبان‌های شی گرا را نیز یاد بگیرید.

زبان‌های C ++ و C # امروزه به طور گسترده‌ای در موتورهای بازی محبوب مانندUnreal ، PhyreEngine رایگان سونی و Unity Engine مورد استفاده قرار می‌گیرند و همه ما می‌دانیم که موتورهای بازی می‌توانند کمک زیادی به توسعه بازی‌ها کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید صفر تا صد طراحی بازی را به درستی انجام دهید و دوست دارید تا آن را درست پیش ببرید، C ++ را بیاموزید. 

بازی‌هایی که با این زبان ساخته شده‌اند:

  • The Witcher 3
  • Dark Souls 
  • Elder Scrolls V: Skyrim
  1. C #

مزیت C # در چارچوب XNA آن نهفته است. این زبان مجموعه‌ای از ابزارها دارد و توسط مایکروسافت ساخته شده است، که به طور خاص آن را برای بازی‌های Xbox یا سیستم عامل Windows مناسب می‌کند. اما اگر بخواهید C # را با C ++ مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که C ++ به شما کنترل زیادی روی پارامترها، مدیریت حافظه و غیره می‌دهد. این نوع کنترل بر روی این اجزاها، بعد دیگری به عملکرد و تجربه کاربری بازی شما می‌بخشد.

از طرف دیگر، سی شارپ مانند رانندگی اتومبیل با دنده اتوماتیک است. در یک موتور بازی مانند Unity، زبان برنامه نویسی C # زبانی است که شما با آن کد می‌زنید، اما هسته اصلی آن C ++ است. به این معنا که شما باید در چارچوب کار کنید و از مؤلفه‌هایی که برای شما ایجاد شده است، استفاده کنید.

  1. جاوا

برنامه نویسان بازی معمولاً از جاوا استفاده می‌کنند، زیرا جاوا از حالت چندریسمانی و سوکت پشتیبانی می‌کند. چندریسمانی حافظه کمتری از دستگاه را استفاده می‌کند و حداکثر استفاده را از CPU می‌کند، بدون اینکه کاربر را در هنگام اجرای فرآیندهای سنگین در پس زمینه محدود کند. کارایی سوکت‌ها در ساخت بازی‌های است و به برنامه نویس در این مورد کمک می‌کنند. به علاوه، جاوا روی یک ماشین مجازی اجرا می‌شود، بنابراین پخش بازی در آن راحت‌تر خواهد بود.

از جاوا برای ساخت بازی‌هایی مانند Angry Birds Chrome برای دستگاه‌های تلفن همراه استفاده شده است. همچنین از موتور RPG Maker استفاده می‌کند، که کمپانی indie برای ساخت بازی‌های RPG مانند سری Aveyond ، Barkley و Eternal Eden استفاده کرده است.

بازی سازی در Unity 3D Engine با جاوا اسکریپت امکان پذیر است. یک موتور جاوا وب‌جی‌ال مانند PlayCanvas که در MIT ساخته شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد از طریق یک مرورگر آنلاین به طور همزمان روی بازی کار کنند و در چندین سیستم عامل آن را منتشر کنند. در صورت یادگیری جاوا می‌توانید به بازار کار خوب آن نیز امید داشته باشید. استخدام برنامه نویس جاوا یکی از پرتقاضاترین شغل‌های این زمان است.

4. زبان‌های وب

اگر قصد دارید تا بازی طراحی طراحی کنید که در وب قابل دسترسی و بازی باشد، باید سراغ زبان‌های وب بروید. شما همیشه می‌توانید در یک زبان واحد تخصص داشته باشید، اما دانستن این زبان‌های برنامه نویسی نیز جزء واجبات به شمار می‌آید:

  • HTML5
  • CSS3
  • SQL
  • جاوا اسکریپت

ساخت بازی برای وب بسیار متفاوت از ساخت بازی برای کنسول است. اگر به گرافیک سه بعدی یا گرافیک پیچیده و سیستم مدیریت محتوا نیاز دارید، به SVG یا WebGL نیز نیاز خواهید داشت.

انیمیشن فلش با استفاده از زبان برنامه نویسی ActionScript در گذشته برای بازی‌های وب معمول بوده است، اما گفته می‌شود که دوران Flash دیگر به سر رسیده است. 

در مورد بازی‌های کوچک و توسعه بازی‌های موبایل چه می‌توان گفت؟

برای بسیاری از افراد، شروع برنامه نویسی با C ++ بسیار دلهره آور به نظر می‌رسد. برخی از افراد در همان اوایل کار تسلیم می‌شوند و به زبانی آسان‌تر رضایت می‌دهند.

ساخت بازی‌های کوچک با زبان‌های ساده‌تری مانند Visual Basic کاملاً امکان پذیر است. بازی‌های کنسول کوچک را می‌توان با استفاده از جاوا، VB یا C # به راحتی طراحی کرد و ساخت.

زبان دیگری که می‌توانید طراحی گیم در موبایل را با آن شروع کنید Objective C است. این زبان یک زبان شی گرا مانند C ++ است، اما به راحتی می‌توان با آن کار کرد. می‌توان گفت که Objective C ترکیبی از جاوا و C است، که هر دو معمولاً جزء اولین زبان‌های برنامه برای یادگیری هستند. از Objective C معمولاً برای طراحی و ساخت بازی‌های iOS برای iPad و iPhone استفاده می‌شود.

جاوا بهترین زبان برای طراحی و ساخت بازی‌های اندرویدی است. برخی از افراد از زبان C ++ برای کدنویسی این‌گونه بازی‌ها استفاده می‌کنند، اما در این حالت ممکن است مشکل سازگاری بین دستگاه و بازی به وجود آید. همان‌طور که قبلا ذکر شد، از آنجایی که جاوا بر روی ماشین‌های مجازی کدنویسی می‌شود و کار می‌کند، به همین دلیل برای سازگاری بازی‌های طراحی شده با جاوا در دستگاه‌های مختلف، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

در مورد بازی‌های روی سرورها چه می‌توان گفت؟

بعضی از بازی‌ها، بر روی سرور اجرا می‌شوند. در بازی‌هایی مانند World of Warcraft و Guild Wars 2 از  Java، PHP یا C # برای توسعه آنها استفاده می‌شود. این زبان‌های برنامه نویسی اجرای بازی‌ها را بر روی سرورها سریع‌تر می‌کنند، اگرچه هزینه عملکرد آنها نسبت به استفاده از C یا C ++ متفاوت است.

شما همیشه می‌توانید زبان‌های دیگر برنامه نویسی مانند Python ، Ruby یا JavaScript را برای ساخت بازی‌های روی سرور امتحان کنید.

به طور کلی این اطلاعات را با شما به اشتراک گذاشتیم که بگوییم، هیچ زبان خاص و تکی وجود ندارد که بتوانید با آن بازی طراحی و کدنویسی کنید. یادگیری C ++ و جاوا می‌تواند سرمایه‌ی ارزشمندی برای شما باشد؛ اما می‌توانید با یادگیری زبان‌هایی مانند C # و Visual Basic، در طراحی بازی‌های خاص نیز ماهر شوید. هر زبانی دارای معایب و مزایای منحصر به فرد خود است.

می‌توانید ابتدا با زبانی آغاز کنید که با آن آشنا هستید یا با آن راحت هستید. همچنین باید به پلتفرمی که می‌خواهید برای آن بازی بسازید نیز، فکر کنید. به عنوان مثال، اگر علاقه شما ساخت بازی آنلاین است، C ++ کمکی به شما نمی‌کند.

صدها موتور بازی را که توسعه بازی را آسان می‌کنند، بررسی کنید. مطمئناً چیزی را پیدا می‌کنید که متناسب با علایق شما باشد.

منبع: freelancer

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: vigiato.net



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر