موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دانلود اندروید استودیو

دانلود اندروید استودیو

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 09 اسفند 1399 ساعت 18:10

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی


در این صفحه ابتدا به طور مختصر به معرفی محیط برنامه نویسی اندروید استودیو پرداخته سپس نحوه دانلود اندروید استودیو و ابزار مربوط به SDK آن را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهم.

معرفی Android Studio

اندروید استودیو محیط توسعه و برنامه نویسی اندروید است که در سال ۲۰۱۳ در کنفرانس Google I/O توسط گوگل معرفی شد. این IDE ابتدا به صورت آزمایشی منتشر و به مرور تکمیل و ایرادات آن رفع شد و سرانجام در سال ۲۰۱۵ نسخه پایدار و رسمی آن منتشر شد. پس از انتشار نسخه رسمی، گوگل کاربران را به مهاجرت به این محیط توسعه تشویق کرد و به مرور پشتیبانی از Eclipse را پایان داد. در حال حاضر اندروید استودیو بهترین محیط توسعه اندروید است و مرتب توسط گوگل بروزرسانی، امکانات جدید اضافه و ایرادات رفع می شود. اندروید استودیو بر پایه محیط توسعه IntelliJ IDEA شرکت JetBrains ساخته و به صورت رایگان برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک منتشر شده است.

ویژگی‌های کلیدی Android Studio

– پشتیبانی از Build مبتنی بر Gradle
– قابلیت ProGuard و امضای برنامه (App Signing)
– قابلیت Instant Run که تغییرات انجام شده در پروژه را با سرعت بالا روی دیوایس یا امولاتور اعمال می کند
– ادیتور هوشمند که با قابلیت تکمیل خودکار کد به روند کار سرعت بخشیده و همچنین قابلیت آنالیز کد
– عیب یابی و رفع ایرادات
– امولاتور داخلی
– محیط یکپارچه برای توسعه اپلیکیشن های تلفن هوشمند و تبلت های اندرویدی، تلویزیون هوشمند اندرویدی (Android TV)، ابزارهای پوشیدنی اندرویدی (Android Wear) و Android Auto
– یکپارچگی با GitHub و وارد کردن سریع نمونه کدهای موجود در مخزن گیت هاب به محیط توسعه
– دارای محیط پیش نمایش (Preview) سریع

تغییرات نسخه‌های جدید اندروید استودیو

– اجرای شبیه ساز در محیط IDE: در نسخه ۴٫۱ اندروید استودیو بر خلاف نسخه‌های قبل که امولاتور یا شبیه ساز پیش فرض در پنجره‌ای جداگانه اجرا می‌شد، درون محیط داخلی اندروید استودیو اجرا شده که نتیجه آن سرعت بیشتر توسعه دهنده در کار با شبیه ساز است. همچنین امکان اجرا و تست پروژه برای نمایشگرهای تا شدنی نیز در شبیه ساز فراهم شده.

– بروزرسانی قابلیت Database Inspector: در نسخه ۴٫۱ اندروید استودیو قابلیت جدیدی در ابزار بررسی دیتابیس اضافه شده که به واسطه آن توسعه دهنده و برنامه نویس اندرویدی می‌تواند مقادیر متغیر را در حالی اصلاح کند که اپلیکیشن یا به عبارتی پروژه اندرویدی درحال اجرا بوده تا واکنش آن را نسبت به تغییر مقادیر بررسی و مشاهده نماید.

– Motion Editor: در نسخه ۴ اندروید استودیو قابلیتی با عنوان Motion Editor (ویرایشگر حرکت) اضافه شده که طراحی انیمیشن به صورت بصری را در MotionLayout ممکن می‌سازد. تا قبل از این برای طراحی انیمیشن‌ها لازم بود به طور مستقیم با XML کار کنیم.

– Layout Inspector: در نسخه ۴ اندروید استودیو بهبودهای فراوانی در Layout Inspector انجام شده است. به عنوان مثال رفرش یا بروزرسانی آنی محتوا به این قابلیت اضافه شده است.

– Layout Validation: سازگاری رابط کاربری برنامه در دیوایس‌های مختلف اندرویدی با اندازه متفاوت در صفحه نمایش یکی از چالش‌های برنامه نویسان و توسعه دهندگان اندرویدی است. در نسخه ۴ قابلیتی با عنوان Layout Validation معرفی شده که یک پیش نمایش از صفحات برنامه در اندازه‌های مختلف نمایش می‌دهد.

– Java 8: در نسخه ۴ اندروید استودیو تمامی قابلیت‌های جاوا نسخه ۸ پشتیبانی می‌شوند. تا قبل از این، وظیفه پشتیبانی از قابلیت‌های جدید جاوا ۸ بر عهده Android Gradle بود.
– حذف نسخه ۳۲ بیتی: بر خلاف رویه قبلی گوگل، نسخه ۴ اندروید استودیو فقط برای سیستم عامل‌های ۶۴ بیتی منتشر شده و خبری از نسخه ۳۲ بیتی نیست!

دانلود Android Studio

برای دانلود محیط توسعه اندروید استودیو و ابزار SDK و همچنین آموزش نصب و راه اندازی آن به مطلب آموزش نصب و راه اندازی اندروید استودیو مراجعه کنید.

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟ لطفا امتیاز دهید

آخرین بروزرسانی در ۱۶ آذر ۱۳۹۹

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: android-studio.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر