موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نرم افزار های مورد نیاز برای برنامه نویسی پایتون

نرم افزار های مورد نیاز برای برنامه نویسی پایتون

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 16 اسفند 1400 ساعت 00:13

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در ادامه سری آموزش برنامه نویسی به زبان پایتون، از آنجا که با مفاهیم و مقدمات اولیه آشنا شده ایم و حالا باید به دنبال کاربردی تر کردن آموزش خود باشیم، به معرفی ابزارهای مورد نیاز برای شروع برنامه نویسی واقعی خواهیم پرداخت. در نتیجه بخش آموزشی امروز تنها به معرفی این اپلیکیشن ها اختصاص دارد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اولین و مهم ترین چیزی که برای شروع برنامه نویسی در فضای رایانه به آن نیاز دارید خود پایتون است. برای دانلود بسته پایتون باید به وب سایت آن به نشانی www.python.org مراجعه کنید. در این سایت می توانید به مجموعه بسیار کاملی از فایل های آموزشی (به زبان انگلیسی)، انجمن های کاربری که در آن به مرور و بررسی مشکلات فراگیران پرداخته می شود، اخبار و اطلاعیه ها درباره پایتون و همچنین فایل های منتشر شده از این برنامه دسترسی داشته باشید.

در حال حاضر آخرین نسخه پایدار منتشر شده از پایتون برای ویندوز و رایانه های مک نسخه 3.7.1 است و البته نسخه اختصاصی برای کاربران لینوکس هم در همین وب سایت وجود دارد. برای دانلود نسخه 3.7.1 برای رایانه های ویندوزی می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

Latest Python 3 Release – Python 3.7.1

به جز پایتون به یک ادیتور یا ویرایشگر متنی هم نیاز خواهید داشت. هر چند ویرایشگرهای فوق العاده ساده ای مانند نوت پد در خود ویندوز وجود دارند اما ویرایشگرهای حرفه ای تری هم هستند که با برخی قابلیت های کوچک و کاربردی برنامه نویسی را ساده تر کرده و آن را از حالت خشک و خسته کننده خارج می کنند. این برنامه ها به تعداد بسیار زیاد در اینترنت وجود دارند اما پیشنهاد می کنیم از برنامه Atom که متن باز و رایگان است استفاده کنید. نسخه 1.32.0 این برنامه در وب سایت توسعه دهندگان آن به آدرس atom.io قابل دسترسی است.

نکته جالب درباره Atom اینکه دستورات پایتون توسط آن شناسایی شده و هر یک به رنگ مشخصی نمایش داده می شوند. این کار همیشه به برنامه نویسان کمک خواهد کرد دقت بیشتری روی خطوط کدی که تایپ می کنند داشته باشند. ضمن اینکه می توانید از طریق وب سایت توسعه دهنده به تم های رنگی متفاوتی که توسط کاربران ساخته و منتشر می شوند هم دسترسی داشته باشید و گزینه های دلخواه خود را بسته به سلیقه انتخاب کنید.

روز آینده و در بخش بعدی آموزش برنامه نویسی پایتون به صورت جدی تر به ارائه مثال ها خواهیم پرداخت و در اولین گام با توابع آشنا خواهیم شد.

دسترسی به همه بخش های آموزش برنامه نویسی پایتون

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)

کمی صبر کنید...

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: sakhtafzarmag.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر