موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کتاب برنامه نویسی به زبان پایتون اثر مینو سلطانشاهی

کتاب برنامه نویسی به زبان پایتون اثر مینو سلطانشاهی

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 10 اسفند 1399 ساعت 17:40

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان کتاب برنامه نویسی به زبان پایتون اثر مینو سلطانشاهی را مطالعه خواهید کرد.

معرفی کتاب پایتون از مقدماتی تا پیشرفته

کتاب پایتون از مقدماتی تا پیشرفته نوشته‌ی مینو سلطانشاهی و سید مجتبی صباغ جعفری، مباحث برنامه‌‌نویسی پایتون را به صورت گام به گام به شما آموزش می‌دهد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

پیشرفت فناوری باعث ایجاد چشم‌اندازها و افق‌های روشن‌تری برای کسب مدارج علمی و صنعتی بهتر و حل مشکلات جامعه بشری شده است. در واقع، بیشتر کارهای روزمره انسان با سیستم‌های ارتباطی جدید و فناوری اطلاعات درگیر است. بنابراین، با اهمیت علم کامپیوتر به عنوان بخش اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای امروزی، لازم است هر فردی تا حد نیاز هم که باشد علم برنامه‌‌نویسی و صحبت به زبان کامپیوتر را یاد بگیرد.

با توجه به وجود تعداد زیادی از زبان‌های برنامه‌‌نویسی که البته هر کدام قسمت خاص و نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارا می‌باشند، انتخاب یک زبان برنامه‌‌نویسی مناسب برای کاربران موضوعی بسیار با اهمیت است.

یکی از قدرتمندترین زبان‌های برنامه‌‌نویسی که اخیراً ارزش و اهمیت آن به شدت زیاد شده و بیشترین پیشرفت را در این زمینه داشته، زبان برنامه‌نویسی پایتون (Python) می‌باشد. این زبان با سادگی و توانمندی‌هایی که دارد، قادر است قدرت خود را به رخ سایر زبان‌های دیگر به ویژه زبان‌های اسکریپت بکشاند. برنامه‌های قدرتمندی که با این زبان تولید شده‌اند مانند برنامه‌های کاربردی، طراحی بازی‌های رایانه‌ای، طراحی صفحات وب، ریاضیات و آمار، گرافیک، هوش مصنوعی و... باعث شده که بهترین گزینه برای برنامه‌‌نویسی باشد، مخصوصا که پایتون یک زبان دینامیک است و فاقد مشکلات زبان‌های استاتیک مانند زبان‌های خانواده C می‌باشد.

در بخشی از کتاب پایتون از مقدماتی تا پیشرفته می‌خوانیم:

کامپیوتر یکی از مهم‌ترین ابزارها جهت انجام کارهای بشر است که امروزه، استفاده از آن در همه زمینه‌ها رو به افزایش است. این وسیله، از نظر قدرت و سرعت نسبت به انسان هزاران بار سریع‌تر است؛ اما، در کنار این توانمندی‌ها قادر به تفکر نیست و هیچ هوش ذاتی ندارد. در واقع، هیچ عملی را به طور عادی انجام نمی‌دهد مگر اینکه برای آن‌ها تعریف و از آن‌ها خواسته شود.

زبان‌های برنامه‌سازی روشی برای تعریف و درخواست انجام عملیات توسط کامپیوتر است. به بیانی دیگر، زبان دستور دادن به کامپیوتر است و زبان‌های برنامه سازی، به سه سطح پایین، بالا و میانی تقسیم می‌شوند.

فهرست مطالب

فصل اول: مروری بر ادبیات و پیشینه
فصل دوم: انواع داده و متغیرها
فصل سوم: دستورات ورودی و خروجی
فصل چهارم: ساختارهای شرطی
فصل پنجم: ساختارهای تکرار
فصل ششم: توابع
فصل هفتم: رشته‌ها
فصل هشتم: انواع داده‌های مجموعه‌ای
فصل نهم: فایل‌ها و کنترل خطا
فصل دهم: مفاهیم شئ‌گرایی و کلاس
فصل یازدهم: ماژول
پیوست اول: تفاوت پایتون نسخه 2 و 3
پیوست دوم: نصب مفسر پایتون
پیوست سوم: لیست اسامی ماژول‌های فعال پایتون
پیوست چهارم: معرفی برنامه آناکوندا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: www.ketabrah.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر