موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش زبان c pdf

آموزش زبان c pdf

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 03 بهمن 1400 ساعت 13:48

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در ادامه آموزش های کاربردی برنامه نویسی سی، بعد از حدود ۱ هفته گشت و گذار در اینترنت و از بین ده ها کتاب و جزوه، یک مجموعه ۳ تایی بی نقص و کامل  را برای یادگیری سریع این زبان برنامه نویسی (C) گلچین کرده ایم. این مجموعه کامل برای شروع از صفر و برای همه سطوح مناسب می باشد.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

توضیحاتی راجب برنامه نویسی سی

یک زبان برنامه‌نویسی از نوع همه‌منظوره، کامپایل‌شونده، سطح میانی، ساخت‌یافته، دستوری و روندگرا می‌باشد که در سال ۱۹۷۲ توسط دنیس ریچی در آزمایشگاه‌های بل ساخته شد. استفادهٔ گسترده این زبان در انواع کامپیوترها و سخت‌افزارهای مختلف باعث شد که نسخه‌های مختلفی از این زبان به‌وجود آید که با یکدیگر ناسازگار بودند. در سال ۱۹۸۳ مؤسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) کمیته‌ای موسوم به X3J11 را را مأمور کرد تا یک تعریف فاقد ابهام و مستقل از ماشین را از این زبان تدوین نماید. در سال ۱۹۸۹ این استاندارد تحت عنوان ANSI C به تصویب رسید و سپس در سال ۱۹۹۰، سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO) نیز این استاندارد را پذیرفت و مستندات مشترک آنها تحت عنوان ANSI/ISO C منتشر گردید. (ویکی پدیا)

زبان برنامه نویسی C (سی)، بدون شک یکی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی است که به وفور هم به صورت مستقیم برای پیاده سازی انواع نرم افزارها و برنامه ها بر روی انواع سیستم های سخت افزاری و سیستم عامل ها استفاده شده است و هم منشا ایجاد زبان های برنامه نویسی جدیدتر، نظیر: C++‎ (سی پلاس پلاس)، Java (جاوا)، C#‎ (سی شارپ) بوده است. بسیاری از مفاهیم مورد استفاده در ساختار این زبان برنامه نویسی، بعدها تبدیل به موضوعات پایه ای و اساسی علوم کامپیوتر شده است و از این نظر، زبان برنامه نویسی C، دارای ارزش های تئوریک بسیار بالایی است.

ویژگی های اصلی زبان سی:

  • قابلیت دسترسی مستقیم به حافظه
  • امکان برنامه نویسی ساخت یافته
  • نزدیکی به زبان محاوره ی انسان
  • سرعت قدرت و انعطاف پذیری بالا
  • و …

دانلود

   دانلود هر ۳ جزوه PDF

   حجم: ۲۰ مگابایت

   سطح: از صفر تا صد

   نسخه آموزش داده شده: مناسب برای نسخه ها

  برای دانلود رایگان سایر آموزش های برنامه نویسی سی کلیک کنید!

هر گونه سوالی در زمینه برنامه نویسی زبان سی دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا ما یا سایر هموطنان عزیز به آن پاسخ دهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: sariasan.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر