موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش ساخت اپلیکیشن با پایتون

آموزش ساخت اپلیکیشن با پایتون

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 19 اسفند 1400 ساعت 10:17

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



1-Fz-Xbhzy2LXkOhPY8GAXJA-1024x427.jpeg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

فرایند ساخت اپلیکیشن اندروید با پایتون چگونه است؟

آذر ۲۳, ۱۳۹۸ | مقالات

در این مقاله قصد داریم فرایند ساخت اپلیکیشن اندروید با پایتون را توضیح دهیم. پایتون یک زبان قدرتمند و در عین ساده است. این زبان در زمینه های مختلفی به خصوص مبحث یادگیری ماشین کاربرد زیادی دارد. با این زبان و استفاده از فریم ورک های موجود می توانید اپلیکیشن اندروید بسازید. با آنکه زبان پایتون در زمینه توسعه اپلیکیشن های موبایل مشکلات مختص به خود را دارد اما همچنان به عنوان یک زبان قدرتمند در این زمینه به حساب می آید

معایب برنامه نویسی اپلیکیشن با پایتون

اپلیکیشن های اندرویدی اپلیکیشن هایی هستند که به منظور نصب بر روی سیستم های اندرویدی به کار می روند. زبان اصلی برای ساخت اپلیکیشن های اندروید زبان جاوا JAVA است.علاوه برآن زبان ها و فریمرک های دیگری نیز وجود دارد که میتوان برای توسعه اپلیکیشن اندروید استفاده نمود یکی از این فریمورک های فلاتر است.

فلاتر چیست؟ همه چیز درباره فلاتر

ولی می توان با زبان پایتون نیز برای ساخت اپلیکیشن اندرویدی استفاده کرد. پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که در طراحی سایت، وب اپ ها و تحلیل و آنالیز اطلاعات بزرگ، طراحی نرم افزار و تحلیل های علمی به کار می رود.

برای اینکه بتوان اپلیکیشن نوشته شده به زبان پایتون را در محیط اندروید استفاده کنیم راه های گوناگونی وجود دارد. با استفاده از این روش ها اپلیکیشن نوشته شده در پایتون همانند یک اپلیکیشن نوشته شده با جاوا به خوبی کار خواهد کرد. ساخت برنامه اندروید با پایتون می تواند با استفاده از فریم ورک های زیر انجام شود. آموزش ساخت اپلیکیشن با بایتون با استفاده از فریم ورک های ذیل در آینده به صورت مقاله های جداگانه ارائه خواهد شد.

آموزش ساخت اپلیکیشن با پایتون

منتقل کننده ها

TRANSPILERS

منتقل کننده کدهای اسکی ASCII نوشته به زبان پایتون را به بایتکودهای CPython تبدیل می کنند. سپس این بایتکودها به بایتکودهای مناسب با جاوا بازنویسی می شوند.

در این روش شما می توانید از شی های نیتیو جاوا به همان صورت در پایتون استفاده کنید. به این ترتیب برنامه نویسی اپلیکیشن با پایتون بدون ایراد و به سرعت به برنامه های نیتیو جاوا تبدیل می شوند. نتیجه این فرایند این است که کدهای حاصله به طور مسقیم به کدهای نیتیو جاوا کامپایل می شوند.

پلتفرم های تکنولوژیکی

TECHNOLOGICAL PLATFORMS

جدا از روشی که در بالا ذکر شد، پلتفرم های تجاری مختلفی وجود دارند که شما می تواند کد نوشته شده در پایتون را به طور مستقیم به اپلیکیشن اندروید تبدیل می کنند. یکی از این پلتفرم ها PyMob است. ویژگی های منحصر به فردی در چنین پلتفرم هایی وجود دارد که برای ما بسیار جذاب است. این پلتفرم یک از پلتفرم های مهم در فرایند ساخت اپلیکیشن اندروید با پایتون به حساب می آید.

  1. بدون شک برنامه نویسی با پایتون بسیار آسان تر از برنامه نویسی در C یا جاوا یا جاوااسکریپ است.
  2. پس از برنامه نویسی اپلیکیشن در پایتون شما می توانید برای تمام پلتفرم ها مانند اندروید و iOS کدهای نیتیو تولید کنید. به عبارت دیگر با یک بار برنامه نویسی چندین خروجی برای پلتفرم های مختلف خواهید داشت. این یعنی کاهش مدت زمان برنامه و کاهش هزینه تولید است.

پلج بریف کیس

Briefcase package

این پکیج برای انتقال کدهای نوشته شده در پایتون به انواع کدهای نیتیو مانند اندروید و iOS و حتی ویندوز است.

Briefcase-package.jpg

فریم ورک کیوی

Kivy Framework

برای تولید اپلیکیشن های بر پایه اندروید در پایتون این فریم ورک عالی است. این فریم ورک انواع قسمت های طراحی یک اپلیکیشن به صورت آماده دارد. با این فریم ورک طراحی و کدنویسی اپلیکیشن بسیار سرعت می بخشد. این فریم ورک انواع پروتکل ها و ورودی ها و ابزارها مانند WM_Touch, WM_Pen, Mac OS X Trackpad and Magic Mouse, Mtdev, Linux Kernel HID, TUIO را به صورت آماده در خود دارد. این فریم ورک کاملا رایگان است و بر پایه لایسنس MIT است. ورژن جدید این فریم ورک کاملا پایدار است و مستندات کاملی برای استفاده در اختیار شما می گذارد.

Kivy.jpg

QPython

این یک موتور تبدیل کد پایتون به اندروید است. این کتابخانه شامل تفسیرکننده پایتون، کنسول و ادیتور است.

QPython-1024x579.jpg2967952-scaled.jpg

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: tabrizapps.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر