موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

دانلود مثال های حل شده متلب

دانلود مثال های حل شده متلب

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 15 اسفند 1400 ساعت 08:47

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

همانطور که می‌دانید نرم‌افزار متلب، نرم‌افزاری است با قابلیت‌های متنوع که در اکثر رشته‌های مهندسی از آن استفاده می‌شود. اما برای استفاده‌ی موثر از این نرم‌افزار باید با کدنویسی در متلب آشنایی داشته باشید. یکی از بهترین راه‌های یادگیری برنامه نویسی متلب، حل مثال و درگیر شدن با کدها و سوالات مختلف است. شما با حل مثال‌های مختلف و متنوع، کم کم به یک درک کلی از ساختار برنامه نویسی می‌رسید و یاد می‌گیرید که چطور برای حل یک سوال از چه دستوراتی استفاده کنید.

در این فایل بیش از 45 نمونه سوال و تمرین متلب همراه با جواب گردآوری شده است که می‌توانید برای یادگیری آن‌ها را به کار ببرید. نمونه سوال ها و مثال‌هایی که در این فایل قرار گرفته است از مباحث مقدماتی کدنویسی در متلب است و شما با حل آن به یک درک کلی از ساختار برنامه نویسی می‌رسید.

دانلود رایگان مثال‌های حل شده برنامه نویسی متلب

برای آشنایی شما با کلیت این فایل، تعداد از سوالات را به همراه جواب در فایل زیر قرار داده‌ام تا بتوانید کیفیت این سوالات و تمارین را ارزیابی کنید

ویدئوی نحوه استفاده از نمونه سوالات رایگان متلب

توجه داشته باشید که این سوالات در صورتی برایتان مناسب است که خودتان سعی کنید آن‌ها را حل کنید. من به شما قول می‌دهم که اگر خودتان از سوال اول شروع به حل کردن کنیدف بعد از حل 15 تا 20 سوال خودتان متوجه پیشرفتتان می‌شوید و بعد از حل 46 سوال قدرت کدنویسی شما در این نرم‌افزار به شدت افزایش پیدا می‌کند. اما اگر از همان سوال اول به جواب سوال نگاه کنید نباید انتظار زیادی از تاثیر این مثال‌ها داشته باشد.

آیا این محصول ارزشش را دارد؟!!

شاید این ذهنیت برایتان پیش آمده که قیمت این محصول بالا است اما نکته‌ای که باید گفته شود این است ارزش این محصول چقدر است؟ در واقع هر چیزی یک ارزشی دارد، شما باید نگاه کنید و ببینید که با حل مثال‌های برنامه نویسی متلب چه چیزی بدست می‌آورید؟ آیا این محصول می‌تونه به شما در یادگیری منطق برنامه نویسی کمک کنه؟ قطعا بله!! با استفاده از مثال‌های حل شده‌ی برنامه نویسی متلب حتما می‌توانید منطق و اصول کلی کد نویسی را یاد بگیرید. (اگر واقعا آن‌ها را حل کنید و برای حل آن‌ها وقت بگذارید)

احتمالا شما تا الآن ویدیو و فیلم‌های آموزش برنامه نویسی متلب را هم دیده‌اید. درست است؟!! اما چقدر در حل سوالات متلب توانایی دارید؟ آیا اگر یک سوال برنامه نویسی به شما داده شود قادر به حل آن هستید؟ آیا قبل از اینکه سوال را حل کنید می‌توانید طرح کلی و ابزار مورد نیاز برای حل سوال را تشخیص دهید؟

خودتان به سوالات بالا جواب دهید و تصمیم درست را بگیرید. مسلما بدون تمرین و فکر کردن نمی‌توانید برنامه نویسی را یاد بگیرید. حتی اگر بهترین فیلم‌ها و آموزش‌ها را هم دیده‌ باشید. اما با تمرین و حل سوالات مختلف قطعا می‌توانید برنامه نویسی و منطق کلی آن را یاد بگیرید. 

من در این محصول سوالاتی را که خودم در هنگام یادگیری متلب برای خودم طرح می‌کردم یا در اینترنت پیدا می‌کردم را بصورت حل شده در یک فایل قرار دادم و می‌توانید از آن استفاده کنید. اما آیا حتما با استفاده از این سوالات برنامه نویس می‌شوید؟ آن به خودتان و همت خودتان در تمرین و یادگیری بر می‌گردد.

پیشنهادی برای تاثیرگذاری بیشتر مجموعه تمرینات حل شده متلب

  • در سوالات ابتدایی این مجموعه علی رغم سادگی سوالات مدت زمان زیادی طول می‌کشد که بتوانید سوال را حل کنید اما هر چقدر که جلوتر می‌روید سرعت حل سوالات به نسبت سختی آن بیشتر می‌شود.
  • برای حل سوالات ابتدایی حداقل 30 دقیقه زمان بگذارید و در صورتی که نتوانستید آن را حل کنید به سراغ جواب سوال بروید و پس از آن خودتان تغییری در سوال ایجاد کنید و مجددا آن را حل کنید یا با روشی دیگر آن را حل کنید.
  • خودتان سوال طراحی کنید!! بعد از حل تعدادی از سوالات کم کم یاد می‌گیرید که براحتی از حلقه‌ها و دستورات شرطی استفاده کنید و آنگاه متناسب با علایق خود، سوالاتی را برای خودتان طراحی کنید و آن‌ها را حل کنید.
  • یک سوال را با چند روش حل کنید. اگر سعی کنید که برای حل یک سوال از چند روش استفاده کنید در طولانی مدت بسیار تاثیرگذاری خواهد بود.
  • سعی کنید از همان ابتدا دست به کد شوید و از سوال اول در شروع به کدنویسی در محیط متلب کنید و از کدی که نوشتید Run بگیرید و اشتباهات آن را تصحیح کنید. (حتما از help متلب کمک بگیرید)

با دانلود تمرینات حل شده متلب، با چه بخش‌هایی از متلب آشنا می‌شوم؟

در مجموعه مثال‌های حل شده متلب از سوالاتی استفاده شده که شما را با دستورات زیر آشنا می‌کند:

  • دستورات شرطی
  • حلقه‌های تکرار ساده و تو در تو
  • استفاده همزمان از دستورات شرطی و حلقه‌های تکرار
  • وارد کردن فایل txt به صورت ورودی و خروجی گرفتن جواب در فایل txt
  • استفاده از توابع رایج متلب مثل numel و num2str

مثالی ساده از استفاده از دستورات شرطی و حلقه‌ی تکرار

وارد کردن فایل تکست به متلب و استفاده همزمان از حلقه‌های تو در تو و دستورات شرطی

همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید اکثر نمونه سوالات متلب که در این فایل وجود دارد با استفاده از حلقه‌ها و دستورات شرطی و ادغام آن‌ها با هم حل می‌شود. پیشنهاد میکنم حتما فیلم نحوه استفاده از نمونه سوالات متلب که در این مطلب قرار دادم تماشا کنید تا با نحوه اضافه کردن این سوالات به متلب آشنا شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: jeebstore.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر