موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نمایش اطلاعات sql در datagridview در c#

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 28 بهمن 1400 ساعت 14:19

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



نمایش اطلاعات در Datagridview

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

(Show data in datagridvew in c#)

خب امروز می خوام در مورد نمایش اطلاعات در Datagridview در سی شارپ صحبت کنم. برای انجام این کار چند روش وجود داره ولی خب ما چون تو مجموعه مقالات آموزش دستورات Linq to sql هستیم پس نمایش اطلاعات در DataGridView رو با استفاده از دستورات Linq to Sql خدمتتون عرض می کنم.

قبل از اینکه ادامه کار رو بگم احتمالا دیگه یه فرم جدید ایجاد کردین و یه Datagridview رو داخلش قرار دادین. ضمنا برای نمایش اطلاعات به Button هم زیر Datagridview قرار بدین تا وقتی که روی اون دکمه کلیک می کنیم اطلاعات داخل DataGridView نمایش داده بشه. خب اسم دکمه رو هم btn_showData قرار بدین تا دقیقا با هم جلو بریم.

با توجه به اینکه ما میخوایم از دستورات Linq to Sql برای نمایش اطلاعات در Datagridview استفاده کنیم پس حتما از تکنولوژی EntityFramwork هم استفاده کردین!!!

خب حالا دستورات رو مینویسم و بعد به توضیح قسمتهای مختلفش می رسیم.( نمایش اطلاعات در datagridview )

Show data in datagridview in c#

private void btn_ShowData_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            //نمایش همه سطرهای یک جدول در دیتاگرید ویو
            var query = from P in Context.Product select P;
            var result = query.ToList();
            dataGridView1.DataSource = result;
        }

خب و اما توضیح دستورات بالا:

تو سطر اول که اومدیم به متغیر به نام query تعریف کردیم و یه دستور linq نوشتیم که توسط این دستور تمامی سطرهای جدول Product یا همون کالاها رو واکشی کردیم. تو خط دوم اومدیم یه متغیر دیگه به نام result تعریف کردیم و متغیر اول رو که شامل دستور linq هم هستش رو توش اجرا کردیم یعنی دقیقا دستور زیر:

 var result = query.ToList();

با این دستور رکوردهای جدول کالاها به صورت یک آرایه داخل متغیر result قرار می گیرن و حالا میتونی از این آرایه استفاده کنیم.

تو خط بعد هم که دیگه اومدیم خاصیت DataSource جدول DataGridView1 رو برابر قرار دادیم با متغیر یا همون آرایه result تا اطلاعاتش داخل Datagridview نمایش داده بشه. برای نمایش اطلاعات در Datagridview راههای دیگه ای هم هست ولی خب بهترین روش نمایش اطلاعات در Datagridview میشه گفت همین روش هست.

خب حالا برنامه رو اجرا کنید و روی دکمه کلیک کنید اگر اشتباهی انجام نداده باشین باید اطلاعات رو بتونین داخل Datagridviewببینین.

برای مبحث نمایش اطلاعات در Datagridview یا (show data in datagridview ) و برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنین. تو ادامه مطلب می تونین به صورت تصویری و فیلمهای آموزشی مطالب بیشتری رو یاد بگیرین.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: clicksite.org



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر