موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اصول برنامه نویسی پایتون

اصول برنامه نویسی پایتون

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 09 اسفند 1399 ساعت 17:12

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید مانند پایتون می تواند دشوار باشد. اگر قبلاً هرگز باهیچکدام از زبان های برنامه نویسی کار نکرده اید، ممکن است دچار مشکل شوید. یادگیری نحو و قواعد نوشتاری، قراردادها و روش کار با یک زبان، اهمیت بالایی دارد.

حتی اگر هرگز در زندگی خود کدنویسی نکرده باشید، اگر بتوانید اصول اولیه یک زبان را درک کنید، کارتان بسیار ساده تر میشود. در این مقاله میخواهیم اصول اولیه پایتون را بررسی کنیم. پایتون رایج ترین زبان برنامه نویسی در مدارس سراسر جهان است.

قواعد نوشتاری این زبان مانند زبان نوشتاری انگلیسی است، یک نحو تقریباً ساده دارد و یک زبان سطح بالا محسوب میشود. این زبان برای افراد مبتدی عالی است.

pythonLearning.jpg

با این حال ساده بودن پایتون به این معنا نیست که موارد استفاده محدودی دارد. پایتون یکی از گسترده ترین و رایج ترین زبان برنامه نویسی در جهان است. این زبان برای همه چیز از توسعه وب در بخش back-end گرفته تا برنامه نویسی تحلیل علمی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می شود.

با توجه به این موضوع من یک راهنمای جامع و گام به گام برای یادگیری اصول پایتون را برای شما جمع آوری کرده ام. تقریباً همه چیزهایی را که برای شروع یادگیری پایتون لازم دارید در اینجا پیدا خواهید کرد! بنابراین، بیایید شروع کنیم ...

گام اول : اصول اولیه پایتون و موارد استفاده از آن را یاد بگیرید

یادگیری در مورد زبان برنامه نویسی پایتون، چیزی که هست و برای جایی که استفاده میشود، دید خوبی برای شروع سفر شما با این زبان برنامه نویسی محبوب است. اگر به طور کلی چیزی در مورد برنامه نویسی و کدنویسی نمی دانید ، کمی تحقیق درباره پایتون چشم شما را باز خواهد کرد.

شما به زودی درک میکنید که کدنویسی در همه جا وجود دارد و نیرو محرکه ای برای دنیای جدید است. پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که برای طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده می شود. این زبان زبان سطح بالا است و کدنویسی با آن خیلی ساده است،به خصوص وقتی که با زبان هایی مانند #C یا ++C مقایسه شود به سادگی آن بیشتر پی خواهید برد.

اگرچه پایتون در اواخر دهه 1980 ایجاد شده است اما این زبان اساس و پایه طیف وسیعی از فناوریهای نوظهور را تشکیل می دهد. برخی از جالب ترین نوآوری های سال های آینده مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با استفاده از این زبان توسعه می یابند.

با این حال، پایتون همچنین موارد استفاده دیگری دارد که ممکن است بیشتر برای افراد معمولی جذاب باشد. بسیاری از برنامه نویسان هنگامی که باید کاری را انجام دهند که نیازی به زبان خاصی نداشته باشد، از پایتون استفاده میکنند.

شما می توانید از پایتون برای توسعه بازی ها، نوشتن برنامه های پیچیده، تجزیه و تحلیل داده های علمی و تقریباً هر کار دیگری که فکر می کنید استفاده کنید. با توجه به گسترده بودن این زبان، فقط باید آن را یاد بگیرید و لازم نیست در مورد تخصصی که میخواهید در آینده دنبال کنید، تصمیم بگیرید.

گام دوم : بفهمید که چرا میخواهید پایتون را یاد بگیرید

اکنون که تحقیقات خود را انجام داده اید و تصور خوبی در مورد اینکه پایتون چیست و چرا از آن استفاده می شود، دارید، زمان آن رسیده است که مدتی در مورد اینکه چرا می خواهید پایتون را یاد بگیرید، فکر کنید. سؤالات زیر را از خود بپرسید و جوابها را با دقت یادداشت کنید:

امیدوارید با دانش برنامه نویسی که در این مورد بدست آورید، چه کاری انجام دهید؟

پاسخ به این سؤال بسیار مهم است، زیرا به شما در شناسایی دلایل اصلی یادگیری اصول پایتون کمک می کند. اگر می خواهید در برنامه نویسی شغلی داشته باشید، باید با پایتون شروع کنید و سپس به سرعت یادگیری زبان های دیگر را آغاز کنید.

با این حال، اگر شما دانشگاهی هستید و میخواهید هرچه ساده تر برنامه آنالیز داده‌های خود را بنویسد، پس باید اصول اولیه پایتون را به روش دیگری یاد بگیرید. دلایل هرکسی برای یادگیری پایتون متفاوت است.

برای یادگیری برنامه نویسی چقدر زمان دارید؟

مقدار زمانی که شما باید برای یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون در اختیار دارید، تا حدودی نوع دوره ای را که می گذرانید، دیکته خواهد کرد. به عنوان مثال ، اگر کار خود را ترک کرده اید و می خواهید پایتون را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید، احتمالاً باید با یک دوره فشرده را بگذرانید. با این حال، اگر فقط چند ساعت در هفته برای یادگیری برنامه نویسی اختصاص میدهید، رویکرد شما کاملاً متفاوت خواهد بود. 

بهترین کاری که در این مورد انجام می شود معمولا، ثبت نام در یک دوره آنلاین پایتون است. این دوره ها معمولاً به شما امکان می دهند تا کارهایی را با سرعت مناسب خود انجام دهید و شما میتوانید ساعت هایی را که آزاد هستید به یادگیری آنها بپردازید.

آیا میخواهید با دانش جدید خود شغلی پیدا کنید؟

برای برخی افراد، یادگیری اصول اولیه پایتون چیزی بیش از یک سرگرمی نیست که به آنها امکان می دهد وقت خود را صرف انجام کارهایی کنند که از آن لذت می برند. با این حال، برای برخی دیگر برنامه نویسی فرصتی برای ورود به یک حرفه جدید و حتی یک زندگی جدید است.

اگر می خواهید با دانش برنامه نویسی جدید خود ارتقاء یا شغل جدیدی بدست آورید، باید مطمئن شوید که از اول همه کارها را انجام می دهید. اطمینان حاصل کنید که در یک دوره معتبر ثبت نام کرده اید و از آن به خوبی استفاده میکنید.

گام سوم : یک دوره آنلاین را انتخاب کنید

هنگامی که می دانید چرا می خواهید اصول اولیه پایتون را یاد بگیرید، وقت آن است که یک دوره آنلاین را انتخاب کنید که پایه و اساس یادگیری شما باشد. حتی اگر قصد شرکت در یک دوره فشرده و یا حضوری را دارید، ثبت نام در دوره های آنلاین برای شما مفید خواهد بود. این دوره به شما همه چیزهایی را که باید برای شروع کار در یک زبان برنامه نویسی بلد باشید، را یاد میدهد.

گام چهارم : برای کار با پایتون ویرایشگر کدی را دانلود کنید

اگرچه بسیاری از دوره های آنلاین تعاملی به شما امکان می دهند کدی را مستقیماً در مرورگر اینترنت خود بنویسید، اما این کار در دنیای واقعی کمی متفاوت باشد. در واقعیت، بیشتر کدنویسی با استفاده از یک ویرایشگر متن ساده مانند NotePad و یا ویرایشگرهایی که برای این کار طراحی شده اند، انجام میشود.

طیف گسترده ای ویرایشگر های کد وجود دارد که میتوان از آنها استفاده نمود. انتخاب صحیح در این مورد، به خصوص به عنوان یک برنامه نویس تازه کار، می تواند سخت باشد. با این حال خبر خوب این است که به عنوان یک مبتدی خواهید دید که تقریباً همه ویرایشگرها عملکردهای مشابهی دارند. میتوانید تقریبا از هر ویرایشگری استفاده کنید، اما استفاده از ویرایشگرهای قدرتمند کار شما را ساده تر میکند.

ویرایشگر کد Atom به دلیل سادگی مورد علاقه من برای یادگیری اصول اولیه پایتون بوده است از طرفی از این زبان ویرایشگر برای طیف وسیعی از زبان های دیگر هم استفاده میشود. اتم یک برنامه متن باز است، به این معنی که می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید.

حتی می توانید سورس آن را ویرایش کنید تا آن را متناسب با نیازهای دقیق خود تنظیم کنید! برای دانلود Atom ، باید به وب سایت آن مراجعه کنید و بر روی دکمه دانلود در بالای صفحه کلیک کنید و پس از دانلود آن را نصب کنید. اگرچه استفاده از این ویرایشگر ساده است اما باز میتوانید برای یادگیری کار با آن به مستندات آن رجوع کنید.

گام پنجم : با منابع دیگر آشنا شوید

یادگیری اصول اولیه پایتون از طریق یک دوره آنلاین خوب، مفید خواهد بود، اما پس از اتمام دوره چه میکنید؟ خب، پاسخ بسیار ساده است، شما منابع بیشتری پیدا می کنید که به شما امکان می دهد به یادگیری و تمرین کدهای خود را ادامه دهید! خوشبختانه برای شما، منابع متنوعی وجود دارد که می توانید برای یادگیری اصول پایتون از آنها کمک بگیرید:

راهنماهای مرجع

راهنماهای مرجع از مهمترین ابزارهای یک توسعه دهنده هستند. آنها هر آنچه را که باید در مورد یک زبان برنامه نویسی بدانید، از جمله نحو، قرارداد ها و ... را تشریح می کنند. برخی از افراد دوست دارند یک راهنمای مرجع فیزیکی در قالب یک کتاب داشته باشند، اما من همیشه راهنماهای آنلاین را دنبال کرده ام زیرا بروزرسانی میشوند. راهنمای رسمی مرجع زبان پایتون مکان خوبی برای شروع است.

آموزش های ویدئویی

هنگامی که در یادگیری یک مطلب دچار مشکل میشوید، آموزش های ویدیویی کوتاه می تواند به شما در درک اصول مختلف پایتون کمک کند.  آموزش های ویدئویی یک منبع عالی برای یادگیری زبان های مختلف هستند، اگرچه آنها جای راهنماهای مرجع را نمیگیرند اما بسیار مفید اند. سایت های بسیاری در اینترنت آموزش های ویدئویی با کیفیت تولید میکنند که وب سایت لرن سورس نیز در این زمینه فعال است.

چالش های کد نویسی

چالش ها و رقابت های کد نویسی آنلاین روشی عالی برای تمرین برنامه نویسی بر اساس مجموعه دستورالعمل های دقیق است. در برخی از چالش ها، شما در این مسابقه در برابر یک کدنویس دیگر قرار خواهید گرفت تا برای رسیدن به راه حل تلاش کنید. چالش های برنامه نویسی یکی از کارامد ترین روش ها برای یادگیری برنامه نویسی هستند.

گام ششم : به یک انجمن آنلاین بپیوندید

اکنون که کار خود را از طریق دوره های آنلاین شروع کرده اید و در مورد اصول اولیه پایتون ایده هایی در ذهن دارید، زمان آن فرا رسیده است که شما با برنامه نویسان دیگر ارتباط برقرار کنید. یکی از بهترین راهها برای این کار ، پیوستن به یک فروم یا انجمن آنلاین است.

شما می توانید پس از پیوستن به یک انجمن آنلاین، سؤالاتی بپرسید، در مورد برنامه نویسی با سایر علاقه مندان صحبت کنید و در صورت نیاز از آنها کمک بخواهید. پایتون یک زبان بسیار رایج و گسترده است، بنابراین جوامع آنلاین بسیاری برای آن وجود دارد. یکی از آنها را انتخاب کنید که متناسب با مبتدیان باشد.

گام هفتم : با دیگر برناه نویسان منطقه خود ارتباط برقرار کنید

ارتباط و شبکه سازی با افراد دیگری که علاقه مند به یادگیری نحوه برنامه نویسی با پایتون هستند ایده خوبی است. اگر سعی کنید خودتان به تنهایی این زبان را یاد بگیرید شاید در میان مسیر کار را رها کنید. وقتی با افرادی که اهداف مشابه شما را دارند، ارتباط دارید، با انگیزه خواهید ماند و به سمت جلو حرکت میکنید.

شروع ارتباطات فیزیکی می تواند دشوار باشد، به ویژه اگر شما فردی درونگرا هستید که طبیعی است، اما ارزش دارد برای این کار تلاش کنید. با جستجوی گروه های برنامه نویسی در منطقه و محله خود، در فیس بوک شروع کنید. به عنوان مثال، اگر در تهران زندگی می کنید، به دنبال چیزی مانند "برنامه نویسان پایتون در تهران" باشید. به این گروه ها بپیوندید و سعی کنید در جامعه آنها فعال شوید.

گام هشتم : تمرین، تمرین و تمرین

پس از درک اصول اولیه پایتون، بهترین کاری که می توانید برای یادگیری انجام دهید، تمرین است. کد نوشتن را تمرین کنید. یادداشت های خود را مرور کنید و با هر نحوی که کاملاً راحت نیستید یا در استفاده از آن مشکلی دارید، تمرین کنید. به گیت هاب بروید، کد شخص دیگری را دانلود کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید. تمرین در برنامه نویسی رمز موفقیت شماست.

نتیجه گیری

یادگیری یک زبان برنامه نویسی مانند پایتون می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد و منجر به گزینه های جدید شغلی برای شما شود. سخت ترین قسمت در مورد یادگیری اصول اولیه پایتون شروع کار است. در ایم مقاله به اصولی که برای یادگیری پایتون به آنها نیاز دارید اشاره کردیم، امیدواریم با عمل به آنها شما یکی از بهترین برنامه نویسان پایتون در آینده باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: learnsource.net



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر