موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی پایتون

نویسنده : علی بجنوردی | زمان انتشار : 02 فروردین 1401 ساعت 20:21

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



اگر برنامه نویسی میکنید پیشنهاد میشه حتما بخونید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

یکی از سوالات کاربران در زمینه برنامه نویسی که معمولا هفته ای چند بار تو نظرات سایت و ایمیل ها میخونم در مورد حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی یا سخت افزار مورد نیاز برای برنامه نویسیاست. یا به صورت تخصصی در مورد یک برنامه نویسی خاص میپرسند مثلا سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی اندروید یا سیستم مورد نیاز visual studio چی هست. 

با این همه سوال و درخواست تصمیم گرفتم یک مقاله در مورد این موضوع بنویسم و حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی رو معرفی کنم البته بستگی به سخت افزارهای مختلف دارد. پس اگر به دنبال این هستید که حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی رو بدونید این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید. چون به صورت کلیشه ای در این مورد صحبت نمیکنیم.

برای این که حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی رو بگیم باید برنامه نویسی ها رو جدا کنیم، چون بعضی از برنامه نویسی ها احتیاج به سیستم قوی ندارند و با حداقل سیستم هم میشه نوشت اما بعضی از برنامه نویسی ها واقعا احتیاج به منابع و سیستم قابل قبولی دارند.

✅انواع برنامه نویسی :

برنامه نویسی وبرنامه نویسی موبایل برنامه نویسی دسکتاپ

✅برنامه نویسی وب:

برنامه نویسی وب جز برنامه نویسی های سبک هستش مثلا برای نوشتن و کدنویسی طرف کاربر (منظور کدنویسی HTML , CSS) احتیاج به سیستم قوی ندارید و یک سیستم با حداقل امکانات میتونه کار شما رو راه بندازه. در برنامه نویسی های مثل PHPمیتونید داخل یک ویرایشگر مثل نوت پد هم بنویسید اما اگر از فریم ورک ها و نرم افزار ها استفاده کنید حداقل باید ۲ یا ۴ گیگ رم داشته باشید و یک سی پی یو core i5 یا core i7 خوبه، گرافیکم زیاد درگیر نیست و می تونید یک گرافیک معمولی استفاده کنید. چون فشار رو سرور است نه سیستم خود برنامه نویس و احتیاج به سیستم آن چنانی ندارد. البته این رو بگم که برنامه هایی مثل phpstorm واقعا به سی پی یو و رم بالایی نیاز دارد چون خیلی سی پی رو درگیر میکند.

توجه: phpstorm یک ادیتور بسیار قدرتمند برای طراحی صفحات وب میباشد که از اکثر زبان های برنامه نویسی مثل html ، css ، java script ،php و … پشتیبانی میکند و با قابلیت های فراوانی که دارد کار برنامه نویسی و طراحی را بسیار ساده میکند.

✅برنامه نویسی موبایل:

یکی دیگر از برنامه نویسی ها، برنامه نویسی موبایلهستش که با حداقل منابع هم می شود نرم افزار های آن رو نصب کرد حتی روی یک netbook قابل استفاده هست. اما مشکل اینجاست که وقتی حجم سورس کد بالا میره و انتظار دارید که خیلی سریع بتونید تو چند هزار خط کد، بچرخید، نیاز به رم بالا مثلاً ۴GB دارید. همینطور برای اینکه Emulator سریعتر کار کنه نیاز به سخت افزاری دارید که Virtualize رو ساپورت کنه که معمولاً پردازنده های Intel در این مورد قویتر از AMD عمل می کنند.

کارت گرافیک هم در Emulator اصلی خود اندروید کاربرد خاصی نداره ولی اگر بخواید از GenyMotion استفاده کنید، کارت گرافیک بسیار بسیار مهم خواهد بود. اما مهمتر از همه اینها چشم شماست. وقتی به LCD های نوت بوک نگاه می کنید یا دیگه بدتر (نت بوک) چه انتظاری از چشمتون دارید؟ انتظار ندارید که ۴ ساعت براتون نوشته های ریز رو با Contrast پایین و بازتاب صفحه نمایش بتونه تحمل کنه. پس تو فکر یک مانیتور بزرگ (مثلا بین۲۲ تا ۲۷ اینچ – مدل های اچ پی خیلی خوبن) و با Contrast بالا باشد.

Emulator چیست؟ با کمک برنامه های Emulator می توان یک دستگاه مجازی به وجود آورد. یعنی مثلا برنامه های یک سیستم عامل (اندروید) در سیستم عامل دیگری (ویندوز) اجرا کرد. این برنامه ها تلاش می کنند تا توانایی سخت افزار را به وسیله نرم افزار اجرا کنند.

توجه: اگر شما هم از توسعه دهندگان اندروید هستید که به دنبال یک محیط مجازی برای تست برنامه های کاربردی نوشته خود هستید، نرم افزار Genymotion می تواند بهترین پاسخ به نیاز شما باشد.

✅حداقل سیستم مورد نیاز اندروید استودیو (Minimum System Requirements) :

پردازنده (CPU):

در مدل های دسکتاپ: AMD Phenom II X4 یا Inte Pentium Processor G3250.

در مدل های لپ تاپ: پردازنده های فعلی کلاس لپ تاپ از AMD فاقد امکانات لازم برای کارکرد صحیح این برنامه هستند، لذا تا پلتفرم آینده این برند و عرضه پردازنده های Bristol Ridge و AM4 قادر به استفاده از این نوت بوک ها نخواهید بود. پردازنده های اینتل نیز در مدل های i3 و i5 های سری Ultra Low Voltage را پیشنهاد می کنیم.

حافظه رم (RAM):

در مدل های دسکتاپ: حداقل ۴ گیگابایت در نمونه های DDR3 با فرکانس ۱۳۳۳ مگاهرتز و در مدل های DDR4 در فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز.

در مدل های لپ تاپ: حداقل ۴ گیگابایت در نمونه های DDR3L 1333 و DDR4 2133 مگاهرتز.

کارت گرافیک (VGA):

در مدل های دسکتاپ: قادر به اجرای برنامه با پردازنده گرافیکی مجتمع شده در پردازنده های کمپانی Intel هستید. همچنین می توانید از APU های AMD نیز در این زمینه بهره مند شوید.

در مدل های لپ تاپ: کارت گرافیک Nvidia GT610/620 یا AMD Radeon R9 M275

سیستم عامل (OS): در هر دو پلتفرم نیازمند استفاده از سیستم عامل های ۶۴ بیتی خواهیم بود. سیستم عامل های ۷، ۸٫۱ و ۱۰ را برای اجرای مناسب پیشنهاد می دهیم.

حافظه ذخیره سازی (Storage Device):

در زمان فراخوانی متریال و فایل های اولیه، شاهد استفاده بسیار زیاد از درایو ذخیره ساز هستیم. در نتیجه نیازمند یک هارد دیسک با یک بافر ۳۲ مگابایتی و دور موتور ۵۴۰۰ RPM هستیم.

✅سیستم پیشنهادی برای اندروید استودیو (Recommended system) :

به مانند دیگر نرم افزارهای تخصصی موجود در بازار، پس از معرفی حداقل سخت افزار مورد نیاز به سراغ معرفی سخت افزارهای مناسب به منظور اجرای صحیح و مناسب نرم افزار خواهیم رفت.

پردازنده (CPU):

در مدل های دسکتاپ: پردازنده Intel i7-6700 یا AMD FX-8320.

در مدل های لپ تاپ: پردازنده Intel i7-6700HQ

حافظه رم (RAM):

در مدل های دسکتاپ: ۸ الی ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4/DDR3 در فرکانس های ۲۱۳۳ الی ۳۲۰۰ مگاهرتز.

در مدل های لپ تاپ: ۸ الی ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4/DDR3 در فرکانس های ۲۱۳۳ الی ۲۴۰۰ مگاهرتز.

حافظه ذخیره سازی (Storage Device):

در هر دو پلتفرم، پیشنهاد ما به شما استفاده از حداقل یک درایو SSD 2.5 یا M.2 است. این ذخیره سازها می توانند از اینترفیس های SATA III و یا PCIe استفاده نمایند. استفاده از یک درایو SSD تاثیر بسیار زیادی در سرعت عملکرد این نرم افزار دارد.

✅برنامه نویسی دسکتاپ:

یکی دیگر از برنامه نویسی ها، برنامه نویسی دسکتاپ هستش مثل سی شارپ (البته سی شارپ چند منظوره هست، علاوه بر دسکتاپ میشه برنامه نویسی موبایل و وب هم انجام داد) یا به صورت کامل بگم نرم افزارهایی مثل ویژوال استودیو که معمولا جز نرم افزار های سنگین هستند که برای نصب به حداقل ۱۰ گیگابایت فضا نیاز دارند. البته هر چی سیستم سریعتر باشه کارایی بالاتر میره! ولی درکل نرم افزارهایی مثل ویژوال استودیو روی سیستم هایی با حافظه۱+ ، پردازنده ۲٫۵Ghz+ & MultiCore، کاراییش بد نیست!

✅اما بهترین کار اینه که هر سیستمی دارید مهم نیست، بیشتر سعی کن ویندوزت ۷(به بالا+) و x64 باشد و دیگر این که سعی کن اجزا هایی که در ویژوال استودیو نیاز نداری رو نصب نکنید.

✅حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این مدل نرم افزارهایی:

پردازنده: ۱٫۶ گیگاهرتزرم: ۱٫۵ گیگابایتکارت گرافیک: ۲۵۶ مگابایتفضای هارد دیسک: ۱۰ گیگابایت

در بخش پایین چند مدل سیستم رو معرفی کردم:

بعد از این همه صحبت در مورد انواع برنامه نویسی و توضیحاتی در مورد حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی، سعی کردم یه مدل استاندارد برای حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی آماده کنم. البته به صورت دقیق نیست اما خیلی کمک میکنه در انتخاب سیستم. 

✅حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی :

حافظه ( RAM ) : یک یا دو گیگابایتپردازنده ( CPU) : دو هسته هسته ۱ گیگاهرتزیفضای هارد ( HDD ) : میزان ۱۶ گیگابایت فضای خالیگرافیک ( VGA ) : میزان ۲۵۶ یا ۵۱۲ مگابایت با پشتیبانی DirectX9.0 ( برای فعال شدن Aero)درایو نوری ( ODD ) : دی وی دی رامشبکه ( Network ) : اتصال به اینترنت برای دریافت به روز رسانی ها

✅سیستم خوب برای برنامه نویسی :

حافظه ( RAM ) : میزان ۴ گیگابایتپردازنده ( CPU) : چهار هسته ۳گیگاهرتزیفضای هارد ( HDD ) : میزان ۱۶ گیگابایت فضای خالیگرافیک ( VGA ) : میزان ۲۵۶ مگابایت با پشتیبانی DirectX9.0 ( برای فعال شدن Aero)درایو نوری ( ODD ) : دی وی دی رامشبکه ( Network ) : اتصال به اینترنت برای دریافت به روز رسانی ها

✅سیستم عالی برای برنامه نویسی :

حافظه ( RAM ) : میزان ۴ گیگابایت به صورت ۲ کانالپردازنده ( CPU) : چهار هسته ای ۲/۴۴ گیگاهرتزی ( مثل Intel Q6600)فضای هارد ( HDD ) : میزان ۲۰ گیگابایت فضای خالیگرافیک ( VGA ) : میزان ۷۶۸ مگابایت مستقل با پشتیبانی DirectX10.1درایو نوری ( ODD ) : دی وی دی رایترشبکه ( Network ) : اتصال به اینترنت برای دریافت به روز رسانی ها

توجه: سیستم هایی که بیشتر از این مدل آخری هست، دیگه خوبه و در کدنویسی هایی که حجم کد بالا میرود بهتر عمل میکند.

در صورتی که همچنان از یک کامپیوتر و یا نوت بوک ضعیف در اجرای این نرم افزار استفاده می کنید، آخرین راه باقی مانده تخصیص دستی منابع بیشتر سخت افزاری به آن است. برای این منظور محیط

Task mager را اجرا کرده و در تب Details به دنبال فایل اجرایی نرم افزار باشید. سپس بر روی آن کلیک راست کرده و در قسمت Set priority گزینه High را انتخاب نمائید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: ostadsho.blog.ir



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر