موضوعات وبسایت : برنامه نویسی
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 11 اسفند 1399 ساعت 16:09

جهت انجام پروژه های دانشجویی و یا تمرین‌های برنامه نویسی رشته کامپیوتر میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست زبان های برنامه نویسی مورد استفاده برای هک را بررسی می کنیم. برنامه نویسی برای هک یک آیتم ضروری است و یک هکر باید استاد برنامه نویسی باشد و همچنین برای انتخاب زبان برنامه نویسی هدف هم باید ایده داشته باشد. ابتدا باید بفهمیم که اصلا برنامه نویسی چیست و بعد زبان های برنامه نویسی برای هک را یاد بگیریم.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی فرایند طراحی و توسعه یک برنامه برای یک کار خاص است و از یک وظیفه به وظیفه دیگه میتونه متفاوت باشد. از طرف دیگر بسته به برنامه ممکنه از چند زبان برنامه نویسی هم استفاده کنیم. زندگی بدون برنامه نویسی و برنامه نویس ها خیلی سخت میشه.

اگر تلفن هوشمند و یا کامپیوتر دارید و برنامه های مختلفی را روی آن ها اجرا می کنید به دلیل وجود برنامه نویسی و دسترسی به اینترنت است! علاوه بر این وب سایت هایی هم که هر روز مشاهده می کنید با زبان های برنامه نویسی سمت کاربر و سمت سرور نوشته شده اند.

از دست ندهید: چند زبان برنامه نویسی داریم؟ چند تا باید یاد بگیریم؟

ما زبان های برنامه نویسی را بر اساس اهداف موردنظرمان انتخاب می کنیم و به دنبال یادگیری آن ها می رویم اما آیا می دانید هکرها از چه زبان برنامه نویسی استفاده می کنند و از کدام زبان برنامه نویسی برای هک استفاده می شود؟

بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک

باید به خاطر داشته باشید وقتی درباره زبان های برنامه نویسی صحبت می کنیم هیچ کدام بهترین نیست.

مثلا ممکنه کسی که در برنامه نویسی پایتون خوبه ادعا کند که پایتون بهترین زبان برنامه نویسی است و به همین صورت اگر یک فرد در C++ حرفه ای باشد پس ممکنه ادعا کند که C++ بهترین زبان است.

در زمینه برنامه نویسی نمیتونیم فقط به دلیل مزایای یک زبان آن را برای یک برنامه خاص بهترین در نظر بگیریم و همین زبان برنامه نویسی ممکنه برای سایر پروژه ها بد عمل کند.

حتما بخوانید: ۱۰ تا از عجیب ترین زبان های برنامه نویسی دنیا تا به حال!

بیایید زبان برنامه های نویسی مورد استفاده برای هک کردن را بررسی کنیم. هک یک موضوع کوچک نیست بلکه بسیار بزرگ است و زبان برنامه نویسی نقش اساسی در آن دارد.

فرض کنید پایتون و C++ در هک پسورد وای فای خوب عمل می کنند اما ممکنه همین زبان ها برای پروژه های دیگر عملکرد خوبی نداشته باشند.

بنابراین این سوال پیش میاد که کدام زبان برنامه نویسی را برای هک باید یاد بگیریم؟ در اینجا لیستی از زبان های برنامه نویسی که یک هکر باید یاد بگیرد را تهیه کرده ایم.

زبان های برنامه نویسی که هر هکری باید آن ها را بشناسد

۱- HTML

گرچه HTML یک زبان برنامه نویسی نیست اما یک هکر باید آن را یاد بگیرد.

HTML برای ساخت و طراحی صفحات وب استفاده می شود و اغلب هکرها از HTML برای ساخت صفحات فیشینگ استفاده می کنند. ایده و منظور ما ایجاد صفحات فیشینگ با HTML نیست اما با یادگیری این زبان درک بیشتری از برنامه های وب به دست می آورید. HTML ساده ترین زبان برای یادگیری است و می توانید بدون شناخت از زبان های برنامه نویسی آن را یاد بگیرید.

آیا می دانید مارک زاکربرگ از HTML برای کدنویسی فیسبوک ایده گرفته است؟

۲- C

برنامه نویسی C مادر سایر زبان های برنامه نویسی است.

افراد بسیاری معتقدند که زبان C منسوخ شده اما در واقع این اشتباه است و هنوز هم در کشورهای آسیایی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

یادگیری زبان C آسان است و اگر آن را یاد بگیرید دیگر زبان های برنامه نویسی را سریعتر یاد خواهید گرفت.

در هک زبان C++ به ساخت Keyloggerها شناخته شده است و ابزارهای معروف هک مانند DDosing در آن وجود دارد، یک زبان پایدار با مزایای بسیار است.

۳- JavaScript

جاوا اسکریپت (JavaScript) یک زبان برنامه نویسی چند منظوره است و به طور گسترده در توسعه وب استفاده می شود. جاوا اسکریپت زبانی است که حتما برای هک باید یاد بگیرید.

۴- PHP

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که در توسعه وب بسیار استفاده می شود. آیا می دانید بیشتر وب سایت های فعلی با وردپرس (WordPress) نوشته شده اند و خود وردپرس با PHP نوشته و توسعه یافته است.

به نظر من یک هکر حداقل باید به یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مسلط باشد. امروزه بیشتر موارد نقض داده ها به وسیله وب انجام می شوند و دلیلش هم وجود ضعف های امنیتی در برنامه نویسی سمت سرور است.

۵- SQL

SQL (Structure Query Language) محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای ارتباط با پایگاه داده است و برای خواندن، نوشتن، حذف و به روزرسانی داده ها در پایگاه داده استفاده می شود. همچنین با این زبان می توان یک پایگاه داده را حذف کرد.

SQL Injection یا تزریق به پایگاه داده تکنیک قدرتمندی است که هکرها برای نفوذ به پایگاه داده از آن استفاده می کنند و شرکت ها برای پیدا کردن نقاط ضعفی که می تواند منجر به تزریق به پایگاه داده شود پاداش های فوق العاده ای را در نظر می گیرند.

۶- Python (پایتون)

پایتون (python) یک زبان تفسیری است که رشد سریعی داشته و همچنین یک زبان برنامه نویسی چند منظوره است. به همین دلیل در صنعت فناوری اطلاعات در زمینه های یادگیری ماشین و علوم کامپیوتر حکمرانی می کند.

بسیاری از ابزارهای قدرتمند هک به زبان پایتون نوشته شده اند.پشتیبانی از python2 در انتهای ژانویه سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و هکرها در حال انتقال ابزارهای خود به پایتون ۳ هستند.

به نظر من پایتون مهمترین زبان برنامه نویسی برای هک است.

۷- Java

تمایل به جاوا (Java ) هنوز از بین نرفته است و هنوز هم شرکت های معروف زیادی توسعه دهندگان جاوا را استخدام می کنند.

جاوا زبان رسمی توسعه اندروید است و بسیاری از ابزارهای قدرتمند Pentesting مانند مجموعه Burp را دارد.

۸- Ruby

روبی (Ruby) هم یک زبان برنامه نویسی چند منظوره قدرتمند است که تحت تأثیر Perl قرار دارد. در مقایسه با زبان C ساده تر است. برنامه های فوق العاده زیادی وجود دارد که با روبی نوشته شده اند.

۹- Perl

پرل (Perl) زبان معروفی است و برنامه های معروفی با آن نوشته شده اند.

۱۰- Bash

اینجا زبان Bash آخرین گزینه است اما معنی اش این نیست که محبوبیت چندانی ندارد.

اگر با bash آشنا باشید میدونید که ابزار Nmap چقدر قدرتمند است. Bash زبان مورد علاقه هواداران لینوکس است و بدون هک لینوکس کسل کننده است.

این زبان های برنامه نویسی بیشتر از سایر زبان ها توسط هکرها مورد استفاده قرار می گیرند و هیچ چیزی به اندازه زبان برنامه نویسی برای هک مهم نیست.

برای یادگیری برنامه نویسی از کجا شروع کنیم؟ چقدر زمان لازم است؟

   آموزش ۱۲ برنامه ضروری برای یادگیری در اینجا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: sariasan.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر